Wydech ABF i wszystko o nim

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Wydech ABF i wszystko o nim

Post autor: Duber » czw maja 14, 2009 18:27

Witam,w moim autku zaczyna sie kończyć srodkowy tlumik.cena jego jest troche duza :grrr: ale w sobote bede jechal do fachowca od "wydechów".zaproponowal mi zrobienie z kwasowki calego wydechu od katalizatora praktycznie w cenie dobrego firmowego srodkowego tlumika.niepytajcie czemu tak tanio ale na forum niemoge napisac dlaczego.czyli zrobi mi dwa tlumiki i rure.teraz tak,jak powinien wyglądac wydech od srodka?niechce aby wydech chodził tak abym musial jezdzic z termosem kawy i zatyczkami do uszu.moze ciut ciut glosniej ale niezaduzo.wolalbym coś niecos wiedziec jadąc tam niz zrobi mi przelotowy wydech i powie ze tak ma być.jaka powinna być konstrukcja wewnątrz tlumika?oczywiscie chyba bez tych fruwających pakułów czy jak sie to zwie.widzialem jego foty zrobionych juz wydechow i zajefajnie to wyglada,widac ma pojecie.aha mysle o wywaleniu kata i wstawieniu w srodek rury.i co na to powie sonda?
Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 12:47 przez Duber, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: marol_10 » czw maja 14, 2009 19:44

U siebie zrobiłem tak: Zamiast kata przelot, potem tłumik środkowy z kwasówki, dobrze wyciszjący, nie wiem gdzie był robiony kupiłem z autem a nastepnie końcowy przelot.

Jak zrobiłem na początku bez środkowego to było bardzoooooooo głośno, dżwięk jak porządna wyścigówa, było mnie słychać na km i jakby auto straciło doła, wiec wsadziłem go z powrotem. Może to tylko moje odczucie.

Jak bym teraz znowu robił to bym chyba kata zostawił. W ABF-ie jest duży, wiec myśle że on kucy nie zabiera, może tylko silnik ma lżej, takie to moje kikla słów :grin:

A i jeszcze jedno, czym ten Twój mechanik będzie spawał kwasówke, TIG-o??
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 19:46 przez marol_10, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw maja 14, 2009 19:48

marol_10 pisze: TIG
raczej tak.
marol_10 pisze: środkowy z kwasówki, dobrze wyciszjący, nie wiem gdzie był robiony
szkoda,niemasz go pokrojonego aby srodek było widać :helm:

[ Dodano: Czw Maj 14, 2009 19:49 ]
marol_10 pisze: TIG
a jesli nie to migomatem czy jak sie to tam pisze.bo jest to i to.on fachowiec od spawania



Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: marol_10 » czw maja 14, 2009 20:10

Moglem chociaz zrobić kikla fotek, nie pomyślałem, ale moge zrobic na samochodzie to może bym opisał chociaż troche ten mój tłumik . Bym Ci narysował ale nie wiem jak nawet zacząć :grin:



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw maja 14, 2009 20:16

marol_10, mi bardziej zalezy na srodku.czy zrobic dwie mijajace sie rury w srodku z otworami czy jakos inaczej.pewnie ktos juz tu konstrułowal wydechy.



Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: marol_10 » czw maja 14, 2009 20:36

U mnie ma kształt litery T, najpierw jest kilka dużych otworów w poprzek tłumika a potem na 3/4 wzdłuż tłumika mnóstwo malutkich



Awatar użytkownika
emilson
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 928
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
Lokalizacja: lubliniec
Kontakt:

Post autor: emilson » pt maja 15, 2009 20:06

ja jednak stawialbym na spawy tigiem...nierdzewka migiem i zwyklym drutem? nie zda to egzaminu pracuje w firmie ktora robi z nierdzewki i kwasowy rozne badziewia balustrady itp :D i tylko Tigiem odpowiednio robi sie przetop aby dobrze to trzymalo oczywiscie drutem nierdzewnym wtapiajac...

ja robilem wydech do abfa :

kolektor 421 bez katalizatora rura 56 fi puszczona na srodkowy tlumik...kupiony zwykly tylko sobie go poroscilnalem w srodek wpuscilem rure wygieta na litere S 56 mm i koncowy ala TDi tez przerobilem go sobie z wlotem na 56 mm zakonczony dwururka....
wydech pracuje w sam raz nie za glosno nie za cicho odzywa sie dopiero jak wkreca sie na obroty...i ja jestem zadowolony
Ostatnio zmieniony pt maja 15, 2009 20:08 przez emilson, łącznie zmieniany 1 raz.


never ending story

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt maja 15, 2009 20:50

emilson, czyli w srodkowym tylko S jest zadnych otworów i wygluszenia?
emilson pisze:tez przerobilem
tzn?
dzis gadałem w firmie z gośćiem od metaloznawstwa i stwierdzil ze kwasówka sie nienadaje na wydech,ok wytrzymuje ok 700-800stC ale własnie spawy puszcza jak wydech bedzie rozgrzany i wjade w kałurze.nagle ochlodzenie zle wplywa na spawy kwasówki..hm.



