Post
autor: Kenaj » pt lip 27, 2007 14:20
andrew19_86, nie głupio, ja nie zainwestowałem takie kasy, nie zapodałem nowych podzespołów. Na seryjnym abf'ie wyszło 280km i 380nm. Teraz jest troche inaczej.
Odnośnie tematu miałem poprzednio swojego abf'a na N/A. Założyłem wałki od inż. Świątka GT, wydech średnicy 58mm na 3 tłumikach ( 2x przelot, końcowy komorowy ), dolot na zamówienie, porting głowicy ( bez planowania ), tym sterowało SMT6. Wtedy wyszło 178km i 205Nm, ale silnik miał zapał na więcej, tylo było to nie dokońca zestrojone. Koszty to ok 4 tys. Więcej już nie chciało mi się bawić w N/A bo trzeba kręcić silnik jak motorynke.
Odnośnie swapu, nie wiem czy się opłaca wydawać kase na przekładke 1.8T, no chyba, że chcemy się pochwalić, że mamy takie coś pod maską. Koszty: silnik ok 5tys ( zakładamy że w dobrym stanie - optymistycznie ), przekładka ok 3 tys ( nie mówcie, że taniej wyjdzie bo to kupa prawda, jest milion pierdół które wychodza w trakcie ), wychodzi jakieś 8 tys. Mamy tylko 180Km, troche mało. Za 8 tys możemy do ABF'a zapodac turbo i mieć lekką ręką 250km. Jak chcemy inwestować to można zrobić jak Mariusz, zakuć motor i dmuchac ile wlezie, koszty to drugie 8tys, ale możemy i 400km zrobic ( pytanie czy sens w golfie na ośce mieć 400km i z 500Nm ?? ).
Ja nie planuje 350km przekraczać, mam szpere i już przy 1 barze lipnie się jeździ, więc co jest jak się więcej dmuchnie, to na 5 szuka się trakcji
[ Dodano: Pią Lip 27, 2007 2:22 pm ]
aha jeszcze jedno, ja bym nie szedł w półśrodki jak kompresor. Lepiej odrazu zaturbić i się nie bawić dwa razy z silnikiem.
"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"