Strona 1 z 2

Jaka jest średnica przepustnicy ABV? PILNE

: ndz gru 13, 2009 17:33
autor: lary28
Witam, chciałem wlasnie włożyc do Passata VRki AAA kolektor i przepustnice z silnika ABV, jednak po rozebraniu okazało się że w średnica przepustnicy z auta i tej z silnika ABV jest taka sama. Najprawdopodobniej ktoś już włożył graty z ABV i dlatego mam pytanie: Jaką ma średnice przepustnica w ABV??? i jaka jest średnica w kolektorze przy łaczeniu z przepustnicą??

U mnie w aucie średnica w przepustnicy to 6,5cm(ta z ABV tak samo), w kolektorze przy łączeniu 7,5cm, bedą to graty z ABV???

Druga sprawa to chciałem też włozyc komputer z ABV ale nie wiem czy już taki nie jest włożony, mój komputer w passacie ma oznaczenie 021 906 258 CG, ten od ABV ma oznaczenie: 021 906 258 CK. Może mi ktos sprawdzic czy obydwa te komputery są z ABV?? bo ten co mam jest z ABV, ale chodzi o ten co był w aucie bo chyba ktoś już też go wymienił.

: ndz gru 13, 2009 18:12
autor: Jesionvr6
021 906 258 CG takie ecu mam w AAA a co do kolektora to jutro moge zmierzyc od AAA dla porównania

: ndz gru 13, 2009 18:18
autor: TAZ
Przepustnica różni się tylko wielkością kierownic powietrza, niczym innym. Ta od AAA ma wielkie garby z obu stron, a ta z ABV ma malutkie garby. Porting i zaspawanie dołka pod przepustnicą daje lepsze efekty niż wstawienie przepustnicy z ABV, która dużo kosztuje bo jest z ABV.

: ndz gru 13, 2009 20:54
autor: Borys
Obrazek

: ndz gru 13, 2009 21:23
autor: irecq
możecie coś więcej napisać na temat portingu i zespawania dołka przepustnicy od AAA? Taz głównie do ciebie to sie kieruje :grin:

: ndz gru 13, 2009 21:56
autor: lary28
miałem to wszystko zdjęte, i obydwie przepustnice nie miały garbów, średnica w srodku taka sama(6,5cm), wszerokosc kolektora przy łączeniu z przepustnicą też taka sama(7,5cm) i zrezygnowałem z przekładki bo myślałem że mam już z 2.9. Poprzedni własciel auta to chandlarz czesciami do VR6 i myśle że już to zrobil poprostu

: ndz gru 13, 2009 22:20
autor: TAZ
Porting przepustnicy polega na usunięciu nadmiaru zbędnego materiału, w tym przypadku tych garbów. Ale jest jedno ale. W przepustnicy z AAA mamy oszczędności fabryczne i dolny garb jest wysoki ale za to od zewnątrz też jest podebranie materiału i nie da się tego bez spawania zeszlifować jak należy. Robiłem już kilkanaście przepustnic z VR6 kumplowi. Każdą sprzedał na allegro i każdy klient odczuł różnicę.

: ndz gru 13, 2009 22:45
autor: lary28
TAZ a je śli po zalożeniu samej przepustnicy czuc rożnice to dużo by dał jeszcze kolektor z 2.9?? Była by to odczuwalna rożnica??

I czy warto zakładac komputer od ABV do AAA, rożnią się czyms? Po podpieciu kompa z ABV auto tylko zapalało i odrazu gaslo dlaczego?

: pn gru 14, 2009 00:11
autor: TAZ
lary28 pisze:TAZ a je śli po zalożeniu samej przepustnicy czuc rożnice to dużo by dał jeszcze kolektor z 2.9?? Była by to odczuwalna rożnica??

I czy warto zakładac komputer od ABV do AAA, rożnią się czyms? Po podpieciu kompa z ABV auto tylko zapalało i odrazu gaslo dlaczego?
Hamownia prawdę powie. Może twój komp ma sterowanie multiprzepustnicą i immo :hmm:

: pn gru 14, 2009 09:20
autor: Borys
TAZ pisze:
lary28 pisze:TAZ a je śli po zalożeniu samej przepustnicy czuc rożnice to dużo by dał jeszcze kolektor z 2.9?? Była by to odczuwalna rożnica??

I czy warto zakładac komputer od ABV do AAA, rożnią się czyms? Po podpieciu kompa z ABV auto tylko zapalało i odrazu gaslo dlaczego?
Hamownia prawdę powie. Może twój komp ma sterowanie multiprzepustnicą i immo :hmm:
no własnie, co to za passat b4? bo w b4 moze byc taka przepustnica jak w sharanie - bez garba i kolektor obd2

: pn gru 14, 2009 09:29
autor: lary28
TAZ własnie kolega który podpinał tego kompa mówił że chyba ma imo i dlatego po zapaleniu gasnie, ale czy komputer cos da i warto go wymieniac?? i jeśli to jest ten z imo to czy da raden go do mnie wsadzic?? imo mi zdejmą?

Borys Passat to b4 kombi z 94roku, wersja GL chyba(skory itp) i przepustnca wyglądala napraw2de na identyczną z tą z 2.9 ale po zalożeniu tej od 2,9 jest naprawde odczuwalna różnica :grin: dlatego chciałem jeszcze kolektor i ECU z 2.9 :jezor:

: pn gru 14, 2009 12:11
autor: Dj Darecki
no własnie, co to za passat b4? bo w b4 moze byc taka przepustnica jak w sharanie - bez garba i kolektor obd2
W ostatnich wypustach były kolektory z szeroką górą , ( Tucek ma taki u siebie ).
Ten z Alle.... też może być taki Borys :bajer:

Ps. czyli teoretycznie lepiej latały ostatnie paski B4 niż starsze golfy i pasaty ?

: pn gru 14, 2009 12:20
autor: Borys
Dj Darecki pisze:
no własnie, co to za passat b4? bo w b4 moze byc taka przepustnica jak w sharanie - bez garba i kolektor obd2
W ostatnich wypustach były kolektory z szeroką górą , ( Tucek ma taki u siebie ).
Ten z Alle.... też może być taki Borys :bajer:
Alleeee..to nie wazne. :pub: zamontuje do sharana

: pn gru 14, 2009 15:25
autor: lary28
To warto zakładac ECU z ABV do AAA? Jest jakas różnica?