Awatar użytkownika
emilson
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 928
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
Lokalizacja: lubliniec
Kontakt:

Post autor: emilson » pt maja 15, 2009 21:38

w esioku sa dwie dziury a wygluszen nie robilem fajnie chodzi nie glosno dla mnie idealnie :)
przerobilem wlot na 56 mm w srodku juz mi sie nie chcialo go wybebeszac, auto przyjechalo od GTo stwierdzilem ze poziom glosnosci jest idealny i juz nic nie zmienialem smigam juz tak na tym zestawie od marca i nic sie nie dzieje

a to dlaczego wydechy robia z kwasowki w kazdej firmie??
lepiej kwasowka ,nierdzewka niz zeliwny :D heh jak cos pisz na pw


never ending story

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt maja 15, 2009 21:50

emilson pisze: to dlaczego wydechy robia z kwasowki w kazdej firmie??
wiem i nienyguje tego,poprostu napisalem opinie niby fachowca od metali z pracy.



Awatar użytkownika
emilson
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 928
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
Lokalizacja: lubliniec
Kontakt:

Post autor: emilson » pt maja 15, 2009 22:00

moze wiedza z lat PRLU :) nie no zart widocznie cos w tym musi byc jesli taka teoria wystepuje no ale chyba nikt nie narzeka na wydechy z kwasa...bynajmniej ja nie slyszalem a druga sprawa musialbys wjechac w konkretna wode aby przykrylo tak wydech zeby pekly spawy....no i upalac abfa non stop od 5 tys do odcinki :D

z wydechem moze cos wymodze :)jutro pogadam z chlopakami


never ending story

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt maja 15, 2009 22:08

emilson pisze:moze wiedza z lat PRLU
tu sie zgodze bo facet swoje lata ma :)
emilson pisze:wode aby przykrylo
twierdzil ze pochlapanie starczy,ale...
powiem tak,opowiadal mi jak kiedys byl problem z czesciami do fiatow,koledzy jego w pracy jak szaleni robili sami sobie wydechy.byly piękne błyszczące ale za jakis czas na seryjne sie przesiadali,tak niby spawy niewytrzymywały.



Awatar użytkownika
emilson
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 928
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
Lokalizacja: lubliniec
Kontakt:

Post autor: emilson » pt maja 15, 2009 22:11

zgodze sie ze nie wytrzymywaly jak byly spawane migiem....i zwyklym drutem...bo nie ma odpowiedniego przetopu i nie trzyma sie spaw...dobry tig(prad odpowiedni ustawic ) drut z nierdzewy i nic nie pusci :)

pozatym kiedys to tylko elektroda byla jak mnie historia nie oklamuje ;)
Ostatnio zmieniony pt maja 15, 2009 22:12 przez emilson, łącznie zmieniany 1 raz.


never ending story

Awatar użytkownika
Artur Gaska
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: wt lis 28, 2006 18:03
Lokalizacja: Nasielsk

Re: Wydech ABF

Post autor: Artur Gaska » sob maja 16, 2009 18:35

duber pisze:Witam,w moim autku zaczyna sie kończyć srodkowy tlumik.cena jego jest troche duza :grrr: ale w sobote bede jechal do fachowca od "wydechów".zaproponowal mi zrobienie z kwasowki calego wydechu od katalizatora praktycznie w cenie dobrego firmowego srodkowego tlumika.niepytajcie czemu tak tanio ale na forum niemoge napisac dlaczego.czyli zrobi mi dwa tlumiki i rure.teraz tak,jak powinien wyglądac wydech od srodka?niechce aby wydech chodził tak abym musial jezdzic z termosem kawy i zatyczkami do uszu.moze ciut ciut glosniej ale niezaduzo.wolalbym coś niecos wiedziec jadąc tam niz zrobi mi przelotowy wydech i powie ze tak ma być.jaka powinna być konstrukcja wewnątrz tlumika?oczywiscie chyba bez tych fruwających pakułów czy jak sie to zwie.widzialem jego foty zrobionych juz wydechow i zajefajnie to wyglada,widac ma pojecie.aha mysle o wywaleniu kata i wstawieniu w srodek rury.i co na to powie sonda?
Ja całkiem niedawno przerabiałem temat wydechu! co do sondy to umiesc ja w rurze w tym samym miejscu co w seryjnym wydechu ( wyciac dziurke, wspawac pod kątem kawałek ściętej pod kątem rurki, a nastepnie do niej przyspawac nakretkę, zwroc uwage na odsadzenie sondy! ).
Co do tłumików to usunąć katalizator, i wstawić dwa srodkowe dosyc spore przelotowe i koncowy przelotowy! Jak złozyłem wydech na jednym przelotowym bez kata to głowe urywało! Ja załozyłem jeszcze kolektor Suprsprinta i mam wrarzenie, ze w dolnym zakresie obrotów troszke go zmuliło, ale na wysokich kręci się jak szalony. Dodam, ze wydech składał mi Wojtek Lutomirski w el-tec wiec mysle, ze jest dobrze:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości