Wykresy z hamowni do analizy silników 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Stf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 18:12
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Wykresy z hamowni do analizy silników 1.8T

Post autor: Stf » pt lis 09, 2007 16:37

Obrazek

przed i po wsadzeniu fmic, wtrysków, wywaleniu katalizatora. Moc max niższa- dziurawy przewód ciśnienia biegnący do serwa. Czy to może wpłynąć na utratę aż ok 15-20km? Widać na początku ładny progres - turbo wkręca się wcześniej - może to też zasługa niższej temperatury, jednak w czym szukać przyczyny ?
Turbina to k03/k04, ciśnienie w kolektorze dolotowym 0,8 bara.
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 13:59 przez Stf, łącznie zmieniany 3 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=92098

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » wt lis 27, 2007 02:57

A czy przy 0,8 bara ma być więcej??? Na ~0,7 bara w teorii ma być 180KM oryginalne np. w AUQ. Ale mało widziałem takich które trzymały serię... Na więcej mocy musi być turbo które wypompuje przynajmniej 1 bara i będzie długo trzymało takie ciśnienie. Ja miałem takie cudo od fabryki 1-1,05 bara przy 6300 obrotów. Efekt: >230KM z seryjnego AUQ z przelotowym wydechem DP + katalizator 3", dalej 2,5" na 2 tłumikach MG.

IMO wykres przy zadanym ciśnieniu jest prawidłowy. Jakie masz wtryskiwacze i ciśnienie paliwa?



Awatar użytkownika
Stf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 18:12
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Post autor: Stf » wt gru 04, 2007 22:40

Wiesz nie chodzi mi o to ile ma przy tym ciśnieniu - bo nie mierzyłem ciśnienia na wyjściu za turbiną. Chodzi o to, że przy pomiarze bez fmic, większych wtrysków, z wsadzonym katalizatorem miał więcej km w cieplejszy dzień. Stąd wniosek że brakuje co najmniej z 15km.

Aktualnie jest hybryda k03/k04, DP 2,5" bez katalizatora na dwóch tłumikach MG, FMIC, wtryski 355ccm. Jak widać wkręca się szybciej, gdyby tylko utrzymywał progres na podobnym poziomie przez cały zakres byłoby git. Przymierzam się do setupu na 1,0-1,1 bar więc szukam słabych punktów.
Ostatnio zmieniony wt gru 04, 2007 22:45 przez Stf, łącznie zmieniany 4 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=92098

darioitalpl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 29, 2007 21:26
Lokalizacja: Ww

Post autor: darioitalpl » śr gru 05, 2007 20:13

Stf pisze:Wiesz nie chodzi mi o to ile ma przy tym ciśnieniu - bo nie mierzyłem ciśnienia na wyjściu za turbiną. Chodzi o to, że przy pomiarze bez fmic, większych wtrysków, z wsadzonym katalizatorem miał więcej km w cieplejszy dzień. Stąd wniosek że brakuje co najmniej z 15km.

Aktualnie jest hybryda k03/k04, DP 2,5" bez katalizatora na dwóch tłumikach MG, FMIC, wtryski 355ccm. Jak widać wkręca się szybciej, gdyby tylko utrzymywał progres na podobnym poziomie przez cały zakres byłoby git. Przymierzam się do setupu na 1,0-1,1 bar więc szukam słabych punktów.
A czy po wymianie wtryskow była robiona korekcja softu?



Awatar użytkownika
Stf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 18:12
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Post autor: Stf » sob gru 08, 2007 01:19

darioitalpl pisze:A czy po wymianie wtryskow była robiona korekcja softu?
Była. Aktualnie afr spadające z 14 do coś 12,8 przy 6,5 tyś obr
Ostatnio zmieniony śr sty 02, 2008 16:54 przez Stf, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=92098

andrzej gti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 17:19
Lokalizacja: Czaszyn
Kontakt:

Post autor: andrzej gti » ndz kwie 05, 2009 19:06

Witam zrobiłem chipa w v-techu w Krakowie, zastanawia mnie czemu moment obrotowy tak szybko opada a nie utrzymuje sie na jednym poziomie. Dodam jeszcze że mam wydech przelotowy i blow off forge oraz jakieś 3 miesiące temu wyskakiwały mi na vagu błędy przepływki, ale teraz jest juz ok czy ona może być przyczyną? Obrazek



Awatar użytkownika
Jimas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: śr mar 08, 2006 20:09
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jimas » pt kwie 24, 2009 00:16

