Strona 3 z 4

16v turbo poraz kolejny

: wt wrz 24, 2013 10:39
autor: bugalon
Wszyscy Ci dobrze radzą - kup 1.8T. Będzie naprawdę dużo taniej. Wiem bo przerabiałem jedno i drugie. Koszt turbienia samego 16V jest wyższy niż zrobienie mk2 z 1.8T z nowym wydechem, nowymi hamulcami 5x100 kupionymi od VRa (przod i tyl razem z belkami i wozkami), obszyciem tapicerki i kompletem nowych kół :).

16v turbo poraz kolejny

: wt paź 01, 2013 08:31
autor: wojti
potwierdzam

Re: 16v turbo poraz kolejny

: czw gru 05, 2013 02:14
autor: lukasz1983
witam
a ja troszkę odświeże temat...... i doradzcie......
KR już uturbiona ( 10tyś to połknoł i nie odbił nawet ) :grin:
mam ją też złożone na gratach z S2 22T, turbo k26. wtryski hmmmm z rovera 2.0t i cała reszta jak należy.....
sezon przejezdziłem na 300km i planuje podejść do 400+
A pytanie jaką turbine zastosować bo z tej mojej więcej niewypluje ????
co ze sprzęgłem, przeróbka czy spiek ????
I jakiegoś dobrego magica ktory mi to wystroji ( woj pomorskie) ?????
pozdrawiam

16v turbo poraz kolejny

: czw gru 05, 2013 21:36
autor: bugalon
Do 400+ to nie tylko turbina i wtryski ale i cale bebechy w silniku sa do wymiany.

16v turbo poraz kolejny

: pt gru 06, 2013 00:58
autor: lukasz1983
blok mam ideał z tłokami z S2....myślisz że rozpadnie to się?????
pompy paliwa, dolot, wydech też jest oki.........
to co niewytrzyma???

16v turbo poraz kolejny

: sob gru 07, 2013 20:43
autor: bugalon
Korbowody nie dadza rady - ale gdybys zadal sobie trochę trudu i przejrzal szukajkę to bys spokojnie się o tym dowiedział bez konieczności zadawania takich pytan po raz n-ty.

16v turbo poraz kolejny

: pn gru 09, 2013 22:21
autor: RasPL
A jak to jest ze świecani zapłonowymi ?
Pacjent 9A CR 9.2:1, cewka standard, cisnienie do 0.8-1 bar
seryjnie latał na bosch F6DTC .
Czy prawdą jest ze szacunkowo na każde +100hp wzgledem serii schodzi sie o 1 z wartosci cieplnej (zimniejsze) czyli w tym przypadku wyszło by ze bosch F5DTC a NGK BKR7E
Co mu tam wsadzić i jaką przerwę ustawić ? 0.65mm ?

16v turbo poraz kolejny

: pn gru 09, 2013 23:48
autor: golfiarz1
najlepsze z audi s2 f5dpor

16v turbo poraz kolejny

: wt gru 10, 2013 17:40
autor: bugalon
Z tą ciepłotą to trzeba uwazac zeby nie przesadzic. Generalnie to w mądrych książkach piszą o stopniu co 50 koni ale nie wyobrazam sobie w swoim aucie dac swiec o cieplocie zmienionej az o 5-6 stopni. Generalnie trzeba cieplote tak dobierac doswiadczalnie zeby swieca nie wywalala zaplonow na zimnym a na cieplym zeby nie tracila zdolnosci do samooczyszczania. Zestaw z audi s2 na pewno jest najpewniejszy tyle ze to 100 za sztuke :)

16v turbo poraz kolejny

: wt gru 10, 2013 20:01
autor: RasPL
I w tym wlasnie rzecz ze eksperymentalnia da sie dobrac swieczki ale trzeba duzo z kieszeni wysypac. A niby taka mala rzecz. F5DPOR da sie wyrwac za 50zl/szt alternatywa moze byc BKR7EIX lekko tansza ale mniej pewna czy ogarnie.

16v turbo poraz kolejny

: śr gru 11, 2013 00:10
autor: golfiarz1
bierz te F5DPOR i bedzie spokoj 200 zl raz i tyle sa zamienniki ngk ale niewiem jak sie sprawuja ponoc sa oki

16v turbo poraz kolejny

: śr gru 11, 2013 18:44
autor: bugalon
Tylko trzeba uwazac, te zamienniki z NGK mają w nieco innym miejscu umieszczoną elektrodę. Wyglada to tak jak by swieca NGK miala troche wiecej gwintu i wchodzila glebiej w glowice. Wyczytalem gdzies ze to jest celowy zabieg bo specjalisci z ngk cos tam stwierdzili ze przy takim umiejscowieniu efektywniej sie spala mieszanka. Pytanie tylko czy przy doladowaniach na poziomie 1,5-2 barów nie będzie to czasem większa przeszkoda niż zaleta.

Re: 16v turbo poraz kolejny

: śr gru 11, 2013 19:05
autor: golfiarz1
bugalon pisze:Tylko trzeba uwazac, te zamienniki z NGK mają w nieco innym miejscu umieszczoną elektrodę. Wyglada to tak jak by swieca NGK miala troche wiecej gwintu i wchodzila glebiej w glowice. Wyczytalem gdzies ze to jest celowy zabieg bo specjalisci z ngk cos tam stwierdzili ze przy takim umiejscowieniu efektywniej sie spala mieszanka. Pytanie tylko czy przy doladowaniach na poziomie 1,5-2 barów nie będzie to czasem większa przeszkoda niż zaleta.

w tamtym roku na vag racing jak mi szlag trafil 1 swiece boscha rafal od czerownego mk2 vr6t poratowal mnie 1 uzywka bym mogl wrocic do domu i wtedy rozmawialismy na temat swiec i on latal na ngk i twierhadzil ze tyle co my jezdzimy moga byc i ngk sa tansze a i co sezon mozna je wymieniac bo koszt 15zl a dmuchal wtedy min 1,5 bara albo i wiecej ale sam wiesz ze niezawsze oplaca sie oszczedzac

16v turbo poraz kolejny

: śr gru 11, 2013 20:58
autor: luckash
Ja mam NGK PFR7B i nie miałem problemu z iskrą