1.8 16V PL problem gdy zimny

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

diabollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr maja 06, 2009 19:04
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

1.8 16V PL problem gdy zimny

Post autor: diabollo » pn maja 10, 2010 20:17

a wiec tak,mam taki problem z silnikiem,odpala od strzala chodzi rowno ale po chwili zaczyna wariowac i gasnie,znow odpale i musze trzymac noge na gazie zeby silnik nie zdechl,ale gdy silnik sie juz rogrzeje to chodzi normalnie nie gasnie nie przerywa,silnik to 1.8 16V PL'ka
pomozcie;(


http://www.jettaclub.pl/viewtopic.php?f=5&t=711

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » wt maja 11, 2010 18:56

switch od krokowca trzeba sprawdzić jak i sam krokowy.
Ogólnie czy stabilizacja biegu jałowego działa właściwie


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

diabollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr maja 06, 2009 19:04
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: diabollo » wt maja 11, 2010 19:22

kolego a mozesz troche jasniej?jaki switch i jak sprawdzic ten krokowy czy jest dobry


http://www.jettaclub.pl/viewtopic.php?f=5&t=711

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » wt maja 11, 2010 20:11

na przekręconym zapłonie powinien buczeć, to bedzie oznaczało że switch działa.
A switch to taki mikrostyk umieszczony na przepustnicy załączjący sie z chwilą całkowitego puszczenia gazu czyli zamkniecia przepustnicy.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

diabollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr maja 06, 2009 19:04
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: diabollo » śr maja 19, 2010 19:31

obadalem twoje porady,krokowy dziala sluchac jak buczy a switch tez dziala bo przkladalem z innej przepustnicy i dalej to samo;( o co chodzi???? prosze o pomoc bo porabie siekiera ten silnik


http://www.jettaclub.pl/viewtopic.php?f=5&t=711

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr maja 19, 2010 23:44

diabollo pisze:odpala od strzala chodzi rowno ale po chwili zaczyna wariowac i gasnie,znow odpale i musze trzymac noge na gazie zeby silnik nie zdechl,ale gdy silnik sie juz rogrzeje to chodzi normalnie nie gasnie nie przerywa,silnik to 1.8 16V PL'ka
pomozcie;(
mi to bardziej wygląda na źle działający/rozregulowany wtrysk, obawiam się, ze sam nie dasz rady go dobrze ustawić



diabollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr maja 06, 2009 19:04
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: diabollo » czw maja 20, 2010 10:33

ale ten objaw jest tyklo wtedy gdy jest silnik zimny,wiec raczej wtrysk jest chyba dobry.a dawka jest regulowana ta klapa w przeplywce tak?


http://www.jettaclub.pl/viewtopic.php?f=5&t=711

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw maja 20, 2010 11:32

diabollo pisze:ale ten objaw jest tyklo wtedy gdy jest silnik zimny
no właśnie, z jakiegoś powodu wtrysk dobrze na zimnym nie działa, może czujnik temp zmarł



Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Post autor: dan_25 » czw maja 20, 2010 13:09

Przy odpalaniu zimnego silnika powinien się załączać " wtrysk rozruchowy " działa on przez ok 8 sec do temp 35 stopni a później się nie włącza jest on położony z prawej strony ssącego a steruje nim czujnik który jest umieszczony z prawej strony głowicy za króćcem wodnym [ taki większy z brązową kostką ] i raczej to będzie przyczyna twoich zmartwień

na zimnym silniku wykręć ten wtrysk [ dwie śruby imbusowe 5 ] i niech ktoś ci spróbuje odpalić auto , jeśli on nie pyli paliwem sciągnij z niego kostkę [ niebieska] i daj tam napięcie z aku [ są na nim oznaczenia + i - ] jeśli będzie pylił to masz padnięty czujnik który go włącza a jeśli nie to sam wtrysk

jest jeszcze taka możliwość że będzie zapchany przewód zasilający paliwem [ raz tak miałem] więc sprawdź jego drożność

pozdro :smoke:


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

diabollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr maja 06, 2009 19:04
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: diabollo » ndz maja 23, 2010 11:46

wtrysk rozruchowy dziala dobrze,wiec nie wiem.ale zrobilem taki myk na odpalonym silniku odlaczylem biala wtyczke z bialego czujnika kolo krocca wody,i silnik chodzi calkiem inaczej rowno nic nie przerywa,a gdy tylko go podlacze to od razu gasnie,dodam ze ten czujnik tez juz wymienialem,i jeszcze takie pytanie ile wam pali PL'ka? moja zejsc ponizej 10l/100km to jest sukces(sprawdzane przez MFA)


http://www.jettaclub.pl/viewtopic.php?f=5&t=711

muchacc86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw paź 29, 2009 19:03
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

Post autor: muchacc86 » pn maja 24, 2010 23:45

ja bym sprawdził ten krokowy tzn zamieniłbym na inny



Awatar użytkownika
Lysiak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 19:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lysiak » czw maja 27, 2010 17:37

Masz jeszcze takie cos jak regulator fazy nagrzewania, jak niedziala prawidlowo to beda sie dzialy rozne rzeczy. Ustrojstwo to wzbogaca mieszanke az silnik nie osiagnie 60 stopni. Najlepiej jest podlozyc z innego auta bo trudno zmacac czy jest sprawny czy tez nie. Jest przykrecony do rozdzielacza dochodza do niego 2 kabelki.

Mialem tak ze moje auto zachowywalo sie tak samo jak w Twoim opisie. Odpalal bez problemu, chwilke jechalem i zaczynal sie cyrk. Jak sie juz troszke nagrzal wszystko wracalo do normy.

Mialem tez i taki numer, ze nowy czujnik temp. BIALY, dawal takie objawy. Mimo to ze byl nowy, zainwestowalem w kolejny i po klopocie. Okazalo sie jak juz ten "nowy" badalem za pomoca czajnika i omomierza, ze w pewnym zakresie temperatury dostawal bzika. Silnik zimny ok, silnik pochodzil 2 minuty i czarno z komina zalewa jak szalony, silnik sie rozgrzal i znow ok.

Czujnik temp. nie jest drogi. Zainwestuj w nowy, albo zbadaj tego co masz, czy napewno jest ok.

10 w miescie to norma. Udalo mi sie zejsc do 9 ale to nie jest jazda, i ciezko wytrzymac 100km bez dodawania gazu :). Na trasie 8 przy normalnej jezdzie, bez szalenstw.


Powodzenia



muchacc86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw paź 29, 2009 19:03
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

Post autor: muchacc86 » czw maja 27, 2010 21:45

Kolego zmień krokowy Bo Ci żadna wymiana przy rozdzielaczu paliwa tego nastawnika ciśnienia nie pomoże, Ja już zjadłem zęby na tym silniku bo go tak lubię ze nie upuszczę go bo jest taki prosty ten silnik jak alfabet



diabollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr maja 06, 2009 19:04
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: diabollo » pt maja 28, 2010 22:11

no kolego to co napisales z tym regulatorem nagrzewania to mnie zagiales,wezme z pracy taki i zobacze.a napisales ze silnik przykapca moj ma to samo przykapca na czarno a spaliny strasznie smierdza niedopalonym paliwem.a ile ten bialy czujnik kosztuje i gdzie mozna go dostac?


http://www.jettaclub.pl/viewtopic.php?f=5&t=711

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości