Strona 3 z 4

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: pt lut 18, 2011 10:34
autor: sieski
mpi tak mozesz nie zeswapowac... ty masz 16 a mpi 8v jak mnie pamiec nie myli ...

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: sob lut 26, 2011 09:37
autor: alvaroalvaro78
a robił ktoś SWAPA z 1,4 16V 75KM na silniki AQQ lub AUB - 1,4 16V 100KM ?? Potrzebny byłby wówczas kompletny silnik ze sterownikiem czy coś jeszcze ? :chytry:

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: sob lut 26, 2011 21:28
autor: sieski
sadzisz ze ten 100km bedzie leprzy od tego mniej wysilonego?

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: śr mar 23, 2011 08:03
autor: alvaroalvaro78
Po temacie... Wpakowany ten sam AKQ z przebiegiem 106k km. Odma czysta niemalże jak łza... Z tym że w tym zatartym odma nie była jakość szczególnie zabrudzona więc ciekawe od czego h..j go strzelił... :? Zrobiony od razu kompletny rozrząd z "PK" ale co najśmieszniejsze chodzi mi po głowie sprzedaż Lupika i zmiana na Polo9N w TDIku :grin:

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: czw cze 23, 2011 13:40
autor: Cypis876
Siemka. Czy w silniku AHW jest blok silnika aluminiowy?

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: pt lip 15, 2011 20:24
autor: mario1990
Panowie, niestety moj 1.4 konczy swoj zywot i zastanawiam sie, czy jest sens remontowac? 1.6 wchodzi plug&play?
Jak mniej wiecej wyglada to cenowo?
Raczej nie interesuje mnie swap na 1.8t, chociaz nie powiem bylo by fajnie.

Krotki filmik demonstracyjny:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Kopcic zaczyna tak kolo 4-4.5k rpm

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: ndz sie 21, 2011 09:28
autor: pilka19871
mi padł silniki 1.4 16v AKQ i wsadziłem 1.6 16v AUS wchodzi bez problemu nic nie trzeba zmieniac zadnego komputera nic pasuje wszystko jak trzeaba filter kolektor no wszystko jest to samo i niech nikt nie wiciska ze sie nie da jak silniki sa takie same tylko ze jeden ma 75km a 105 a ruznica w jezdzie kolosalna na felgach 18 opony 225 i tyl 235 jechałem 190 jak narazie bo dalej sie bałem bo tyle co go wsadzilem jak ktos chce taka przekładke moge zrobic szybko i tanio 2 dni i bardzo dokładnie bedzie to zrobione jak cos to dzwonic 665729775

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: śr sie 24, 2011 19:17
autor: mario1990
A moze orientuje sie ktos czy wchodzi silnik z polo. bez zmiany osprzetu ? 1.4 16v AQQ albo AHF 100 konny?

Re: Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: ndz wrz 04, 2011 08:34
autor: pilka19871
z polo raczej nie lepiej wsadzac 1.6 16v wszystko podchodzi z 1.4 16v polo z tego co sie orientuje to ma inne mocowanie jednej lapy silnika

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: pn maja 20, 2013 19:45
autor: kopek00
Chcę zmienić silnik AKQ 1.4 16V na większą pojemność, a dokładniej 1.6.

Czy AUS to jedyna opcja, żeby dokonać przeszczepu bezproblemowo? Może są również inne opcje? Co z BCB?

Byłoby świetnie, gdyby wypowiedział się ktoś, kto dokonał takiej operacji i zna temat z autopsji.

Z góry dziękuję za informacje.

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: sob maja 25, 2013 14:15
autor: Gumiś 89
Wolałem wyremontować akq niz brac 1.6 w nie wiadomo jakim stanie :smirk: Dołozysz graty za poł darmo z polo 6n2 101 i masz 100km (przepustnica, kolektory, wtryski), tłoki korbowody itd nowe i pewność ze ci sie nie rozsypie : )

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: wt lip 09, 2013 20:35
autor: Lidka99
Właśnie zabrałem się za wymianę mojego 1,4 16V z oznaczeniem AHW, który zakończył swój żywot po 170 tyś. Nowy sprzęt to 1,6 16 V o oznaczeniu BCB i pochodzi z Seata Leona po 37 tyś. Założenia w pierwszym etapie przekładka z pozostwaieniem większości osprzętu od AHW. Stary silnik już wywalony z auta i są już pierwsze niespodzianki :grin: podgrzewana odma nie zgrywa ze starym kolektorem /nowego nie mam-tylko listwę z wyryskami, które notabene mają inne wtyczki elektryki/ czoła bloku od strony zamachu różnią sie od siebie, inne również wyprowadzenie zaworu ERG, ale jak pomyślę przy :pub: to zobaczymy co dalej.

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: wt lip 16, 2013 21:21
autor: Lidka99
Po trudach nowy silnik zamontowany i odpalony :bigok: Bardzo ładnie i cichutko pracuje, jedank ZONK. Na wyłączonym silniku biegi wchodzą jednym paluszkiem, natomiast na odpalonym nie można wbić ani jednego / no sporadycznie 4, a wsteczny tylko zgrzyta, jak włącze bieg na zgaszonym to ruszę normalnie. Hydraulika odpowietrzona setki razy. Sprzęgło przekładane ze starego silnika i tam nie było żadnych kłopotów. Naczytałem się postów o takich przypadkach, jednak żaden nie wnosi nic konkretnego dlaczego nagle sprzęgło nie rozłącza. Po stronie zielonego dekielka też wszystko OK. Brak pomysłów :banghead:
Czy mógły koś pomierzyć jaki jest skok drzwigni sprzęgla tej co jest popychana przez wysprzęglik na jej końcu, moze ma za mały skok.

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: wt lip 16, 2013 21:23
autor: Lidka99
Po trudach nowy silnik zamontowany i odpalony :bigok: Bardzo ładnie i cichutko pracuje, jedank ZONK. Na wyłączonym silniku biegi wchodzą jednym paluszkiem, natomiast na odpalonym nie można wbić ani jednego / no sporadycznie 4, a wsteczny tylko zgrzyta, jak włącze bieg na zgaszonym to ruszę normalnie. Hydraulika odpowietrzona setki razy. Sprzęgło przekładane ze starego silnika i tam nie było żadnych kłopotów. Naczytałem się postów o takich przypadkach, jednak żaden nie wnosi nic konkretnego dlaczego nagle sprzęgło nie rozłącza. Po stronie zielonego dekielka też wszystko OK. Brak pomysłów :banghead:
Czy mógły koś pomierzyć jaki jest skok drzwigni sprzęgla tej co jest popychana przez wysprzęglik na jej końcu, moze ma za mały skok.