Strona 1 z 1

Problem z kabelkami przy silniku

: czw wrz 17, 2015 10:24
autor: Majki93
Witam, w sobotę zrobiłem swapa z 1.8 na 2.8. Podłączyłem niemal wszystko przy silniku, ale mam kilka wtyczek, z którymi nie wiem co zrobić. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć, gdzie je podpiąć, albo do czego służą owe kabelki?

1. Czy to jest zasilanie wentylatorów? Tak by na to wyglądało, ale ja mam wejście innego typu przy samym silniczku. Jak to ewentualnie przerobić?

Obrazek Obrazek

2. Jak rozwiązać kwestię podłączenia alternatora? Przy swojej wiązce nie mam wtyczki 2-pin, która by szła w te rejony. Ze starej wiązki mam tylko pojedynczy kabelek na wsuwkę...

Obrazek

3. Do czego służy ten niebieski kabelek? Idzie od wiązki rozrusznika (ten ucięty), a ten z wtyczką miałem w starej wiązce.

Obrazek

4. Co podłączyć do wtyczki 2-pin przy kolektorze ssącym?

Obrazek

5. Co to za wtyczka 2-pin idąca od wiązki przepustnicy?

Obrazek Obrazek

6. Czy w wiązce na moduł jest ,,uwzględniony" impulsator? Miałem jedną wtyczkę z takim wejściem kątowym, która pasowała mi jedynie pod impulsator, bo nic innego tam nie było do podłączenia na 3-pin.

Obrazek

Problem z kabelkami przy silniku

: czw wrz 17, 2015 15:25
autor: klintonMK2
1. Wtyczka sondy lambda nowszego typu, wiatraki nie są w wiązce silnika
2. Ten niebieski kabelek z trzeciego zdjęcia idzie właśnie do alternatora. Przyjrzyj się z bliska wtyczce na alternatorze i zobacz który pin jest oznaczony jako D lub D+. Dobierz sobie taką wtyczkę i połącz z tym niebieskim kablem ze zdjęcia 3.
4. Jest to czujnik temp zasysanego powietrza, wtyczka 2 pin kolory kabli: niebiesko-zielony i brązowy
5. Podgrzewanie odmy dla zimnych krajów, możesz obciąć (zaizoluj czarny-żółty kabel bo to +po zapłonie) i wykorzystać do alternatora
6. Dobrze, dla pewności kolory kabli: czarny, biało-niebieski, brązowy

Problem z kabelkami przy silniku

: czw wrz 17, 2015 23:06
autor: Majki93
Dziękuję ślicznie za odpowiedź! Jest bardzo pomocna! Jeszcze cztery pytanka. Gdzie jest sonda lambda w vr? Postaram się namierzyć, ale raczej jej nie mam skoro wtyczki brakuje. Co z wycieraczkami? Ze starą wiązką odpiąłem wycieraczki, pewnie muszę dokupić osobną wiązkę do tego? W jakich autach występowały wentylatory z takimi wtyczkami jak mam, będzie to problem znaleźć na szrocie? I jeszcze pytanko co do wiązki przy skrzynce. Wpiąłem wszystkie te duże wtyczki (były bodajże trzy) i taki gruby kabelek z żółtą wtyczką w miejsce bodajże Z1, czy to wystarczy do odpalenia? Pozostały jakieś żółte, niebieskie i czarne wtyczki po 1-2pin. Rozumiem, że to jakieś klimy, mfa i może poczekać?

Problem z kabelkami przy silniku

: pt wrz 18, 2015 18:31
autor: klintonMK2
Sonda lambda w vr6 jest na samym dole "portek" czyli przed flanszą łączącą kolektor wydechowy z katalizatorem. Wycieraczki powinieneś mieć w wiązce silnika, zazwyczaj tak jest czy to Golf czy Passat (biała wtyczka 5 pinowa przy skrzynce i w komorze tak samo). Z czego masz wiązkę? W wielu autach występowały wiatraki z taką wtyczką, w starszych autach głównie z klimatyzacją np Passat B3, Seat Toledo itd. Co do ostatniego pytania - powinien zapalić z podpiętymi tymi wtyczkami, które wymieniłeś.

Problem z kabelkami przy silniku

: pt wrz 18, 2015 19:18
autor: Majki93
Pytam o lambdę, bo całych portek nie miałem jak kupowałem silnik i jej nie dostałem. Teraz zawitał 6-2-1 i spawa się tłumik z kwasa i nie wiem co z tematem lambdy w tym wypadku. Wiązka VR6 bodajże z B4, stara z 1.8, którą wyciągnąłem, takową białą wtyczkę posiadała (pewnie pozostanie mi dokupić taką wiązkę osobno, albo ze swojej starej wiązki wypruć i przeszczepić). Dobrze wiedzieć, że te wtyczki wystarczą do odpalenia, ale pewnie długo nie pochodzi, bo komputerek na bank z immo (256 C).

Problem z kabelkami przy silniku

: sob wrz 19, 2015 02:47
autor: klintonMK2
Tak komp na pewno z immo. Polecam emulatory z allegro, działają w 100%. Co do sondy to wspawaj gniazdo tak jak w serii, czyli zaraz za flanszą od kolektora (może się trochę źle wysłowiłem w poprzednim poście, ale sonda jest nie w portkach tylko w dalszej części wydechu, zaraz za flanszą). Jak starą wiązkę ładnie rozetniesz to wyjmiesz całą wiązkę od wycieraczek bez cięcia kabli, owiniesz taśmą i puścisz bokiem bez większego problemu. Dziwne, że w wiązce silnikowej b4 vr6 ich nie ma.

Problem z kabelkami przy silniku

: sob wrz 19, 2015 17:16
autor: Majki93
No i wszystko wiadome. Wiązki podpięte, silnik dzisiaj wyraźnie chciał zagadać, ale co załapał na jakąś sekundę, to od razu trup. Z 5-6 razy tak było i od razu załapałem kompa i pojechałem do gościa, któremu może uda się to zdjąć. Jak nie, to emulator pozostanie. Sondę dokupię i wezmę jak będzie tłumik montowany, a z wiązką sobie powalczę w wyłuskanie tej od wycieraczek, będzie dobrze. Dzięki Ci klintonMK2 za pomoc, gdyby nie Ty, to pewnie jeszcze sporo czasu bym główkował :bigok: