olej do 16VT

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Globus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: wt cze 06, 2006 07:37
Lokalizacja: BAU
Kontakt:

olej do 16VT

Post autor: Globus » śr mar 11, 2009 08:08

witam chciałbym sie dowiedzieć jaki olej jest wart polecenia na 1 odpałke 16VT i po ilu km go zmienic i na jaki( MOTOROWNIA PO SZLIFIE WSZYSTKO NA NOWYCH GRATACH) :hmm:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr mar 11, 2009 09:14

Daj mu minerał jakiś lepszy Valvoline lub LM. Rozgrzej silnik dość dobrze, a potem przejedź ze 20km dość ostro, zjedź do domu, ostudź silnik, wylej olej, daj nowy filtr i kolejny minerał na jakieś 200km. Potem to już lej coś dobrego. Docieranie na ostro daje bardzo dobre wyniki.



sadam s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 18:37
Lokalizacja: Wola Rtype

Post autor: sadam s » pt mar 13, 2009 08:42

przejechac dosc ostro po pierwszym odpale? :crazy:
wiekszosc znajomy co ma pouturbiane motory(tak solidnie) ale takze i N/A robilo tak:
~30min na podnośniku, z kierowcą w środku lekko operując gazem w zakresie do 3000rpm, olej mineral, zmiana oleju, filtra
~300-400km olej połsyntetyk, zmiana oleju, filtra
~500-600km olej full syntetyk, potem już bez zmiany oleju - ogień

do tej pory silniki im niebiora oliwy i sa w swietnej kondycji.
moglbys wytlumaczyc czemu ostre docieranie daje bardzo dobre efekty?



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt mar 13, 2009 10:02

Cylindry po honowaniu mają rysy, pierścienie nowe też je mają. Wysokie obroty wpływają znacząco na dotarcie tych dwóch bardzo ważnych podzespołów. Przecież panewki jak masz skręcone odpowiednią siłą same się nie obrócą, a laminat z nich zejdzie w pierwszej minucie po odpaleniu silnika. Teraz już nawet koncerny samochodowe docierają silniki na ostro zanim je dadzą klientowi z autem. Poszukaj na forum bo jest o tym sporo.



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pt mar 13, 2009 11:29

sadam s pisze:30min na podnośniku, z kierowcą w środku lekko operując gazem w zakresie do 3000rpm (...) do tej pory silniki im nie biora oliwy
oleju nie brało ale mocy byłoby wiecej gdyby były dotarte inaczej...

tutaj jest bardziej rozwiniete czemu dociera sie pod obciążeniem:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=133698&start=0


18K4F inside... RWD car :)

CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » pt maja 01, 2009 11:20

sorry za odgrzewke ale ciekaw jestem czy po takiej ostrej jeździe odkręcacie tylko korek upustowy oleju czy ściągacie całą miskę i wylewacie to co tam zostało??
Ostatnio zmieniony pt maja 01, 2009 11:20 przez CQ, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości