Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 698
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: Maszan » wt lis 10, 2020 13:32

Jestem sceptycznie nastawiony do portingu w silnikach z mapsensorem.
Tutaj fotka sprzed 12 lat gdzie miałem zrobiony porting głowicy Felicii1.3MPI - generalnie jeździło lepiej niż seria, ale tylko ciut lepiej. Ojca egzemplarz seryjny jedzil odczuwalnie lepiej - może akurat ten mój mimo iż mały przebieg był źle dotarty, lub taka sztuka się trafiła?
Obrazek


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

gmachu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn wrz 16, 2019 21:36

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: gmachu » śr lis 18, 2020 21:24

Cześć, przeczytałem sobie cały wątek, próbując coś z waszych postów wywnioskować i tak się zastanawiam co powinienem zrobić w przypadku Golfa V 1.4 16v BUD (59 kW) + LPG żeby zwiększyć w nim nieco moc. No i tak na myśl mi przyszedł ECU z silnika o oznaczeniu BBZ (od Ibizy, Fabii?). Czy układ dolotowy i kolektor ssący też do wymiany? Z tego co wyczytałem są takie same jak w przypadku 1.6, albo błędnie zrozumiałem ;)



Awatar użytkownika
nba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
Lokalizacja: SR/SWD
Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
Silnik: BCA

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: nba » śr lis 18, 2020 22:40

BUD fabrycznie ma graty na 100HP, ale kaganiec w programie który ogranicza otwarcie przepustnicy. Potrzebujesz inne ECU a te może być ciężko zgrać z twoją instalacją i zegarami. Nikt ci nie powie co dokładnie potrzebujesz, bo nikt takiej konwersji nie robił, gdybym dostał takie auto do zrobienia byłoby to kolejne przecieranie szlaków co pasuje a co nie. ECU Marelli z BBZ lub ME7 z BCA mk5 może nie ogarniać sterowania przepustnicy BUD, sonda lambda na pewno jest inna przy ME7 a przy odrobinie szczęścia jest ta sama w BBZ i BUD, bo oba sterowniki to Marelli tylko w innej wersji.

Pin wyciągnąć w ME7 jak i immo off w tym sterze prosta rzecz, w Marelli nie no i Boscha mape można modyfikować na wiele sposobów.


Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs

locarno
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: sob gru 07, 2019 13:45

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: locarno » sob lis 21, 2020 17:08

A sterowniki Marelli są immo 2 czy immo 3? Bo w immo 2 nie ma pinu w sterowniku z tego co wiem.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 7500
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

Post autor: marcin7x5 » sob lis 21, 2020 20:28

Ja mam immo 2...i jak wymieniałem sterownik to koleś przelutowywał jakąś kość w ecu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości