Strona 178 z 181

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: ndz mar 25, 2018 20:58
autor: marcinas1983
rysiektr pisze:
ndz mar 25, 2018 20:03
marcinas1983 pisze:
ndz mar 25, 2018 15:34
Szybkie pytanie czy można zmienić sterownik silnika z 1.8T agu 06A 906 018 CF na sterownik z 1.8T AEB 8D0 907 558 E??
Powinno zagrać, na szybko przejrzałem schematy i pinout obu sterowników wydaje się być taki sam.
ok... dzięki w takim razie go podmienię jak go dostanę i zdam relację czy wszystko jest ok. Jak się okaże, że jednak korekty czasu wtrysku będą się rozjeżdżać to najwyżej kupie listwę z aeb i przełożę wtryski + regulator.

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn mar 26, 2018 07:30
autor: kkkacper
marcinas1983 pisze:
ndz mar 25, 2018 20:58
rysiektr pisze:
ndz mar 25, 2018 20:03
marcinas1983 pisze:
ndz mar 25, 2018 15:34
Szybkie pytanie czy można zmienić sterownik silnika z 1.8T agu 06A 906 018 CF na sterownik z 1.8T AEB 8D0 907 558 E??
Powinno zagrać, na szybko przejrzałem schematy i pinout obu sterowników wydaje się być taki sam.
ok... dzięki w takim razie go podmienię jak go dostanę i zdam relację czy wszystko jest ok. Jak się okaże, że jednak korekty czasu wtrysku będą się rozjeżdżać to najwyżej kupie listwę z aeb i przełożę wtryski + regulator.
bezsensu rzezba, nie mozesz tego ogarnac jak bog przykazal? :P

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn mar 26, 2018 08:37
autor: marcinas1983
kkkacper pisze:
pn mar 26, 2018 07:30
marcinas1983 pisze:
ndz mar 25, 2018 20:58
rysiektr pisze:
ndz mar 25, 2018 20:03


Powinno zagrać, na szybko przejrzałem schematy i pinout obu sterowników wydaje się być taki sam.
ok... dzięki w takim razie go podmienię jak go dostanę i zdam relację czy wszystko jest ok. Jak się okaże, że jednak korekty czasu wtrysku będą się rozjeżdżać to najwyżej kupie listwę z aeb i przełożę wtryski + regulator.
bezsensu rzezba, nie mozesz tego ogarnac jak bog przykazal? :P
Czym jest według Ciebie ogarnięcie tego jak "bóg przykazał"?? Zmiana wtrysków na większe i zrobienie programu żeby sterownik nie pętlił??

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn mar 26, 2018 14:41
autor: rysiektr
marcinas1983 pisze:
pn mar 26, 2018 08:37
[ Zmiana wtrysków na większe i zrobienie programu żeby sterownik nie pętlił??
Znając go to właśnie to miał na myśli :pub:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn mar 26, 2018 14:51
autor: majic
Ale serio seryjne AGU potrafi pętlić na PB czy po prostu pompa zdycha?

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn mar 26, 2018 14:59
autor: rysiektr
majic pisze:
pn mar 26, 2018 14:51
Ale serio seryjne AGU potrafi pętlić na PB czy po prostu pompa zdycha?
też stawiam na pompę :popcorn:

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: pn mar 26, 2018 21:54
autor: marcinas1983
rysiektr pisze:
pn mar 26, 2018 14:59
majic pisze:
pn mar 26, 2018 14:51
Ale serio seryjne AGU potrafi pętlić na PB czy po prostu pompa zdycha?
też stawiam na pompę :popcorn:
pompa jest raczej dobra sprawdzałem ciśnienie i na jałowych miała 2.6 bara po dodaniu gazu dobijała do 3.2 bara. Podczas jazdy nie sprawdzałem, ale pompa na lpg nie ma nic do roboty. Zresztą jak by pompa była walnięta to korekcja długa by się rozjeżdżała... zgadza się??

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: wt mar 27, 2018 09:42
autor: majic
marcinas1983 pisze:
pn mar 26, 2018 21:54
Zresztą jak by pompa była walnięta to korekcja długa by się rozjeżdżała... zgadza się??
No właśnie. czy aby na pewno? Czy korekty działają w open loop'ie?

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: wt mar 27, 2018 12:42
autor: marcinas1983
Z tego co wiem to korekty działają na niskich i średnich obciążeniach, przy pełnym bucie przechodzi w open loop i wtedy jedzie po sztywnej mapie i jedynie na co można patrzeć to sonda czy jest bogato/ubogo. Tak to zrozumiałem bo ten temat był poruszany na forum lpg.

EDYTA:

Pytanie jeszcze jedno... jaki czas wtrysku powinien mieć agu dla wolnych obrotów jak silnik rozgrzany?? Bo u mnie oscyluje około 2ms.

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: śr kwie 04, 2018 14:20
autor: marcinas1983
Pytanie do znawców 1.8T jaką uszczelkę pod głowicę należy założyć po planowaniu głowicy?? Obecnie miałem z jednym oczkiem, co ciekawe wygląda ona tak...

Obrazek

Obrazek

Wszystko wskazuje na to, że to nie jest ori uszczelka VW/Audi tylko jakiś zamiennik. Głowica nie wygląda na planowaną tylko na ori, dlatego nie wiem jaka uszczelka powinna być ( grubość ).

Co do lpg na razie nic nie reguluję bo jak widać uszczelka pod głowicą się poddała i to mogło być przyczyną kiepskiej pracy silnika na lpg.

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: śr kwie 04, 2018 14:49
autor: rysiektr
marcinas1983 pisze:
śr kwie 04, 2018 14:20
dlatego nie wiem jaka uszczelka powinna być ( grubość )

Głowica ma swoją wysokość co za tym idzie po dokładnym pomiarze wysokości powinno "wyjść" czy była planowana czy nie i o ile.
Niestety nie znam nominalnej wysokości głowicy (stawiam też, że różne 1.8T będą miały różną wysokość).
Na szybko w katalogach IC jak sprawdziłem to dostępna jest tylko 1 grubość uszczelki 1,35mm, możliwe, że producent nie przywiduje więcej niż 1 planowania głowicy.

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: śr kwie 04, 2018 15:44
autor: marcinas1983
rysiektr pisze:
śr kwie 04, 2018 14:49
marcinas1983 pisze:
śr kwie 04, 2018 14:20
dlatego nie wiem jaka uszczelka powinna być ( grubość )

Głowica ma swoją wysokość co za tym idzie po dokładnym pomiarze wysokości powinno "wyjść" czy była planowana czy nie i o ile.
Niestety nie znam nominalnej wysokości głowicy (stawiam też, że różne 1.8T będą miały różną wysokość).
Na szybko w katalogach IC jak sprawdziłem to dostępna jest tylko 1 grubość uszczelki 1,35mm, możliwe, że producent nie przywiduje więcej niż 1 planowania głowicy.
W katalogu IC dla 1.8T są dwie grubości uszczelki, 1.22mm i 1.35mm, ale skoro normalnie jest 1.35mm to taką założę i już.

P.S.

Co do kompa z AEB 1.8T auto odpaliło na nim i żadnych błędów nie wyrzuca, ale jest słabszy w porównaniu do kompa z AGU, widocznie trzeba by jeszcze wtryskiwacze zmienić na te od AEB.

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: czw kwie 05, 2018 09:10
autor: marcinas1983
Jeszcze jedno ostatnie pytanie... czy to żeliwo turbosprężarki należy wymienić czy może zostać??

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pęknięcie jak widać jest od strony wlotu spalin do turbosprężarki nie na wylocie jak często na zdj. widziałem. Dlatego zastanawiam się czy nie wymienić go puki to wszystko mam rozebrane. Na alledrogo znalazłem ofertę nowego żeliwa za 310zł. Od razu uprzedzam... nie chcę zmieniać turbosprężarki na większa/inną taką samą bo mogę kupić gorsze badziewie niż moja.

Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T

: czw kwie 05, 2018 11:39
autor: rysiektr
marcinas1983 pisze:
śr kwie 04, 2018 15:44

W katalogu IC dla 1.8T są dwie grubości uszczelki, 1.22mm i 1.35mm, ale skoro normalnie jest 1.35mm to taką założę i już.

P.S.

Co do kompa z AEB 1.8T auto odpaliło na nim i żadnych błędów nie wyrzuca, ale jest słabszy w porównaniu do kompa z AGU, widocznie trzeba by jeszcze wtryskiwacze zmienić na te od AEB.
Racja są 2 uszczelki - mój błąd - pakuj w takim razie tę grubszą

Co do pęknięcia to wg. mnie jakiekolwiek pęknięcie kolektora kwalifikuje go do wymiany, ale to tylko moje widzimisię :D