Strona 13 z 14

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: wt mar 23, 2021 11:28
autor: qwerty01
Tak się zastanawiam, czy nie zmieniać świec z z BKUR6ET-10 (1.4) na PZFR6J-11 (stosowane w AZD i BCB). Świece mam do wymiany (zalało olejem), więc może jakiś upgrade. ;)

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: wt mar 23, 2021 14:52
autor: marcin7x5
Skoro zalało to sprawdź czy nie cieknie olej spod pokrywy z wałkami rozrządu. Ja ostatnio wymieniałem te świece ngk i 2 się ukręciły na gwincie podczas wkręcania...

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: wt mar 23, 2021 15:37
autor: qwerty01
Tak, cieknie. 2 lata temu świece wymieniane to stare były zawalone olejem. Teraz auto pracuje na 2 cylindrach. W przyszłym tyg będzie naprawiane, więc świece i tak trzeba wymieniać. Temu zastanawiam się na te z 1.6 BCB/AZD

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: wt mar 23, 2021 21:37
autor: marcin7x5
Z pewnością nie będzie gorzej aczkolwiek to już są świece jednoelektrodowe i pod tzw palcocewki. Również możesz zmienić na jeszcze lepsze irydowe za ok 90 zł za sztukę...

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: wt mar 23, 2021 21:54
autor: nba
Jak chcesz dobre świece to daj BKR6EIX-11, katalogowo do 1.4 AXP. Jeśli jednak planujesz LPG to ich przerwa będzie za duża. Zrzuć pokrywe z wałkami, wyczyść i uszczelnij to z użyciem Elringa AFD 2018. Roboty troche jest, bo trzeba rozpiąć rozrząd.

1.4 zajebiście chodzi na LPG i dobre przyrosty na zapłonie, tańsza jazda ogólnie same zalety.

Ponawiam pytanie o foto jak jest połączona chłodnica oleju w 1.6 z obiegiem.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: śr mar 24, 2021 17:13
autor: marcin7x5
Wpięta jest w węże odchodzące od tych głównych "magistrali"

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: ndz mar 28, 2021 13:47
autor: locarno

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: ndz mar 28, 2021 15:56
autor: nba
Tak, wszystko można kupić. Są tuningowe tłoki i korby do 1.6 GTI, więc mozna też je użyć w zwykłym 1.6 tylko no... worek pieniędzy.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt kwie 02, 2021 22:53
autor: nba
Panowie 112 stopni w misce jest na autostradzie, ile w takim razie może być w magistrali olejowej?

Pomiar VCDSem bloki pomiarowe licznika z czujnika temperatury w misce. Wydaje mi sie, że taki wynik jest do zbicia chłodnicą oleju od BCB i niekoniecznie trzeba zewnetrzną chłodnice pod zderzak.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: sob kwie 03, 2021 10:30
autor: qwerty01
Powiem tak. W innym samochodzie mam na zegarach temp oleju. Jak jeździłem na motulu miałem o 5-10 stopni większą temp, niż na innych (takie same warunki). Czerwone pole zaczyna się dopiero przy 180 stopniach. 112 to jeszcze nie jest dużo. U mnie 120 to dopiero połowa skali. Najwięcej jakie osiągnąłem to prawie 140 stopni przy jeździe ok180- 200 km/h przez ponad godzinę.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: sob kwie 03, 2021 17:36
autor: nba
Lepiej nie przekraczać 130 stopni bo to działa destrukcyjnie na olej średniej klasy a temperatura w misce a w magistrali to całkiem inne sprawy. Podejrzewam, że jak jest 112 w misce to w magistrali będzie ze 125 czyli wypada chłodnice wodną zastosować.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pn kwie 12, 2021 18:02
autor: locarno
nba pisze:
ndz mar 28, 2021 15:56
Tak, wszystko można kupić. Są tuningowe tłoki i korby do 1.6 GTI, więc mozna też je użyć w zwykłym 1.6 tylko no... worek pieniędzy.
Z tego co autor filmu napisał gdzies w komentarzu to silnik długo nie pożył.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: sob maja 22, 2021 23:00
autor: nba
Będę wdzięczny osobie która wrzuci opis albo najlepiej fotke układu chłodzenia 1.6 16V za silnikiem oraz w okolicach obudowy termostatu. Obudowa termostatu od strony grodzi ma 3 króćce
- 16mm powrót z chłodnicy oleju
- 20mm zasilanie nagrzewnicy
- 20mm powrót nagrzewnicy

I teraz nie wiem kilku rzeczy, który króciec 20mm jest zasilaniem a który powrotem oraz na którym wężu nagrzewnicy (zasilajacym czy powrotnym) jest trójnik z którego wychodzi 16mm króciec łączący ze zbiornikiem wyrównawczym.

W 1.4 mam to całkiem inaczej bo z powodu tego, że nie ma chłodnicy oleju to nie ma tego trójnika na wężu do nagrzewnicy a zbiornik wyrównawczy jest połączony bezpośrednio z króćcem 16mm obudowy termostatu - ten sam który w 1.6 robi za powrót z chłodnicy oleju. Będę wdzięczny za opis i fotki, bo po prostu nie chcę się rąbnąć przy przecinaniu węży ani nie chce przypadkowo zrobić dwóch zasilań do chłodnicy oleju :D

Jak uda mi się to zrobić to rozpiszę wam kompletne numery części jakie potrzebne są do montażu chłodnicy oleju od 1.8T do 1.4. Warto sie tym zająć bo temperatury oleju w 1.4 nie są zbyt niskie. Chłodnica z 1.8T jest prawie połowe tańsza niż ta z 1.6 16V a i tak da sie to zrobić na uniwersalnych wężach wodnych takich jak używa sie do podgrzewania reduktora LPG.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt maja 28, 2021 21:00
autor: maniakus10
A ja mam takie pytanko czy jak w silniku 1.6sr są wersje z automatyczną skrzynią biegów. To czy do 1.6 16v bcb też 105km da radę taka zamontować i żeby wszystko śmigało ?