Jaka jest średnica przepustnicy ABV? PILNE

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

lary28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn lis 17, 2008 16:15
Lokalizacja: wrocław

Jaka jest średnica przepustnicy ABV? PILNE

Post autor: lary28 » ndz gru 13, 2009 17:33

Witam, chciałem wlasnie włożyc do Passata VRki AAA kolektor i przepustnice z silnika ABV, jednak po rozebraniu okazało się że w średnica przepustnicy z auta i tej z silnika ABV jest taka sama. Najprawdopodobniej ktoś już włożył graty z ABV i dlatego mam pytanie: Jaką ma średnice przepustnica w ABV??? i jaka jest średnica w kolektorze przy łaczeniu z przepustnicą??

U mnie w aucie średnica w przepustnicy to 6,5cm(ta z ABV tak samo), w kolektorze przy łączeniu 7,5cm, bedą to graty z ABV???

Druga sprawa to chciałem też włozyc komputer z ABV ale nie wiem czy już taki nie jest włożony, mój komputer w passacie ma oznaczenie 021 906 258 CG, ten od ABV ma oznaczenie: 021 906 258 CK. Może mi ktos sprawdzic czy obydwa te komputery są z ABV?? bo ten co mam jest z ABV, ale chodzi o ten co był w aucie bo chyba ktoś już też go wymienił.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » ndz gru 13, 2009 18:12

021 906 258 CG takie ecu mam w AAA a co do kolektora to jutro moge zmierzyc od AAA dla porównania


Obrazek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz gru 13, 2009 18:18

Przepustnica różni się tylko wielkością kierownic powietrza, niczym innym. Ta od AAA ma wielkie garby z obu stron, a ta z ABV ma malutkie garby. Porting i zaspawanie dołka pod przepustnicą daje lepsze efekty niż wstawienie przepustnicy z ABV, która dużo kosztuje bo jest z ABV.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » ndz gru 13, 2009 20:54

Obrazek



irecq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pn paź 15, 2007 23:21
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: irecq » ndz gru 13, 2009 21:23

możecie coś więcej napisać na temat portingu i zespawania dołka przepustnicy od AAA? Taz głównie do ciebie to sie kieruje :grin:


Irecq moje mk2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245662&postdays=0&postorder=asc&start=15

lary28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn lis 17, 2008 16:15
Lokalizacja: wrocław

Post autor: lary28 » ndz gru 13, 2009 21:56

miałem to wszystko zdjęte, i obydwie przepustnice nie miały garbów, średnica w srodku taka sama(6,5cm), wszerokosc kolektora przy łączeniu z przepustnicą też taka sama(7,5cm) i zrezygnowałem z przekładki bo myślałem że mam już z 2.9. Poprzedni własciel auta to chandlarz czesciami do VR6 i myśle że już to zrobil poprostu



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz gru 13, 2009 22:20

Porting przepustnicy polega na usunięciu nadmiaru zbędnego materiału, w tym przypadku tych garbów. Ale jest jedno ale. W przepustnicy z AAA mamy oszczędności fabryczne i dolny garb jest wysoki ale za to od zewnątrz też jest podebranie materiału i nie da się tego bez spawania zeszlifować jak należy. Robiłem już kilkanaście przepustnic z VR6 kumplowi. Każdą sprzedał na allegro i każdy klient odczuł różnicę.



lary28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn lis 17, 2008 16:15
Lokalizacja: wrocław

Post autor: lary28 » ndz gru 13, 2009 22:45

TAZ a je śli po zalożeniu samej przepustnicy czuc rożnice to dużo by dał jeszcze kolektor z 2.9?? Była by to odczuwalna rożnica??

I czy warto zakładac komputer od ABV do AAA, rożnią się czyms? Po podpieciu kompa z ABV auto tylko zapalało i odrazu gaslo dlaczego?
Ostatnio zmieniony ndz gru 13, 2009 23:27 przez lary28, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn gru 14, 2009 00:11

lary28 pisze:TAZ a je śli po zalożeniu samej przepustnicy czuc rożnice to dużo by dał jeszcze kolektor z 2.9?? Była by to odczuwalna rożnica??

I czy warto zakładac komputer od ABV do AAA, rożnią się czyms? Po podpieciu kompa z ABV auto tylko zapalało i odrazu gaslo dlaczego?
Hamownia prawdę powie. Może twój komp ma sterowanie multiprzepustnicą i immo :hmm:



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn gru 14, 2009 09:20

TAZ pisze:
lary28 pisze:TAZ a je śli po zalożeniu samej przepustnicy czuc rożnice to dużo by dał jeszcze kolektor z 2.9?? Była by to odczuwalna rożnica??

I czy warto zakładac komputer od ABV do AAA, rożnią się czyms? Po podpieciu kompa z ABV auto tylko zapalało i odrazu gaslo dlaczego?
Hamownia prawdę powie. Może twój komp ma sterowanie multiprzepustnicą i immo :hmm:
no własnie, co to za passat b4? bo w b4 moze byc taka przepustnica jak w sharanie - bez garba i kolektor obd2



lary28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn lis 17, 2008 16:15
Lokalizacja: wrocław

Post autor: lary28 » pn gru 14, 2009 09:29

TAZ własnie kolega który podpinał tego kompa mówił że chyba ma imo i dlatego po zapaleniu gasnie, ale czy komputer cos da i warto go wymieniac?? i jeśli to jest ten z imo to czy da raden go do mnie wsadzic?? imo mi zdejmą?

Borys Passat to b4 kombi z 94roku, wersja GL chyba(skory itp) i przepustnca wyglądala napraw2de na identyczną z tą z 2.9 ale po zalożeniu tej od 2,9 jest naprawde odczuwalna różnica :grin: dlatego chciałem jeszcze kolektor i ECU z 2.9 :jezor:



Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » pn gru 14, 2009 12:11

no własnie, co to za passat b4? bo w b4 moze byc taka przepustnica jak w sharanie - bez garba i kolektor obd2
W ostatnich wypustach były kolektory z szeroką górą , ( Tucek ma taki u siebie ).
Ten z Alle.... też może być taki Borys :bajer:

Ps. czyli teoretycznie lepiej latały ostatnie paski B4 niż starsze golfy i pasaty ?
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 12:19 przez Dj Darecki, łącznie zmieniany 3 razy.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn gru 14, 2009 12:20

Dj Darecki pisze:
no własnie, co to za passat b4? bo w b4 moze byc taka przepustnica jak w sharanie - bez garba i kolektor obd2
W ostatnich wypustach były kolektory z szeroką górą , ( Tucek ma taki u siebie ).
Ten z Alle.... też może być taki Borys :bajer:
Alleeee..to nie wazne. :pub: zamontuje do sharana



lary28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn lis 17, 2008 16:15
Lokalizacja: wrocław

Post autor: lary28 » pn gru 14, 2009 15:25

To warto zakładac ECU z ABV do AAA? Jest jakas różnica?
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 15:25 przez lary28, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości