Strona 1 z 3
					
				różnice ABFa w VW a Seat Ibiza Cupra??
				: śr cze 03, 2009 02:20
				autor: LCQ
				jakie znacie różnice w silniku pomiędzy zwykłym ABFem w GTI mk3 16v, a Ibizą Cuprą 6K 16v?ja znam tylko jedną, różnica wagi w popychaczach hydraulicznych.....może są również inne?
 
 
			 
			
					
				
				: śr cze 03, 2009 09:04
				autor: bugalon
				Kolektory wydechowe są inne. Ten z ibizy wg mnie jest lepszy 

 Poza tym to identyczne silniki.
 
			 
			
					
				
				: śr cze 03, 2009 13:30
				autor: LCQ
				jeśli można wiedzieć czemu Ci sie wydaje że jest lepszy? sprawdzałeś może??
			 
			
					
				
				: śr cze 03, 2009 14:26
				autor: bugalon
				W VW kolektor jest równoodległościowy ale rurki są zwężone przy zejściu 4-2. W seacie też jest równoodległościowy ale rurki na całej długości mają tą samą średnicę i płynnie przechodzą w 4-2.
			 
			
					
				
				: czw cze 04, 2009 07:30
				autor: djtom
				czyli mamy tak:
1. kolektor wydechowy (fotki pożyczyłem z tematu AD6 

 )
ori
seat (tak zrozumiałem?)
2. dolotowy:
ori:
 
seat (gołym okiem nie widać różnicy)
czyli co, zmieniać obydwa? 
[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 07:31 ]
czy a abfach tez było tak jak w kr/pl ze były ze trzy rodzaje kolektorów dolotowych?
 
			 
			
					
				
				: czw cze 04, 2009 08:07
				autor: TAZ
				Miałem ABFa z seata i mogę powiedzieć, że jeździ lepiej i lepiej się na obroty wkręca ten silnik. Niby instalacja ta sama ale więcej sądzę, że w kompie jest zmian niż w samym silniku.
			 
			
					
				
				: czw cze 04, 2009 08:24
				autor: bugalon
				Ssace kolektory są takie same (oczywiscie roznica w napisach). Różnica tylko w wydechowych ale nie zmienialbym tego z Vw na ten z seata. Moim zdaniem nie będzie odczuwalnego efektu. Lepiej zainwestować w TaTechnixa i obrobić go dobrze, żeby wylotu spalin z glowicy nie ograniczał.
Sterowniki może i posiadają jakieś różnice w środku ale na bank to tylko kosmetyka. Taz Twoje odczucia co do silnika z seata mogą być po prostu podyktowane samym stanem silnika, ewentualnie masą aut w których motory siedziały. Naprawdę są to takie same silniki.
			 
			
					
				
				: czw cze 04, 2009 11:52
				autor: AD6
				djtom pisze:kolektor wydechowy (fotki pożyczyłem z tematu AD6  ) 
tutaj dokładniejsze zdjęcia już z samej wymiany widać o co chodzi ciekawe jest to że poprawili sam kolektor ale pogorszyli dwórurkę (zwężka przy samym końcu) ja połączyłęm lepszy kolektor i lepszą dwórurkę 
 
 
  
 
[ Dodano: 04 Cze 2009 11:59 ]
bugalon pisze:Różnica tylko w wydechowych ale nie zmienialbym tego z Vw na ten z seata. Moim zdaniem nie będzie odczuwalnego efektu. Lepiej zainwestować w TaTechnixa i obrobić go dobrze, żeby wylotu spalin z glowicy nie ograniczał. 
tutaj sie nie zgodzę po zmianie na ten setup o którym pisałem auto dużo lepiej jeździ
 
			 
			
					
				
				: czw cze 04, 2009 13:34
				autor: bugalon
				AD6 pisze:
tutaj sie nie zgodzę po zmianie na ten setup o którym pisałem auto dużo lepiej jeździ
Co to znaczy dużo lepiej? Mierzyles czasy przed/po G-techem? Masz wykresy z hamowni?
Sam jestem ciekawy jaka jest różnica ale subiektywne opinie nie wierzę (no offence oczywiscie)
 
			 
			
					
				
				: czw cze 04, 2009 14:27
				autor: AD6
				na hamownie się dopiero wybieram ale niestety nie mam wykresu z przed wymiany g-techu nie posiadam ale zawsze po takich poprawkach jadę na ten sam wybrany prosty równy odcinek trasy i robie kilka przejazdów od 0 w górę nagrywam filmiki i później analizuje je z poprzednimu po kolektorze zyskał ok 0.2 s do 100km/h
			 
			
					
				
				: ndz cze 28, 2009 05:50
				autor: artik353
				a teraz ja mam takie pytanko kupiłem cordobe z abfem i moze mi ktos pomóc z instalcja swapuje do mk1 cabrio  ( bo nie jest ona taka prosta jak w PL 

:P )
 
			 
			
					
				
				: ndz cze 28, 2009 10:36
				autor: toffic
				artik353 pisze:a teraz ja mam takie pytanko kupiłem cordobe z abfem i moze mi ktos pomóc z instalcja swapuje do mk1 cabrio ( bo nie jest ona taka prosta jak w PL 
 
 )
 
Do Krosna daleko nie masz, auto na lawete i bedzie jeździć 

 
			 
			
					
				
				: ndz cze 28, 2009 22:20
				autor: przemoGTI
				żeby rozwiać te mity i domysły...
to tak jeśli chodzi o kolektory wydechowe o których piszecie to nie jest tak że to są z seata.. takie kolektory szły też w golfie tylko po 95r i jest naprawde różnica w odprowadzaniu spalin.. 
jeśli chodzi o sterowniki i osprzęt to wszystko jest to samo... jeśli numer sterownika jest taki sam to w nim nie mogą być inne algorytmy... mam wszystkie dostępne numery stera z ABF-a
a różnica między seatem a golfem jest ale to wynika z wagi obu samochodów
co jeszcze ciekawego zaobserwowałem to to że waga kół zamachowych sie różni różnica jaka zaobserwowałem to 0.3 kg
			 
			
					
				
				: pn cze 29, 2009 08:11
				autor: jawor87
				to ile taki seat Ibiza Cupra waży więcej od golfa?