Pomocy po remoncie coś puka

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
clocover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt wrz 28, 2007 23:00
Lokalizacja: Plewiska/Poznań
Kontakt:

Pomocy po remoncie coś puka

Post autor: clocover » sob gru 05, 2009 19:01

Witam zrobiłem mały remont VR-a czyli nowe pierścienie regeneracja głowicy (nowe zawory, nowe prowadnice zaworów, nowe gumki, nowe samo regulatory) nowe uszczelki i uszczelniacze olej valvoline VR1 racing 10w 60 i po przejechaniu 200 km coś zaczęło pukać co prawda rozrząd idealnie nie pasuje na 3 tłokach od przedniej szyby ciśnienie 12 bar a na tym od zderzaka 9 bar. Pytanie pierwsze czy przez ten rozrząd mogło się coś pogiąć urwać itp. i czy można jeździć na tak ustawionym rozrządzie czy trzeba na mus nowy łańcuch( w planach jest wymiana łańcucha ale $$) a jak tak to lepiej w którą stronę lepiej był przestawiony??

Obrazek

Druga sprawa jest dużo oleju w przepustnicy i na niektórych kanałach dolotowych przypuszczam że jest to spowodowane tym że ten zaworek przepuszcza w obie strony jak w niego dmucham
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 14:29 przez clocover, łącznie zmieniany 2 razy.


PIERWSZE WOZIDŁO MKII viewtopic.php?f=87&t=154692" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex VR-SEX viewtopic.php?p=3282307#3282307" onclick="window.open(this.href);return false;
Był EKONOMICZNY PASSAT B4 1.9TDI
Jest Passat B5 FL

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » sob gru 05, 2009 19:08

podejrzewam ze zawory sie spotkały z tłokami na rzedzie od zderzaka proponował bym dać ząb do przodu troche pojezdzic i zmierzyc cisnienie ponownie jezeli spadki beda tak duze to niestety chyba zawory beda krzywe
ja u siebie nie mam tego zaworka bo sie rozleciał ale w przepustnicy mam sucho ale po remoncie to moze tak byc poki sie nie ułoży wszystko
Ostatnio zmieniony sob gru 05, 2009 19:10 przez Jesionvr6, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
mmaniek8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pn mar 06, 2006 18:20
Lokalizacja: Lubelskie-Łęczna

Post autor: mmaniek8 » sob gru 05, 2009 23:47

rozrząd masz na 100% źle ustawiony, a w jakich okolicach zaczęło pukać??



Awatar użytkownika
clocover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt wrz 28, 2007 23:00
Lokalizacja: Plewiska/Poznań
Kontakt:

Post autor: clocover » ndz gru 06, 2009 01:12

mmaniek8 pisze:rozrząd masz na 100% źle ustawiony, a w jakich okolicach zaczęło pukać??
że źle ustawiony mam to wiem ale lepiej nie chce pasować łańcuch musi być rozciągnięty ale przed remontem wyglądało to tak samo i stwierdziłem że skoro nic się nie pogięło to pomyślałem że przez zimę jeszcze wytrzymie i nie wiem czy puka bo rozrząd nie jest idealnie ustawiony czy cos innego się upierdoliło. A puka jak stoję przed ałtem do góry z prawej strony. A jak tłok spotkał się z zaworami to dlaczego wcześniej się nie spotkały.
W poniedziałek zdejme miske i jak nic tam nie wypatrze to trzeba bedzie głowice zdjąć :grrr:


PIERWSZE WOZIDŁO MKII viewtopic.php?f=87&t=154692" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex VR-SEX viewtopic.php?p=3282307#3282307" onclick="window.open(this.href);return false;
Był EKONOMICZNY PASSAT B4 1.9TDI
Jest Passat B5 FL

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz gru 06, 2009 10:33

A co tu ma miska do gadania, jak ustawiłeś wał też do :butthead: to na pewno walą zawory o tłoki. Znajomy zrobił to samo dokładnie i trzy gary straciły ciśnienie. Wykręć napinacz olejowy, popuść wałek od jego strony, znaczy przekręć nim żeby łańcuch nie przeskoczył, a żeby zrobił się luz, druga osoba niech weźmie klucz i delikatnie przekręć źle ustawionym wałkiem o tego jednego zęba, a ty w tym czasie łańcuch podnoś żeby nie blokował. Zalej olejaka olejem i wkręć. Potem rozrusznikiem kręć i patrz i słuchaj. Potem ustawiasz wał na zero, i sprawdzasz wałki. Ot tyle filozofii. Znajomy jak mnie nie było to kilka razy przestawiał rozrząd, a i tak tłukło bo zawory nie domykały się.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » ndz gru 06, 2009 11:06

i tak raczej bedziesz musiał zdjąc głowice bo zawory juz bedą do roboty a i głowica zapewne była planowana to jednocześnie siadła niżej a to wystarczy zeby uderzyć w tłok przy zle ustawionym rozrządzie( szczególnie za póznym)


Obrazek

Awatar użytkownika
OLI88
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 865
Rejestracja: śr sie 22, 2007 14:38
Lokalizacja: okolice kielc
Kontakt:

Post autor: OLI88 » pn gru 07, 2009 16:41

[ Dodano: Pon 07 Gru, 2009 ]
clocover pisze:W poniedziałek zdejme miske i jak nic tam nie wypatrze to trzeba bedzie głowice zdjąć
to ja juz ci powiem ze nic nie wypatrzysz tylko od razu sciagaj glowice
TAZ pisze:Znajomy zrobił to samo dokładnie
widze ze mowa o mnie to sie podziele tym co zastalem po zdjeciu glowicy jak zle zlozylem rozrzad
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 16:44 przez OLI88, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pn gru 07, 2009 19:38

ładna kolizja :bajer:


Obrazek

Awatar użytkownika
OLI88
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 865
Rejestracja: śr sie 22, 2007 14:38
Lokalizacja: okolice kielc
Kontakt:

Post autor: OLI88 » pn gru 07, 2009 20:08

jeson pisze:ładna kolizja
no widzisz mam pecha to juz moj 4 ty silnik, auto chodzilo moze raptem 5 minut a kolega napisal ze przejechal 200km tak ze nie chce wiedziec co z jego glowica


Obrazek

O213
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lut 23, 2008 18:40
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: O213 » pn gru 07, 2009 21:14

Jestes pewien ze to stuka z silnika? U mnie po wymianie przewodow zaplonowych tez zaczelo regularnie stukac po rozgrzaniu , wydawalo sie ze to w gorze silnika a okazalo sie ze przy
zdejmowaniu filtra powietrza za mocno pociagnalem za elektrozawor odpowietrzania zbiornika , z elektrozaworu zsunela sie rurka i jak nie miał polaczenia ze zbiornikiem tylko z atmosfera to tak stukal (elektrozawor)
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 21:17 przez O213, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
clocover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt wrz 28, 2007 23:00
Lokalizacja: Plewiska/Poznań
Kontakt:

Post autor: clocover » wt gru 08, 2009 01:33

OLI88 pisze:kolega napisal ze przejechal 200km tak ze nie chce wiedziec co z jego glowica
Przestawiliśmy ten rozrząd i na każdym tłoku ciśnienie kreci się w okolicach 12bar więc raczej zawory są całe i lekko odpala jedzie ciągnie ładnie ale cos słabiej ale puka u góry. Możliwe żeby nowe samo regulatory zaworów jeszcze się nie napełniły?
Ostatnio zmieniony wt gru 08, 2009 01:36 przez clocover, łącznie zmieniany 2 razy.


PIERWSZE WOZIDŁO MKII viewtopic.php?f=87&t=154692" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex VR-SEX viewtopic.php?p=3282307#3282307" onclick="window.open(this.href);return false;
Był EKONOMICZNY PASSAT B4 1.9TDI
Jest Passat B5 FL

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt gru 08, 2009 10:00

Możliwe choć raczej obstawiam rozrząd. Zmienialiście go na nowy ??



Awatar użytkownika
clocover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt wrz 28, 2007 23:00
Lokalizacja: Plewiska/Poznań
Kontakt:

Post autor: clocover » wt gru 08, 2009 12:18

TAZ pisze:Możliwe choć raczej obstawiam rozrząd. Zmienialiście go na nowy ??
Nie był o ząbek przestawiony(źle ustawiony) coraz mniej słychać i to ewidentnie do góry w głowicy obsłuchaliśmy go słuchawkami i na silniku nie słychać nic tylko na głowicy. A zawory raczej się nie pogioły bo by niemiał takiego ciśnienia na tłokach i brakowało by mu mocy a idzie lepiej niż przed remontem. Jak do końca tygodnia nie przestanie pukać to rozbiorę go i będę szukał przyczyny.


PIERWSZE WOZIDŁO MKII viewtopic.php?f=87&t=154692" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex VR-SEX viewtopic.php?p=3282307#3282307" onclick="window.open(this.href);return false;
Był EKONOMICZNY PASSAT B4 1.9TDI
Jest Passat B5 FL

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt gru 08, 2009 12:36

Ja piszę o nowych łańcuchach, nowych ślizgach i nowym napinaczu olejowym. Oli miał też bula jak mało kto bo mu się napinacz nie napełniał olejem i wałki nie szły jak trzeba i delikatnie zawory pukały o tłoki. Można to szybko sprawdzić. Zdejmujesz dekiel głowicy i kręcisz rozrusznikiem. Jak między wałkami łańcuch będzie telepał, załamywał się czy wibrował to na pewno olejak albo nie ma ciśnienia albo jest popsuty i trzeba go wymienić.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości