problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Jacek6804
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 22:17
Lokalizacja: Złotopole

problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM

Post autor: Jacek6804 » czw lis 26, 2015 01:40

Witam, jakiś czas temu włożyłem koledze silnik 2,8 24v BDE do bory 1,9 TDi AJM
dołożyłem pompę paliwa w zbiornik bo nie było, założyłem przekaźnik od pompy paliwa (on steruje jeszcze czymś chyba?)
no i przerobiłem tą wtyczkę co jest w plastikowym tunelu koło serwa, w tdi była 8pinowa, a bde mial 12pinów.
Kable podłączyłem chyba dobrze, chyba, wiazki pod deską nie przerabiałem, poza puszczeniem 1 lub 2 kabelków do licznika z tej właśnie kostki.
Auto odpala i jeździ ale jest problem, jest słaby, a właściwie nie czuć zmiennej fazy rozrządu, napięcia na kostkach od czujników wałków sie zgadzają (takie same są jak w moim toledo r32) to samo na tych "cewkach?" od zmiennej fazy. masy tez są w tych samych miejscach. Kable sygnałowe od czujników i tych "cewek" mają przejście do kostki przy ecu.
Ciekawostką jest to że auto odpala z odpiętymi obiema kostkami od czujników wałków, i moc sie nie zmienia. (moje toledo 3,2 bub nie ma szans aby odpaliło nawet z odpiętym jednym czujnikiem.
Sterownik jest z sharana (rożnica polega chyba na tym że sharan ma 1 sonde, a w bde są dwie) ale moje toledo normalnie śmiga na tym sterowniku i ma moc.
Macie jakieś rady co może byc nie tak?


JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM

Post autor: kkkacper » czw lis 26, 2015 09:39

Jacek6804, bde ma 4 sondy ogolnie, a ayl'e 2.. moj normalnie odpalal z odpietymi tymi czujnikami..


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Jacek6804
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 22:17
Lokalizacja: Złotopole

problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM

Post autor: Jacek6804 » pt lis 27, 2015 17:29

To już głupi jestem :/ Jeszcze jest drugi problem taki że bez przepływki jeździ lepiej niż z, a przepływka napewno dobra,


JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM

Post autor: kkkacper » pt lis 27, 2015 23:55

a przeplywka na pewno od tego auta? Bo u dyzia byla masa roznych problemow, w tym bardzo zblizone do tych co napisales i na koncu sie okazalo, ze do silnika dostal przeplywke z 2.0TDI zamiast od 2.8.. a mial juz sprawdzone wszystko po 5 razy.. takze niezle jaja byly ;)


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Jacek6804
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 22:17
Lokalizacja: Złotopole

Re: problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM

Post autor: Jacek6804 » śr gru 02, 2015 21:35

kkkacper pisze:a przeplywka na pewno od tego auta? Bo u dyzia byla masa roznych problemow, w tym bardzo zblizone do tych co napisales i na koncu sie okazalo, ze do silnika dostal przeplywke z 2.0TDI zamiast od 2.8.. a mial juz sprawdzone wszystko po 5 razy.. takze niezle jaja byly ;)
Przepływki sprawdzane kilka sztuk i to samo jest.


JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo

Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM

Post autor: kkkacper » śr gru 02, 2015 23:15

a kompa calego sprawdzales po pinach czy oby na pewno sa tak samo? Bo z tego co pamietam, bde ma dodatkowego plusa, ktorego np. w sharanowskich kompach nie bylo.. tak czy owak pozostaje miernik w dlon i kabel po kablu szukac.. najgorzej, ale nic innego sie nie poradzi, a sam przez to przechodzilem nie raz xD


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Jacek6804
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 22:17
Lokalizacja: Złotopole

Re: problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM

Post autor: Jacek6804 » sob gru 05, 2015 00:30

kkkacper pisze:a kompa calego sprawdzales po pinach czy oby na pewno sa tak samo? Bo z tego co pamietam, bde ma dodatkowego plusa, ktorego np. w sharanowskich kompach nie bylo.. tak czy owak pozostaje miernik w dlon i kabel po kablu szukac.. najgorzej, ale nic innego sie nie poradzi, a sam przez to przechodzilem nie raz xD
o plusie wiem, bo musiałem ręcznie przekaźnik załączać na kompie z sharana, ale moje r32 jeździło na tym kompie z sharana 2,8 tak samo jak na kompie z bde, oczywiście po ręcznym załączeniu przekaźnika.


JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo

Awatar użytkownika
Jacek6804
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 22:17
Lokalizacja: Złotopole

problem po swapie 2,8 BDE do bory 1,9 TDI AJM

Post autor: Jacek6804 » sob sty 09, 2016 01:49

Naprawione, podmienianie wszystkiego co się da nic nie pomogło i okazało że że 1 kabelek od czujnika położenia wałka nie łaczył przy ECU...


JEDYNE W POLSCE TOLEDO R36Turbo :) www.facebook.com/SeatToledoR36Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości