Strona 4 z 4

: pt lis 13, 2009 11:39
autor: jemiol7
Jeżdziłem ABF-em N/A z chipem org. ECU, było ok. Potem wleciał ecumaster, właśnie głównie z racji odległości do tunerów seryjnego ECU i też było ok. Teraz sonda jest wywalona, nie zaobserwowałem żadnych niepokojących objawów. Moc nieznana, jeszcze nie hamowany. Nie widzę żadnych przeciwskazań żeby stroić ecumasterem. Pozdrawiam.

: pt lis 13, 2009 12:02
autor: evolution
gorzej jak ci z jakis powodow zacznie brakowac paliwa( usterka pompy regulatora czy innego czujnika) i ecu sie nie wybroni z wiadomych wzgledow... sonda musi byc w aucie jakbys na to nie patrzyl i do tego czynna

: sob lis 14, 2009 00:12
autor: GMS
zawsze coś się może popsuć to wiadomo ale oprócz sondy są jeszcze knock sensory które też coś potrafią do tego można zapodać jakieś dodatkowe wskaźniki z alarmem które też coś ostrzegają... ale prawda jest taka że tak na prawdę nie wiesz o ile co zmieniasz w ori ecu nie masz podglądu na bieżąco w który miejscu jest odczyt z mapy w przeciwieństwie do ecumastera podgląd masz w czasie jazdy i odczyt afr jak masz podpiętą sondę szerokopasmową...

: sob lis 14, 2009 11:42
autor: jemiol7
evolution pisze:gorzej jak ci z jakis powodow zacznie brakowac paliwa( usterka pompy regulatora czy innego czujnika) i ecu sie nie wybroni z wiadomych wzgledow... sonda musi byc w aucie jakbys na to nie patrzyl i do tego czynna
To prawda że im więcej elementów monitorujących prace silnika tym lepiej, no ale bacznie obserwując egt, afr, posiadając zegary z peakiem można się w pewien sposób uchronić od "nieszczęśliwych wypadków". :wink:

: sob lis 14, 2009 15:19
autor: evolution
GMS pisze:zawsze coś się może popsuć to wiadomo ale oprócz sondy są jeszcze knock sensory które też coś potrafią do tego można zapodać jakieś dodatkowe wskaźniki z alarmem które też coś ostrzegają... ale prawda jest taka że tak na prawdę nie wiesz o ile co zmieniasz w ori ecu nie masz podglądu na bieżąco w który miejscu jest odczyt z mapy w przeciwieństwie do ecumastera podgląd masz w czasie jazdy i odczyt afr jak masz podpiętą sondę szerokopasmową...
tu jestes w bledzie ponmiewaz po pierwsze
ori ecu mozesz stroic z emulatorem ktory on line pokazuje gdzie akurat procek pobiera dane
po drugie
bez tego wiesz doskonale jak sie ogarniasz w temacie w ktorym miejscu powinienes naniesc poprawki
po trzecie sonda lambda podlaczona do ecu i dzialajaca wychwytuje juz afr rosnacy ponad wartosc 12.8 ..13 do 1 wiec tu odnoszac sie do wypowiedzi takze kolegi jemiol podleje ci silnik wacha i ogarnie sie ze stukiem ( jesli juz jest bogato od razu opozni zaplon do bezpiecznej granicy) szybciej niz jakikolwiek wskaznik z alarmami. alarmy ustala sie w punktach krytycznych ktore sa daleko od tego co jest bezpieczne dla jednostki.
powiedzcie sobie sami co jest szybsze .. reakcja ecu na sygnal 0v z sondy trwajacy 0.1 s czy informacja ze wskaznika ze jest juz ubogo ponad pol sekundy?? :>
dlatego wszystkich stroicieli ecumasterem z odcieta sonda i innymi patentami powinni linczowac za bezmyslne dzialania, a ja sam nigdy nie wystroje auta swinia skoro da sie to zrobic na ori ecu.

: sob lis 14, 2009 23:45
autor: GMS
wiem o tym emulatorach ale raczej każdy robi na czuja dlatego tak napisałem zresztą nie jest to tanie , zgodzę się z tobą po części odłączenie sondę i oszukiwanie ori ecu jest delikatnie mówiąc druciarstwem ale wiele aut na tym jeździ po za tym jak ktoś często dokonuje zmian to raczej średnio się to opłaca bo ecmaster, ms lub vems jest dla"białego " człowieka prostszy i bardziej opłacalny jak ktoś się orientuje w temacie , w przeciwieństwie do ori ecu który wymaga doświadczenia wiesz o czym mówię co z tego jak zobaczysz program w winolsie jak musisz wiedzieć gdzie czego szukać... i wiedzieć co ile zmienić...

Re: ECUmaster i wolnossący abf ma to sens?

: pt paź 22, 2021 21:57
autor: KoguT
Ok. Opisane jest większość na temat n/a.
A w jaki sposób stroić ABFa z eatonem?