Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

sieski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn cze 23, 2008 10:42
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: sieski » pt lut 18, 2011 10:34

mpi tak mozesz nie zeswapowac... ty masz 16 a mpi 8v jak mnie pamiec nie myli ...


ZUNT-PERWORMANCE http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=249412

Awatar użytkownika
alvaroalvaro78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 00:03
Lokalizacja: Stogi/Malbork
Kontakt:

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: alvaroalvaro78 » sob lut 26, 2011 09:37

a robił ktoś SWAPA z 1,4 16V 75KM na silniki AQQ lub AUB - 1,4 16V 100KM ?? Potrzebny byłby wówczas kompletny silnik ze sterownikiem czy coś jeszcze ? :chytry:


Audi A4 Klub Polska

sieski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn cze 23, 2008 10:42
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: sieski » sob lut 26, 2011 21:28

sadzisz ze ten 100km bedzie leprzy od tego mniej wysilonego?


ZUNT-PERWORMANCE http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=249412

Awatar użytkownika
alvaroalvaro78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 00:03
Lokalizacja: Stogi/Malbork
Kontakt:

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: alvaroalvaro78 » śr mar 23, 2011 08:03

Po temacie... Wpakowany ten sam AKQ z przebiegiem 106k km. Odma czysta niemalże jak łza... Z tym że w tym zatartym odma nie była jakość szczególnie zabrudzona więc ciekawe od czego h..j go strzelił... :? Zrobiony od razu kompletny rozrząd z "PK" ale co najśmieszniejsze chodzi mi po głowie sprzedaż Lupika i zmiana na Polo9N w TDIku :grin:


Audi A4 Klub Polska

Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: Cypis876 » czw cze 23, 2011 13:40

Siemka. Czy w silniku AHW jest blok silnika aluminiowy?



Awatar użytkownika
mario1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt paź 15, 2010 21:37

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: mario1990 » pt lip 15, 2011 20:24

Panowie, niestety moj 1.4 konczy swoj zywot i zastanawiam sie, czy jest sens remontowac? 1.6 wchodzi plug&play?
Jak mniej wiecej wyglada to cenowo?
Raczej nie interesuje mnie swap na 1.8t, chociaz nie powiem bylo by fajnie.

Krotki filmik demonstracyjny:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Kopcic zaczyna tak kolo 4-4.5k rpm



pilka19871
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lut 03, 2011 18:45
Lokalizacja: nisko

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: pilka19871 » ndz sie 21, 2011 09:28

mi padł silniki 1.4 16v AKQ i wsadziłem 1.6 16v AUS wchodzi bez problemu nic nie trzeba zmieniac zadnego komputera nic pasuje wszystko jak trzeaba filter kolektor no wszystko jest to samo i niech nikt nie wiciska ze sie nie da jak silniki sa takie same tylko ze jeden ma 75km a 105 a ruznica w jezdzie kolosalna na felgach 18 opony 225 i tyl 235 jechałem 190 jak narazie bo dalej sie bałem bo tyle co go wsadzilem jak ktos chce taka przekładke moge zrobic szybko i tanio 2 dni i bardzo dokładnie bedzie to zrobione jak cos to dzwonic 665729775



Awatar użytkownika
mario1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt paź 15, 2010 21:37

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: mario1990 » śr sie 24, 2011 19:17

A moze orientuje sie ktos czy wchodzi silnik z polo. bez zmiany osprzetu ? 1.4 16v AQQ albo AHF 100 konny?



pilka19871
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lut 03, 2011 18:45
Lokalizacja: nisko

Re: Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: pilka19871 » ndz wrz 04, 2011 08:34

z polo raczej nie lepiej wsadzac 1.6 16v wszystko podchodzi z 1.4 16v polo z tego co sie orientuje to ma inne mocowanie jednej lapy silnika



kopek00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 19, 2013 13:41

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: kopek00 » pn maja 20, 2013 19:45

Chcę zmienić silnik AKQ 1.4 16V na większą pojemność, a dokładniej 1.6.

Czy AUS to jedyna opcja, żeby dokonać przeszczepu bezproblemowo? Może są również inne opcje? Co z BCB?

Byłoby świetnie, gdyby wypowiedział się ktoś, kto dokonał takiej operacji i zna temat z autopsji.

Z góry dziękuję za informacje.



Awatar użytkownika
Gumiś 89
QQ Crew
QQ Crew
Posty: 1131
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 20:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: Gumiś 89 » sob maja 25, 2013 14:15

Wolałem wyremontować akq niz brac 1.6 w nie wiadomo jakim stanie :smirk: Dołozysz graty za poł darmo z polo 6n2 101 i masz 100km (przepustnica, kolektory, wtryski), tłoki korbowody itd nowe i pewność ze ci sie nie rozsypie : )


Obrazek

Awatar użytkownika
Lidka99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Koło

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: Lidka99 » wt lip 09, 2013 20:35

Właśnie zabrałem się za wymianę mojego 1,4 16V z oznaczeniem AHW, który zakończył swój żywot po 170 tyś. Nowy sprzęt to 1,6 16 V o oznaczeniu BCB i pochodzi z Seata Leona po 37 tyś. Założenia w pierwszym etapie przekładka z pozostwaieniem większości osprzętu od AHW. Stary silnik już wywalony z auta i są już pierwsze niespodzianki :grin: podgrzewana odma nie zgrywa ze starym kolektorem /nowego nie mam-tylko listwę z wyryskami, które notabene mają inne wtyczki elektryki/ czoła bloku od strony zamachu różnią sie od siebie, inne również wyprowadzenie zaworu ERG, ale jak pomyślę przy :pub: to zobaczymy co dalej.



Awatar użytkownika
Lidka99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Koło

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: Lidka99 » wt lip 16, 2013 21:21

Po trudach nowy silnik zamontowany i odpalony :bigok: Bardzo ładnie i cichutko pracuje, jedank ZONK. Na wyłączonym silniku biegi wchodzą jednym paluszkiem, natomiast na odpalonym nie można wbić ani jednego / no sporadycznie 4, a wsteczny tylko zgrzyta, jak włącze bieg na zgaszonym to ruszę normalnie. Hydraulika odpowietrzona setki razy. Sprzęgło przekładane ze starego silnika i tam nie było żadnych kłopotów. Naczytałem się postów o takich przypadkach, jednak żaden nie wnosi nic konkretnego dlaczego nagle sprzęgło nie rozłącza. Po stronie zielonego dekielka też wszystko OK. Brak pomysłów :banghead:
Czy mógły koś pomierzyć jaki jest skok drzwigni sprzęgla tej co jest popychana przez wysprzęglik na jej końcu, moze ma za mały skok.



Awatar użytkownika
Lidka99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Koło

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: Lidka99 » wt lip 16, 2013 21:23

Po trudach nowy silnik zamontowany i odpalony :bigok: Bardzo ładnie i cichutko pracuje, jedank ZONK. Na wyłączonym silniku biegi wchodzą jednym paluszkiem, natomiast na odpalonym nie można wbić ani jednego / no sporadycznie 4, a wsteczny tylko zgrzyta, jak włącze bieg na zgaszonym to ruszę normalnie. Hydraulika odpowietrzona setki razy. Sprzęgło przekładane ze starego silnika i tam nie było żadnych kłopotów. Naczytałem się postów o takich przypadkach, jednak żaden nie wnosi nic konkretnego dlaczego nagle sprzęgło nie rozłącza. Po stronie zielonego dekielka też wszystko OK. Brak pomysłów :banghead:
Czy mógły koś pomierzyć jaki jest skok drzwigni sprzęgla tej co jest popychana przez wysprzęglik na jej końcu, moze ma za mały skok.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości