Strona 1 z 2

KE-MOTRONIC na DIGIFANT 1 bez wymiany wiazki

: sob wrz 08, 2007 16:29
autor: evolution
z elementow potrzebnych napewno wymienic nalezy...
ECU DF1 Z WTYCZKA
WTRYSKI Z WIAZKA SAMYCH WTRYSKÓW
LISTWA PALIWA Z PRZEDLUZKAMI LUB CUSTOMOWA
4 ORINGI DO WTRSYKÓW MECHANICZNYCH
wezyk 3.2 mm 1,5 metra
krociec wody z glowicy pod aparatem z abf z klima i niebieski czujnik
z elementow mniejszej wagi przepustnica od pg
silniczek krokowy od pg z wtyczka
dodatkowo 2 srubki lub wkrety 3mm
kilka wiekszych i mniejszych trytytek
duza igla do szycia lub dwie.
pol metra przewodu na wszelki wypadek
generalnie male wytlumaczenie co do czego i dlaczego
piny stosowane do wtyczek w motronicu i digifant sa identyczne, ponadto wiazki elektryczne maja czesc przewodow o identycznym znaczeniu, stad pomysl aby nie wyciagac wiazek a tylko poprzepinac piny... wtyczki sa w zasadzie dwuczesciowe wiec proponuje potrenowac na wtyczce z digi zeby nauczyc sie jak wyciagac piny bez uszkodzenia. z wtczki digi NIE WYCIAGAMY KABELKA Z PINEM 23 BEDZIE POZNIEJ POTRZEBNY.... pierwsza rzecza jaka musimy zrobic to lekko przesunac plastyk zabezpieczajacy konektory a znajdujacy sie we wtyczce od strony okablowania przesuwa sie go na dluzszy bok wtyczki.
nastepnie bierzemy igle i wkladamy ja od strony idacej zwykle do ecu obok konektorka w kanalek ktorych de facto sa dwa z dwoch stron... musimy pamietac o docisnieciu kabla od danego konektora do wtyczki. ruszamy igla na boki wyciagamy i dokladnie to samo robimy z drugiej strony po czym delikatnie wyciagamy konektor.. przy 3 powinno juz isc jak z platka i wtyczke rozbierzecie gora w 2 minuty...
roznice miedzy wiazkami ktore nas interesuja to
brak copot'u 3 pin przy dolocie z filtra
brak wtryskiwaczy 2 piny gdzies przy kolektorze ssacym
krokowiec na dwa piny ale waska wtyczka...
z krokowcem jest tak ze powinno byc ok nawet nie ruszajac ori z motronica, jakby sie ktos uparl przeklada wtyczke identycznie jak z ecu..
z copotem mamy latwo bo wykorzystujemy wtyczke do potencjometru przeplywki przy dolocie i wogole
co do wtryskow wykorzystujemy wtyczke z wtrysku rozruchowego, niebieska
w dalszych planach jest wykorzystanie bialej wtyczki od czujnika plynu do czujnika niebieskiego umieszczonego w kroccu...
teraz malu kros... digi 1.... motronic... ale uwaga w jednym aucie nie pasowal mi jeden pin....byl pin obok... dojdziecie jak co ale sobie posprawdzajcie kolory...
1 sygnal z rozrusznika......... olac to
2 lambda......7
3 przekaznik pompypaliwa.......12
4 stukowy pin 1....6
5 copot pin 1....26
6 masa na czujniki.... olac...
7 stukowy pin2.3 ....8
8 hall pin 3 vcc kolor czerwono czarny... 21
9 copot pin 2........ 23
10 temperatura cieczy.........3
11 switch biegu jalowego.....28
12 wtryski .... 16 ten kabel to ten do niebieskiej wtyczki.
13 masa ....18
14 zasilanie...... 14
15 switch full..... 31
18 hall pin2 ....30 zielony kabelek z paskiem 2 pin na aparacie...
19 masa 2....36
20 ecu man....22 lub 1 do wyboru... idzie do bialej wtyczki diagnozy w aucie...
22 krokowiec....17
23... ten jeden kabel podlutowac do 14 pinu
25 CEWKA .....11
przy cewce mamy modul nam zbedny wiec wykorzystujemy tylko zasilania i robimy tak.. przy samj wtyczce do modulu odcinamy kable zielony i czarny, gdzies glebiej kabel brazowy... od modulu odcinamy kable niebieski i czerowny, lub je odkrecamy. a laczymy kable zielony do 1 cewki a czarny do 15 cewki. mamy zalatwiony temat iskry.
moze sie zdarzyc ze zniknie wam zasilanie na wtryski i krokowiec na bialo czranym kablu jakby sie tak zdarzylo to bierzemy kabelek przygotowany i prowadzimy kabel od czarnego z cewki do bialo czarnego krokowiec wtryski...
copot wpinamy w biala wtyczke na przeplywce 3 piny. wtryski podpinamy pod niebieska z rozruchowego, a czujnik temp cieczy do bialej...
auto odpali po zalozeniu wtryskow...
zeby bylo ciekawiej nie ma potrzeby wymieciac tulejek poniewaz zastosowanie seryjnych grubych oringow na wtryski mechaniczne zalatwia sprawe nieszczelnosci...
przewodu paliwowe odpinamy od rozdzielacza i podpinamy pod listwe. podpinamy podcisnienia, do ecu obowiazkowo rowno 1 metr..
jesli zostaje seryjna przepustnica to musimy zalsepic dysze srednicowe od odmy i krokowego czerwone i niebieskie bo beda za wysokie obroty... to na tyle w telegraficznym skrocie...

: ndz wrz 09, 2007 00:33
autor: toffic
evolution pisze:zeby bylo ciekawiej nie ma potrzeby wymieciac tulejek poniewaz zastosowanie seryjnych grubych oringow na wtryski
Czasem trzeba roztoczyć sam konieć pod niektóre wtryski

[ Dodano: 09 Wrz 2007 00:34 ]
krociec wody z glowicy pod aparatem z abf z klima i niebieski czujnik
Można wkręcić czujnik pod gwint M10X1 w głowicy z jednopunkta i zostawić ori wyjście

[ Dodano: 09 Wrz 2007 00:35 ]
evolution pisze:podpinamy podcisnienia, do ecu obowiazkowo rowno 1
No i bron Boze nie pod serwo :helm:

: ndz wrz 09, 2007 08:51
autor: evolution
toffic pisze:
evolution pisze:zeby bylo ciekawiej nie ma potrzeby wymieciac tulejek poniewaz zastosowanie seryjnych grubych oringow na wtryski
Czasem trzeba roztoczyć sam konieć pod niektóre wtryski

[ Dodano: 09 Wrz 2007 00:34 ]
krociec wody z glowicy pod aparatem z abf z klima i niebieski czujnik
Można wkręcić czujnik pod gwint M10X1 w głowicy z jednopunkta i zostawić ori wyjście

[ Dodano: 09 Wrz 2007 00:35 ]
evolution pisze:podpinamy podcisnienia, do ecu obowiazkowo rowno 1
No i bron Boze nie pod serwo :helm:
mozesz sie podpiac pod zaworek serwa bo krocce sa przed nim i jest wszystko ok. co do wtryskow jak jakies typowe wkladasz to tak przy wtryskach z g jest to zbedne, pomoz mi z czujnikiem bo mysle ze vw nie ma wkrecanego czujnika w mono, a zastosowanie fiata/ opla powoduje zwiekszone zuzycie paliwa zupelnie jak na bialym..

: pn wrz 10, 2007 10:06
autor: toffic
Przepraszam, nie mono tylko gaźnik 2EE ma charakterystyke jak niebieski (sprawdzaełm ale oczywiście nowe). A co do wtrysków to ja wole zakładać od 1.8 20V tak jakoś lepiej rozpylają :grin: Co do serwa się nie zgodze, przy uzywaniu "lewej nogi" silnk spada z obrotów (nie wiem dlaczego)

: pn wrz 10, 2007 18:42
autor: evolution
toffic pisze:Przepraszam, nie mono tylko gaźnik 2EE ma charakterystyke jak niebieski (sprawdzaełm ale oczywiście nowe). A co do wtrysków to ja wole zakładać od 1.8 20V tak jakoś lepiej rozpylają :grin: Co do serwa się nie zgodze, przy uzywaniu "lewej nogi" silnk spada z obrotów (nie wiem dlaczego)
normalne ze spada... bardzo zly soft

: pn wrz 10, 2007 22:19
autor: toffic
evolution pisze:normalne ze spada... bardzo zly soft
Czyli mam rozumiec że po napisaniu mapy w DIGI I pod 16V te objawy znikną??

: pn wrz 10, 2007 22:28
autor: evolution
toffic pisze:
evolution pisze:normalne ze spada... bardzo zly soft
Czyli mam rozumiec że po napisaniu mapy w DIGI I pod 16V te objawy znikną??
dokladnie

: ndz cze 08, 2008 19:49
autor: AREKCT
Czyli do silnika 16V Kr czujnik wody mam bialy 2piny zkladamy od klimy zamiast niego od ABF niebieski?

KE-MOTRONIC na DIGIFANT 1 bez wymiany wiazki

: sob maja 28, 2011 23:02
autor: luk_g1
Temat stary, ale moze ktos odkopie. A czy nie bedzie to chulac na krokowce z 9a ?

Re: KE-MOTRONIC na DIGIFANT 1 bez wymiany wiazki

: ndz maja 29, 2011 08:54
autor: hubos21
kilka osób sprawdziło i mówią, że będzie na krokowcu, białym czujniku i przepustnicy z 9a

KE-MOTRONIC na DIGIFANT 1 bez wymiany wiazki

: ndz maja 29, 2011 22:37
autor: luk_g1
a jak dokladnie wyglada sprawa przepustnicy? Musi byc to koniecznie przepustnica z G60 czy jeszcze jakies wchodza w gre?

Re: KE-MOTRONIC na DIGIFANT 1 bez wymiany wiazki

: pn maja 30, 2011 15:55
autor: hubos21
luk_g1 pisze:a jak dokladnie wyglada sprawa przepustnicy? Musi byc to koniecznie przepustnica z G60 czy jeszcze jakies wchodza w gre?
niektórzy zostawiają przepustnice z 9a i nie ma różnicy

KE-MOTRONIC na DIGIFANT 1 bez wymiany wiazki

: sob mar 09, 2013 19:30
autor: rabbit582
Witam.Czy digi 1 musi mieć obowiązkowo przestrojoną mape pod 16v? Jeśli tak to ile to kosztuje tak plus minus i gdzie moge to zrobic u kogo?pozdrawiam!

KE-MOTRONIC na DIGIFANT 1 bez wymiany wiazki

: pt lip 12, 2013 12:10
autor: wudarB3
Witam.
Jestem posiadaczem audi 80 b3(2,0 16v 6a), zmieniłem układ wtryskowy na digifanta z g60 , wszystko ładnie chodzi tyle , że po odpaleniu pochodzi jakieś 3 s na 1000 obr. i wskakuje na 2,5 tyś. obr. i tak już zostaje.Podciśnienie do ecu podłączone z serwa(przewód 1m) , podciśnienie z regulatgora podłączone pod przepustnice(przepustnica z pg).Czujnik temp. zostawiłem star,krokowiec też został z silnika 6a.Dolot na 100% szczelny.Co jeszcze mam sprawdzic?

PS. Po szybkim kilkukrotnym wciśnięciu hamulca obr. wskakują na 3 tyś i tam już zostają.