Kupiłem nie dawno Golfika i też był robiony w V-Techu w Krakowie .
Obrazek


VW MANIJAK VW

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=105596]BYŁY Agresor MK II by Jimas[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=234771]MK IV GTI[/url]

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » sob kwie 25, 2009 10:14

A ktos przy tych modyfikacjach sprawdzal co sie dzieje z doladowaniem? Bo czesto braki Nm u gory i wiazacy sie z tym brak KM jest spowodowany turbina a konkretnie malym uszkodzeniem zeliwa :chytry:


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Patryyyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw sty 19, 2006 13:14
Lokalizacja: Czosnów/Warszawa/Nowy dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Patryyyk » ndz cze 14, 2009 13:12

Obrazek
totalna seria. AYP


[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224354[/url]

[img]http://imageshack.us/photo/my-images/844/rrbaner.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » ndz cze 14, 2009 17:46

Oto moje wykresy:

Seria:

Obrazek

Myślę, że wyszło nie najgorzej. Martwi trochę brak 15 Nm w stosunku do serii ale mogła to być wina braku kierownicy powietrza na IC. Nie wiem czemu jej nie miałem ale pewnie kiedyś po dzwonie zapomnieli założyć nowej. W efekcie całe powietrze, które wpadało przez kratkę zderzaka, zamiast na IC, nie trafiało w zasadzie nigdzie.Dodatkowo filtr powietrza to była sportowa wkładka włoska albo chińska "no name" i jak mnie uświadomiono, bardziej blokowała przepływ powietrza niż cokolwiek pomagała. Jedna z diagnoz brzmiała również, że może po prostu turbo się powoli kończy, mimo że silnik ma zrobione 90.000 km dopiero więc to by było co najmniej dziwne, no ale z drugiej strony auto przyjechało z Włoch, a wiadomo jak tam się o auta dba i może ktoś po prostu zarżnął turbo. W każdym razie, któraś z tych rzeczy albo wszystkie naraz złożyły się na to, że efekty zrobienia programu były dużo mniejsze niż oczekiwałem:

Obrazek

Przyrost to 18 kM i 38 Nm więc naprawdę niedużo. Jak mi powiedziano, wpływ na to głównie ma to, że doładowanie po przekroczeniu 4,500 rpm, szlag trafia i leci w dół. Przyczyny mogą być takie jak podałem wyżej. Co o tym sądzicie? Rzeczywiście turbo ma już dość czy doładowanie jest w porządku, a przyczyna w tak małym przyroście parametrów tkwi gdzie indziej?.



Awatar użytkownika
Jimas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: śr mar 08, 2006 20:09
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jimas » ndz cze 14, 2009 20:25

totalna seria. AYP
szkoda,że wykresu nie można powiększyć,bo na tej miniaturce nic nie widać?


VW MANIJAK VW

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=105596]BYŁY Agresor MK II by Jimas[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=234771]MK IV GTI[/url]

Awatar użytkownika
Patryyyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw sty 19, 2006 13:14
Lokalizacja: Czosnów/Warszawa/Nowy dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Patryyyk » sob cze 20, 2009 13:50

Obrazek teraz lepiej?

Yuri, sprawdź rurkę pod kolektorem, lubi się przecierać:P i pozostałe przewody.
Dziwię się że ktoś zrobił Ci program na niesprawnym autku :bajer:


[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224354[/url]

[img]http://imageshack.us/photo/my-images/844/rrbaner.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » sob cze 20, 2009 15:26

Patryyyk pisze:Dziwię się że ktoś zrobił Ci program na niesprawnym autku :bajer:
145 kM i 195 Nm to nie jest znowu jakaś niesprawność w 10 letnim 1.8T, co nie zmienia faktu, że turbo nie dmucha tyle ile trzeba i jak trzeba. Jeśli się okaże, że padaka to lepiej regenerować czy coś innego wstawić? Zaznaczam, że k03 bardzo mi pasuje tym, że wcześnie wstaje,a to mi się bardziej przydaje w codziennej jeździe.
Ostatnio zmieniony sob cze 20, 2009 15:27 przez Yuri, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Patryyyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw sty 19, 2006 13:14
Lokalizacja: Czosnów/Warszawa/Nowy dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Patryyyk » sob cze 20, 2009 17:27

nie opyla się. na Twoim miejscu od razu włożyłbym k03s albo hybrydę:D
moim zdaniem to nie jest wina turbiny tylko zaworu, wężyka etc...


[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224354[/url]

[img]http://imageshack.us/photo/my-images/844/rrbaner.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości