VR6 po swapie nie palił na wszystkie gary, teraz nie odpala

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Majki93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz kwie 20, 2014 16:53
Lokalizacja: ELA / DW

VR6 po swapie nie palił na wszystkie gary, teraz nie odpala

Post autor: Majki93 » śr wrz 23, 2015 23:04

Witam, jestem po swapie z 1.8 AAM na 2.8 AAA. Wczoraj podłączyłem kompa bez immo i silnik za trzecim razem odpalił. Silnik się trząsł i było słychać, że nie pali na wszystkie cylindry, dzisiaj nie chciał odpalić w ogóle. Znaczy łapał, próbował wejść na obroty, ale po chwili gasł. Od czego zacząć sprawdzanie, co jest nie tak z silnikiem? Świece nowe, platynowe NGK, kable nowe Powertec. Rozrząd nowy, zmieniany w Niemczech przez poprzedniego właściciela. Do tego nowe panewki, pompa wody i oleju. Czyżby źle ustawiony rozrząd (zaworów nie było słychać)? Coś nie tak z ciśnieniem cylindrów? Może wina modułu? Czy też może czujniki? Dokupowałem do tego silnika moduł (używka, ale oryginał Beru) i oryginalny czujnik położenia wałka rozrządu (również używka), pozostałe były w ,,komplecie" z silnikiem. Od czego zacząć diagnozę? Linia diagnostyczna jeszcze nie podpięta (nie wiem, gdzie ją podpiąć)... Pacjent to Passat B3.


Mój temacik: KLIK, KLIK, KLIK!!!

Obrazek

Awatar użytkownika
gutek_gti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: ndz sty 18, 2009 13:51
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

VR6 po swapie nie palił na wszystkie gary, teraz nie odpala

Post autor: gutek_gti » czw wrz 24, 2015 15:24

przekaznik 109 od kompa jest i sprawdz 167 ja mialem podobny problem po swapie i sprawdz czy podpieles dobrze ta okragłom wtycze przy silniku koło modulu



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

VR6 po swapie nie palił na wszystkie gary, teraz nie odpala

Post autor: kkkacper » czw wrz 24, 2015 19:45

tak jak gutek_gti mowi, sprawdzilbym te przekazniki, lubia sie upierd... u mnie w 24v tez mialem z nim jazde i silnik kulal straszliwie.. kable podpiete w odpowiedniej kolejnosci?


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Majki93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz kwie 20, 2014 16:53
Lokalizacja: ELA / DW

VR6 po swapie nie palił na wszystkie gary, teraz nie odpala

Post autor: Majki93 » czw wrz 24, 2015 20:18

Yyyy, zapomniałem o przekaźnikach... :shock: Problem w tym, że ze starą wiązką z 1.8 wyszedł jeden przekaźnik (taki, który był ponad skrzynką zamontowany), a z nową wiązką nie przyszedł żaden :blush:
Więc pewnie to będzie problemem... W związku z tym, wychodzi na to, że nie mam przekaźnika 109 i 167? Wiązka wydaje mi się, że jest dobrze podpięta, jedynie EGR wypięty i wtyczka od ogrzewania odmy. Poza tym jednej rzeczy nie jestem pewien - zielona wtyczka z dwoma kablami (idzie w pobliżu wtyczki od lambdy), podpiąłem pod wtyczkę od filtra węglowego, ale dalej ten wężyk od filtra, nie jest nigdzie podpięty.


Mój temacik: KLIK, KLIK, KLIK!!!

Obrazek

Awatar użytkownika
gutek_gti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: ndz sty 18, 2009 13:51
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

VR6 po swapie nie palił na wszystkie gary, teraz nie odpala

Post autor: gutek_gti » czw wrz 24, 2015 20:55

bez przekaznika 109 bedzie zapalal i gas ja tak mialem, przekaznik wkladasz w miejsce przekaznika nr 30 ja tak mialem w 2.0



Awatar użytkownika
gutek_gti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: ndz sty 18, 2009 13:51
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

VR6 po swapie nie palił na wszystkie gary, teraz nie odpala

Post autor: gutek_gti » czw wrz 24, 2015 21:00

Obrazek
zobacz sobie gdzie powinny byc przekazniki



Awatar użytkownika
Majki93
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz kwie 20, 2014 16:53
Lokalizacja: ELA / DW

VR6 po swapie nie palił na wszystkie gary, teraz nie odpala

Post autor: Majki93 » pt wrz 25, 2015 19:49

Panowie, dziękuję serdecznie za pomoc, dzisiaj zaopatrzyłem się w przekaźniki, ,,uszczelniłem" kolektor podłączając wszystkie podciśnienia i zaślepiając pozostałe i auto odpaliło za pierwszym razem, chodzi równo i nie ma objawów tych co wcześniej. Jeszcze raz dziękuję!


Mój temacik: KLIK, KLIK, KLIK!!!

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości