Strona 3 z 29

: ndz maja 17, 2009 13:25
autor: emilson
ja mam srodkowy i koncowy nie przelotowy troche pomodyfikowany ....
najwiecej daje jak pisza 421 i wywalenie kata i czy dol az taki mam slaby....nie powiedzialbym... moze jakas roznica jest ale az tak znaczna zeby bylo czuc mega roznice to raczej nie....

: ndz maja 17, 2009 22:04
autor: CSR_GTI
kupta se kompletny układ jakiś dedykowany supersprint czy inne coś i bedzie spokój :helm:

Wydech zawsze coś da bo będzie lepsza dynamika gazów i co za tym idzie lepsze napełnienie cylindra... ale musi być z głową a nie 3 przeloty na pałe bo Zdzisiek z naprzeciwka ma Mig-Mag'a i zrobi za flaszke (bez urazy ale mam dobry humor :pub: ) :bigok: :bigok: :bigok:

: ndz maja 17, 2009 22:19
autor: Duber
CSR_GTI, mysle ze to temat dla potomnych,
CSR_GTI pisze:kupta se kompletny układ jakiś dedykowany supersprint czy inne coś i bedzie spokój
a jesli ktoś ma mozliwosci samemu zrobic i koszta np wynoszą 0zl to dlaczego mamy niepopisac o doswiadczeniach co i jak,czego unikac a co mozna zrobic.ja juz wiem ze nigdy niewywale srodkowego i końcowego bo sluch mam dobry i niech tak zostanie
CSR_GTI pisze:na pałe bo Zdzisiek z naprzeciwka ma Mig-Mag'a i zrobi za flaszke
a dlaczego nie?tylko trzeba mu powiedziec co i jak bo sam biedak zapewne by zrobil lipe,ale jesli sie wytlumaczy co i jak...to dlaczego Zdzichu niemoze tego zrobic za flache?jak widzisz wiekszosc ma modzone wydechy i dla wiekszosci Zdzichu robil :bigok:

: ndz maja 17, 2009 22:25
autor: CSR_GTI
duber pisze:a jesli ktoś ma mozliwosci samemu zrobic i koszta np wynoszą 0zl
ja nic ni mówie żeby nie pisać o doświadczeniach... sam myślałem nad popsuciem wydechu ale mi przeszło już :bigok:
duber pisze:CSR_GTI napisał/a:
na pałe bo Zdzisiek z naprzeciwka ma Mig-Mag'a i zrobi za flaszke
a dlaczego nie?tylko trzeba mu powiedziec co i jak bo sam biedak zapewne by zrobil lipe,ale jesli sie wytlumaczy co i jak...to dlaczego Zdzichu nie moze tego zrobic za flache?jak widzisz wiekszosc ma modzone wydechy i dla wiekszosci Zdzichu robil :bigok:
zgadzam się z Tobą... ale Ty pewnie sie też ze mną zgodzisz ze firma co robi wydechy od paru lat robi je dobrze. Można by takiego supersprinta oblukać i zbudować cos na jego wzór.

PS: po ile Cie ta kwasówka w robocie wynosi?

: ndz maja 17, 2009 22:30
autor: Duber
CSR_GTI pisze:sam myślałem nad popsuciem wydechu ale mi przeszło już
a mi przechodzi właśnie,ale ja niechce modzenie tylko zrobic nowy taki sam jak ori bez udziwnień.niechce placic kilkaset zloty za nowy ori jak moge miec nowy za 0zl tylko jak go zrobic.
CSR_GTI pisze:Można by takiego supersprinta oblukać
jestem za,zróbmy zrzute narodową kupmy wydech i pokroimy go.porobimy foty i kazdy bedzie wiedzial co i jak. :bigok:

: śr paź 14, 2009 22:40
autor: Ostry!
A ja mam trochę inne pytanie - czy seryjne portki z ABF`a podejdą do KR/PL z seryjnym układem?

: śr paź 14, 2009 23:20
autor: yahoo_p
Ostry!, same portki nie podejdą , kolektor z abfa jest dłuższy, przez co portki krótsze, ewentualnie z całym kolektorem...

: czw paź 15, 2009 19:33
autor: Jaro124
Witajcie koledzy! czytałem dużo o tym co piszecie tu na forum o wydechu do ABFa, i rozmawiałem z wieloma osobami np Grabowski...
i wg mnie najlepsze rozwiązanie - które sam planuje niebawem zrobić:

1. kolektor ta-technix - na allegro aktualnie są z jakąś mini wadą, że trzeba je "podpaswać na gorąco" = 350 zł (licytowałem supersprinta - wiadome najlepszy, ale ktoś mi go przebił i chyba zrezygnuję ze sprowadzania go z DE, a nowego za 530 euro napewno nie kupię)
2. 2 tłumiki (środkowy i końcowy - oba przelotowe) z MG MOTORSPORT ok 800 zł (tak mówił Michał) słyszałem kilka ABFów gdzie był cały układ MG - bomba :-)
3. mam taką firme w Wawie gdzie metr rury fi 55 wewnętrzna ścianka 2mm = 41 zł + do tego kolanka (nie wiem dokładnie jeszcze ile ich potrzeba mam CUPRE) 21 zł/szt
oczywiście to nierdzewka

także za ok 1000 zł jest kompletny wydech do pospawania
oczywiście KAT OUT :helm:

+ chyba nie ma sensu robić wydechu jeżeli nie zrobi się od razu dolotu, (tu planuję zmodzić puszkę) no i na koniec chips by GTO :bajer:
co WY na to??
Pozdro
:okej:

: czw paź 15, 2009 20:35
autor: emilson
puszke mozesz zmodzic ale gumowa rure z dolotu zmien na power rure 3 cale...ogolnie to polecam BMC CDA ostatnio ktos na forum wychwalal go niekiedy na allegro da sie wyrwac...
Co do wydechu Ta technix poprawic i masz jak supersprinta za 500 ojro...
MG zrobia ci dwa ttlumiki? za 800 to dobra cena

a Esiok nad belka do ostatniego tlumika bedziesz sam modzil??

co do chipsa polecam Chłopakow z Genowefy.....

: czw paź 15, 2009 22:21
autor: Jaro124
emilson, dzięki za odpowiedź! widzę, że na tym forum to można powaznie z ludźmi pogadać na temat ABFa :-) wreście! :okej:
co do puszki zapomniałem o power rurze fi 77mm
ta technix poprawiony bo mamy kryzys i jest jak jest...
w MG gadałem w lato... 2500 układ... potem za 2 miechy 1400 zrobią mi gotowy do pospawania... potem że ok 800 z wysyłką 2 końcowe wydechy -a jak pewno wiemy wydech w ABF - bardzo ważny! no i 2 tłumiki - zamówilem końcowy o średnicy 140mm - normalnie robią 120 co by był ciutke cichszy... tak ustaliliśmy, cena 800 dla mnie też super! :-)
Esiok? chodzi Ci o rurę nad belką? hmmm
a Chłopaki z Genowefy gdzie urzędują? ja raczej jestem nastawiony tylko na chips by GTO...
niebawem przedstawie WAM moją cupre w odpowiednim dziale... link też jest w podpisie ;-)
pozdro @ll :bigok:

: czw paź 15, 2009 22:40
autor: yahoo_p
emilson pisze:Co do wydechu Ta technix poprawic i masz jak supersprinta za 500 ojro...
Ja ma Supersprinta i chwale, ale fakt widziałem TA Technix i trzeba troche poprawiać i powinno być luz :bajer: chociaż ori kolektor z dobrą dwururką też jest niczego sobie...


Ja polecam ogólnie swój zestaw, dolot 3 cale na pomodzonej puszcze i do tego przepustnica obrobiona, dobry kolektor, wydech 55mm no i na koniec wałeczki :bigok:

: pt paź 16, 2009 15:58
autor: Rapcio
Dodam od siebie że mimo wielu negatywnych opini jakich tu przeczytałem na forum na temat kolektora TA Technix ja zaryzykowałem i zamówiłem na allegro nówke do 2.0 16v. Myślałem co mi tam najwyżej się poprawi no i kolektor przyszedł i sprawił bardzo pozytywne wrażenie jest ładnie wykonany, w środku nie ma żadnych krzaków jak to ktoś tu kiedyś pokazywał zdjęcia tego kolektora od środka i co najważniejsze pasował bez żadnych przeróbek. Widocznie mi się udało... ja polecam TA Technix ;)

: pt paź 16, 2009 16:56
autor: emilson
chlopaki w Genowefie urzeduja to kolo Konina...
yahu dobrze pisze jeszcze porting przepustnicy

za 2 tlumiki 800 zł dedykowane to warto :) chyba sam sie zdecyduje to zamawiaj dla mnie tez :D jeszcze walki zapodaj i bedzie lux

: pt paź 16, 2009 19:01
autor: Andrzej32
Drogojad pisze:Co do wydechu to ja u siebie mam
1.Kolektor 4-2-1
2.zamiast kata mam tłumik przelotowy fi55
3.zamiast środkowego miałem przelotowy tłumik ale wróciłem do seryjnego bo dla mnie za głosno było no i strasznego miał muła na 3 przelotowych tłumikach bo końcowy mam tez przelotowy 2 komorowy
Jak rozmawiałem z Leszkiem Weglarskim z Nowego Sącza to zdradził mi ze całkiem przelotowy wydech nie moze być musi gdzieś być odbicie w wydechu
Tak że jak wywalasz tłumik środkowy to radze zastapic go jakimś dobrym bo inaczej bedzie lipa (nawet straty)
Z tego co ja wiem i pamietam z praktyki to odbicie potrzebne jest w silniku dwusówowym w wydechu żeby część mieszanki ktora wpada co cylindra i zdąży jej troche uciec ze tak powiem zdążyła sie cofnąć do cylindra przed zamknieciem kanału wydechowego ale w 4 jeszcze nie słyszałem zeby było potrzebne odbicie spalin.Może chodzi o zbyt duże odprężenie silnika ale to juz średnica rur a nie odbicie.Chyba jeszcze bardzo mało wiem :D No ale Węglarski musi wiedzieć lepiej :)