Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

ciulallex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr gru 21, 2016 18:29

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: ciulallex » sob gru 31, 2016 11:05

Silnik będzie na stand alone więc to dla mnie nie problem ;-)



Smyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:45
Lokalizacja: Biłgoraj

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: Smyk » ndz sty 01, 2017 17:25

zamierzam w przyszłym.sezonie lekko dlubnac moje 1.8t mam.k03s i przy tym.zostanę zastanawiam.się nad dolozeniem.wskaźnika egt, w sumie zestawik kupiłem już w tamtym sezonie ale z racji seryjnego braku na niego miejsca go nie zamontowalem
teraz się ponownie nad tym.zastanawiam, idę w moc rzędu 230km ewentualnie kiedys hybryda k03s czyli do ok 250km-czy jest sens? czy przy takich mocach nie będzie az tak niebezpiecznych temperatur żeby się tym.przejmowac?
jeśli sens jest to gdzie nawiercac otwór na sondę? przy samej turbinie czy jak najblozej glowicy?
nie bardzo mogłem znaleźć czy ludzie wogle ludzie montuje takie czujniki do tak małych turbin



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: rysiektr » ndz sty 01, 2017 17:59

Raczej nie ma sensu... Chyba, ze dla bajery :-)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

IzBa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw maja 05, 2016 09:05

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: IzBa » pn sty 09, 2017 14:37

Witam,
Mam pytanie w kwestii śrub głowicy w AGU
Dla mocy ok 350hp kupować i zakładać szpilki ARP czy kupić np: nowe oem śruby i skręcić na dwa razy ?



Awatar użytkownika
kkkacper
_
_
Posty: 2325
Rejestracja: wt sty 15, 2008 23:02
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: kkkacper » pn sty 09, 2017 16:46

nowy oem w zupelnosci starczy..


:dol: 2.8 VR6 24v Tornado Rot - mk II :dol: :satan: :satan: :dol: 3.0 VR6 Turbo 4motion - mk IV :dol:

Obrazek Obrazek

IzBa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw maja 05, 2016 09:05

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: IzBa » pt sty 13, 2017 23:11

Mam jeszcze pytanie w kwestii tłoków:
Tłoki z BAM, APY APX mają oznaczenie 81P30 W4+, mam do kupienia tłoki o oznaczeniu 81P30 W5+
Czy widoczna różnica w oznaczeniu ma jakieś znaczenie ?



Awatar użytkownika
filip2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 750
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 16:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: filip2 » czw sty 19, 2017 14:09

Mam taki dylemat...
Przymierzam się do zrobienia czystki pod maską, tj. wywalenie SAI, N112, N249 i uproszczenie EVAPu. Zastanawia mnie tylko sprawa N249 - duuużo osób mówi wywalaj śmiało.... Ale przeczytałem w paru miejscach że... Sterowanie DVka za pomocą posciśnienia bezpośrednio z kolektora powoduje dość duży skok ciśnienia w chwili zamknięcia przepustnicy do momentu aż utworzy się na tyle posciśnienia żeby otworzyć DV - niby krótka chwila, ale jednak.

Ktoś to ładnie opisał tutaj

http://www.audizine.com/forum/showthrea ... -not-do-it" onclick="window.open(this.href);return false;

Co o tym sądzicie?

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony czw sty 19, 2017 14:59 przez filip2, łącznie zmieniany 1 raz.


vRSzkodnik - nic więcej, nic mniej jak Octavia II RS w gnoju :D

bzzyczek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: sob lis 23, 2013 19:59

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: bzzyczek » czw sty 19, 2017 14:55

No pewnie ze dobrze ktos napisal, n249 steruje dv natychmiast bo podlaczona jest do linii podcisnienia z akumulatorem podcisnienia ( taka gruszka), pelni tez funkcje bezpieczenstwa bo moze otworzyc dv nawet gdy w dolocie jest doladowanie np. w czasie mocnego przeladowania turbiny.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: RasPL » czw sty 19, 2017 14:57

Popraw linka. Odnosnie tego duzego cisnienia to jakies dziwne. Gdzie ono sie tworzy ? Przed przepustnicą dla silnika bezpieczne a turbo tez od tego nie padnie w miesiac. Chyba ze Twoje robi 2.5b a przy zamknieciu przepustnicy cisnienie idzie ponad 4bar, to bym sie martwil.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
filip2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 750
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 16:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: filip2 » czw sty 19, 2017 15:05

Poprawione

Chodzi o to że w momencie zamknięcia przepustnicy cisnienie momentalnie wzrasta bo mija chwilka zanim wytworzy się podciśnienie w kolektorze które otworzy zawór DV. Nie jest to jakiś duży okres czasu, ale jednak może to powodować cofnięcie w jedynym mozliwym kierunku, tj na łopatki turbiny, co powoduje nagłe wytracenie prędkości

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


vRSzkodnik - nic więcej, nic mniej jak Octavia II RS w gnoju :D

IzBa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw maja 05, 2016 09:05

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: IzBa » ndz sty 22, 2017 23:37

Witam,
Czy ktoś może pomóc w sprawie tłoków:
Mam możliwość montażu jednego z dwóch kpl tłoków:
[iObrazek

Proszę o informację które będą lepsze dla setupu 350hp



Awatar użytkownika
ktm950
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: wt paź 04, 2011 14:30
Lokalizacja: Kraków/Leżajsk

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: ktm950 » śr sty 25, 2017 12:20

Panowie, potrzebuje porady.
Kupiłem AUMa. Mocowo celuje w 200-220 KM. Auto to rodzinne kombi i będzie śmigło na LPG. :bigok: Kupiłem wtryski od BAMa, spawa się DP.
I teraz zastanawiam się, co bardziej przysłuży się silnikowi - TIP, czy FMIC?
Zależy mi, aby jak najszybciej wystroić auto już docelowo i pojechać na założenie LPG.
Mi osobiście wydaje się, że FMIC obniży w jakimś stopniu temp. w silniku i pozwoli utrzymać moc w gorące dni. Z drugiej strony jeśli nie zamierzam jakoś szczególnie pałować auta to może seryjny jakoś da radę i może jednak brać TIPa?


Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: rysiektr » śr sty 25, 2017 12:31

FMIC rób, bo seryjny może puchnąć. TIP tez daje przyrosty ale wydaje mi się, że FMIC bardziej przysłuży się silnikowi.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6258
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Dłubiemy i swapujemy 1.8T

Post autor: k0nr4d » śr sty 25, 2017 18:11

200-220 to się robi samym programem, jak silnik i pompa zdrowa, tylko faktycznie, latem w dolocie potrafi być prawie 80 stopni. Po wtryskach i FMIC spokojnie będzie te 220. TIP przy takiej mocy wystarczy seryjny.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości