Kolektor ta-technix 4/2/1 VS Kolektor ABF

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

Kolektor ta-technix 4/2/1 VS Kolektor ABF

Post autor: Rapcio » pt paź 08, 2010 21:34

Mam układ wydechowy cały z nierdzewki razem z tłumikami robiony w MG motorsport
2,5 cala na dwoch tłumikach. Kolektor wydechowy seryjny ABF ten lepszy model :)
Wydech fajnie cichutko chodził. Osiagi tez spoko dół mocny i gora też
praktycznie cały zakres obrotów zajebisty.
No i zamontowałem dziś do tego kolektor 4/2/1 ta-technix z mysla ze bedzie
jeszcze lepiej i niestety ale są same minusy:
- silnik stracił cały dół i jezdzi sie beznadziejnie tylko na wyższych obrotach
pod sam koniec dostaje kopa
- wydech zrobił się głosniejszy na trasie przy 120km/h jedno wielku buuuu i przy
bucie rowniez buuuu czego nie lubie ;p
- no i na koniec najgorsze kolektor zmulił mi auto przed założeniem specjalnie
probowałem sie z kumplem z jego autem i nasze auta szły od 0-180km/h równo na
seryjnym kolektorze a po założeniu 4/2/1 zostaje w tyle z długosc auta
Dlaczego taka lipa z tym kolektorem ? Czy on zdaje egzamin tylko z ostrzejszymi
wałkami ? jak widac nie warto wkładac tego ustrojstwa bo seria lepsza. U mnie
ABF po modach (głowica obrobiona i splanowana,przepustnica i kolektor ssacy
rozwiercony, układ wydechowy 2,5 cala ,program, lekkie koło zamachowe z KR i skrzynia 2Y)
ponizej fotka seryjnego kolektora i dwururki by MG motorsport. ta technix wiadomo jak wyglada

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



match
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 00:22
Lokalizacja: Wrocław

Kolektor ta-technix 4/2/1 VS Kolektor ABF

Post autor: match » ndz paź 10, 2010 15:13

Mam niej wiecej podobno mody jak Ty tyle ze w 9a, po zalozeniu kolektora technixa nie mialem takiego odczucia jak opisujesz. U mnie zmiana byla z samorobki wydechu i ori kolektora na 4-2-1 i dedykowany wydech. Mozesz masz jakis przedmuch na tym technixie?



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Kolektor ta-technix 4/2/1 VS Kolektor ABF

Post autor: tirsone » ndz paź 10, 2010 21:37

Ja zrobiłem takiego moda z tym TA i w tym tygodniu (nadchodzącym) będę poginał na hamownię. Mam wykres z przed modyfikacji i po zamianie kolektora oraz reszty wydechu (55-57mm, przelot + ori z 16v) więc zobaczymy to na papierze. Ale nie mam takich odczuć że coś mi ubyło po swapie.


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Kolektor ta-technix 4/2/1 VS Kolektor ABF

Post autor: Borys » pn paź 11, 2010 12:19

Rapcio pisze:Mam układ wydechowy cały z nierdzewki razem z tłumikami robiony w MG motorsport
2,5 cala na dwoch tłumikach. Kolektor wydechowy seryjny ABF ten lepszy model :)
wstaw za kolektor zwezke na 55mm



sieski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn cze 23, 2008 10:42
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Kolektor ta-technix 4/2/1 VS Kolektor ABF

Post autor: sieski » pn paź 11, 2010 12:54

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=73&t=276485" onclick="window.open(this.href);return false;


ZUNT-PERWORMANCE http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=249412

Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

Kolektor ta-technix 4/2/1 VS Kolektor ABF

Post autor: Rapcio » pn paź 11, 2010 13:28

wywaliłem juz ten 4/2/1 i spowrotem dałem seryjny widoczny w pierwszym poscie. Nie dosc że jest znowu cisza z wydechu to jezdzi sie dużo przyjemniej. Niewiem moze cos u mnie miały do tego tłumiki one były robione kiedys specjalnie pod abf kompresor i może one są przelotowe... sam niewiem.



jawor87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Kolektor ta-technix 4/2/1 VS Kolektor ABF

Post autor: jawor87 » pn paź 11, 2010 16:08

u mnie po zmianie z serii, tego co i ty masz,czyli wersji najlepszej wychodzącej na tatechnix było czuć wyraźną różnce na +.fakt kolektor tatech... jest głosniejszy od seryjnego.! Do niedawna miałem taką konfiguracje: brak kata,zamiast niego rura 60mm,potem srodek seria i koniec -przelot wm mugen,i było zajebiście głośno,tak jak piszesz przy 120km/h na 5 w trasie jedo wielkie buczenie,masakra;/...teraz zakupiłem z forum seata ibi urzywane dwa wydechy dedykowane suprsprinta do ibi cupra 2.0 16v,zamontowałem je i jest cisza aż miło :grin: i odnosze wrażenie że mam teraz dół lepszy,hamować auta jeszcze nie byłem,ale tak jaktirsone, mam wykres przed montażem.
Mam jeszcze pytanko,jaki byłby efekt przedłużenia dwururki w kolektorze ta-technix ? poprawiło by sie na +,czy raczej zostawić tak jak jest.
pozdro :okej:


Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0

Awatar użytkownika
lunatyk1981
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 11:29
Lokalizacja: Grudziądz

Kolektor ta-technix 4/2/1 VS Kolektor ABF

Post autor: lunatyk1981 » wt paź 12, 2010 19:57

Podepne się do tematu małymi pytankami (z gory przepraszam zalozyciela tematu).
Moje pytanka to;
1. Często slysze „najlepszy” kolektor do abf’a, słyszałem o tym ze do abf wychodzily 2 rodzaje, a mój po woli do wymiany, stad moje pytanie – jak rozpoznac ten najlepszy kolektor ? jak on wyglada, jakie roznice w stosunku do tego gorszego.. po prostu jak nie popelnic gafy i przypadkiem nie kupic tego „gorszego”
2. Może się ktos orientuje, ile kosztuje wykonanie ukl. wydechowego z nierdzewki do abf’a od kolektora wyd. do konca… tzn jakie sa granice przyzwoitej ceny, aby nie przepłacić.
3. No wlasnie jaki jest najlepszy tłumik koncowy do abf’a ? suprsprinta ? tłumik srodkowy ma znaczenie marka ?
Dziekuje z gory za pomoc i jeszcze raz sorki za podpiecie.


Słowa to słowa, a czyny to czyny.

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Kolektor ta-technix 4/2/1 VS Kolektor ABF

Post autor: Marszall » wt paź 12, 2010 21:24

ja mam w 9a ten kolektor z ABF'a po '95 (czyli tak ijak Ty) reszta seria tyle ze z seryjnymi portkami nie takimi odetkanymi i powiem szczerze ze bardzo dobrze jeździ w całym zakresie obrotów, fakt nie wiem jak jest na ta-techniksie ale myśle że nie ma sie co czepiać.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Kolektor ta-technix 4/2/1 VS Kolektor ABF

Post autor: marol_10 » wt paź 12, 2010 22:49

lunatyk1981,

Ad1. masz na górze fote z najlepszym kolektorem
Ad2. cały wydech profi wyfonany ok5000zł
Ad3. koncowy najlepszy dedykowany pod model. Środkowy zrobi każdy kto sie w to bawi


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219213

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Kolektor ta-technix 4/2/1 VS Kolektor ABF

Post autor: toffic » wt paź 12, 2010 23:38

Rapcio pisze:wywaliłem juz ten 4/2/1 i spowrotem dałem seryjny widoczny w pierwszym poscie. Nie dosc że jest znowu cisza z wydechu to jezdzi sie dużo przyjemniej. Niewiem moze cos u mnie miały do tego tłumiki one były robione kiedys specjalnie pod abf kompresor i może one są przelotowe... sam niewiem.
Weź pod uwage, że ty porównujesz dobry seryjny kolektor z odpowiednimi portkami, TO NIE JEST SERIA!! I takie zestawienie jest lepsze niż TA, sprawdziłem to kilkukrotnie



Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

Kolektor ta-technix 4/2/1 VS Kolektor ABF

Post autor: Rapcio » śr paź 13, 2010 16:27

ok czyli jednym słowem szkoda kasy na ta technix :)

ps. lunatyk1981 w archiwum gdzies powinny byc fotki jak wyglada gorszy seryjny kolektor wydechowy z abf poszukaj. A kompletny układ wydechowy z nierdzewki na dwoch tłumikach taki jak ja mam w MG motorsport z tego co pamietam 2500zł (ja go nie robiłem tylko poprzedni własciciel auta juz czas temu wiec ceny mogły ulec zmianie najlepiej zadzwonic do nich i zapytac)



Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Kolektor ta-technix 4/2/1 VS Kolektor ABF

Post autor: przemoGTI » czw paź 14, 2010 20:45

Miałem taki sam problem jak autor tematu tyle że zakładałem 4 2 1 raceland-a no i to pogorszyło wartosci przyspieszania samochodu trzeba było średnice wydechu dać 55 a było 65 i włozyć dwa tłumniki bo był przelot

Jeśli ktos testował to z ostrymi wałkami niech napisze bo ciekawi mnie ten temat


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Kolektor ta-technix 4/2/1 VS Kolektor ABF

Post autor: przemoGTI » czw paź 14, 2010 20:46

Miałem taki sam problem jak autor tematu tyle że zakładałem 4 2 1 raceland-a no i to pogorszyło wartosci przyspieszania samochodu trzeba było średnice wydechu dać 55 a było 65 i włozyć dwa tłumniki bo był przelot

Jeśli ktos testował to z ostrymi wałkami niech napisze bo ciekawi mnie ten temat


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości