Pompa paliwa z 16v

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

damdam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:19
Lokalizacja: Śląsk

Pompa paliwa z 16v

Post autor: damdam » sob mar 06, 2010 21:25

Witam, passat B3 VR6 po swapie z 9A, mam problem z odpalaniem - muszę z 3 - 4 razy do tego podchodzić, zapewne z powodu pompy paliwa która pozostała z 16v. Czy można jakoś obejść ten dziwny akumulator ciśnienia/zawór zwrotny, czy muszę założyć pompę od VRy do baku, a to dziwactwo spod auta wywalić?


pozdrawiam.



Awatar użytkownika
kotekavr6
VR6
VR6
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 16:53
Lokalizacja: szczekociny

Post autor: kotekavr6 » sob mar 06, 2010 22:28

do vr6 pompa paliwa od vr6 chodzi o cisnienie

[ Dodano: 06 Mar 2010 21:28 ]
nim od 3 -4 bara

[ Dodano: 06 Mar 2010 21:31 ]
jeszcze do wgladu zostaje regulator cisnienia paliwa na listwie

[ Dodano: 06 Mar 2010 21:38 ]
a jak cos mam taka pompe paliwa



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob mar 06, 2010 22:38

9A akurat ma najmocniejszą seryjną pompę paliwa. Albo 5,6 bara albo 6,5 bara. Akumulator idzie ominąć, a raczej wywalić. Jednego ABFa i jednego ABV postawiłem na takich pompach i im paliwa nie brakuje.



bartekch2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 09:54
Lokalizacja: JawVWorzno
Kontakt:

Post autor: bartekch2 » ndz mar 07, 2010 22:52

a jak z pompą paliwa z G60 będzie gadać?



Awatar użytkownika
kotekavr6
VR6
VR6
Posty: 133
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 16:53
Lokalizacja: szczekociny

Post autor: kotekavr6 » ndz mar 07, 2010 23:10

powinna dawac rade



Awatar użytkownika
Adanio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob lut 06, 2010 17:45
Lokalizacja: LUB (prawie Lublin)
Kontakt:

Post autor: Adanio » czw mar 11, 2010 13:14

TAZ pisze:9A akurat ma najmocniejszą seryjną pompę paliwa. Albo 5,6 bara albo 6,5 bara. Akumulator idzie ominąć, a raczej wywalić. Jednego ABFa i jednego ABV postawiłem na takich pompach i im paliwa nie brakuje.
Z tego co mi wiadomo to w 9A sa dwie pompki jedna w baku - "podająca" a druga właśnie w tej puszeczce pod autem i to ona daje takie wysokie ciśnienie. Ciśnienie paliwa w 9A podobno powinno wynosić 0,6MPa. Ale jest jeszcze coś takiego jak wydatek paliwa na końcu wężyka paliwowego (tym końcu w komorze silnika :P ) W 9A powinno być to około 1,5 l/min przy 12V. Niby sporo ale na Forum Corrado swego czasu był taki przypadek gdzie po zamianie 9A na AAA pompki z 9A przy dobrym pałowaniu nie wyrabiały z ilością paliwa. Fakt ze te pompki mogły byc w różnym stanie :)

I druga ciekawostka. Cytat -=RAFAŁA=- też z Forum Corrado gdzie swapy Vr6 z 9A są dosyć częstym zjawiskiem:
"temat głównie dotyczy ludzi zmieniających z silnika na mechanicznym wtrysku na VR-a
musicie zmienić pompę paliwa a najlepiej wywalić tą z baku oraz wywalić tą pod podwoziem i w bak wsadzić pompę od vr6. problem polega na tym że pompa w np. 9A ma zaworek zwrotny który puszcza paliwo w jedną stronę a więc z baku do silnika. po zgaszeniu silnika zaworek blokuje upust ciśnienia paliwa z węża doprowadzającego. w mechanicznych wtryskach ciśnienie paliwa na rozruch jest ok 2x większe niż w przypadku vr6 a więc wtryski są zalewane co może powodować różne komplikacje np. utrudnione odpalanie, zbyt duże spalanie paliwa, zbyt bogata mieszanka paliwowa a więc kolejne problemy."

W ubiegłym roku był też przypadek pożaru świeżo zeswapowanego VRa z zostawionymi pompkami 9A wskutek "psiknięcia" paliwem po komorze silnika. Niby sporo takich swapów z pompkami z 9A jeździ bezproblemowo ale uważam ze nie warto eksperymentować i lepiej już dać tą pompę z VRa dla własnego spokoju :)

damdam, zapomniałem napisać najważniejszego :D Był taki przypadek jak twój i pomogła wymiana pompy :)
Ostatnio zmieniony czw mar 11, 2010 13:23 przez Adanio, łącznie zmieniany 1 raz.



damdam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:19
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: damdam » czw mar 11, 2010 19:47

kol Adanio serdeczne dzięki za info, na pewno zmienię tę pompę, jak tylko...
zmienię silnik, bo od przedwczoraj panewki korbowodowe w moim AAA stanowią jedną całość z wałem... :(



bukszpan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr mar 22, 2006 22:56
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Pompa paliwa z 16v

Post autor: bukszpan » śr gru 14, 2011 01:07

To jak Panowie, muszę mieć pompę paliwa z Vr6 czy może zostać system dwu pompowy z 9a, bo jestem świeżo po swapie i dodam że autko jedzie dobrze i nie odczuwam puki co żadnych braków paliwa :)
Z góry dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
mariogo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob lut 26, 2005 22:49
Lokalizacja: WRA H
Kontakt:

Re: Pompa paliwa z 16v

Post autor: mariogo » pn gru 19, 2011 22:51

a czy ktoś ma wiedzę czy można zastosować pompkę paliwa (bez aku. paliwa) od KJetronica 8V np. GXa do AAA. Nie chcę zmieniać zbiornika paliwa w MK2 na taki w który pompa ori od VRa przypasuje...


Golf IV 1999 1.8T, Sharan 2003 1.8T.

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości