Strona 1 z 4

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

: śr gru 09, 2009 01:12
autor: Tomek gd
Slyszalem ze jest to mozliwe bez zmiany skrzyni.
Tylko niewiem jakiej konkretni glowicy(o jakim oznaczeniu) szukac, zeby pasowala p&p.
na tej aukcji 1.6 wyglada jak moj 1.4

http://www.allegro.pl/item820953223_vw_ ... _seat.html


Ogarnial ktos juz taka operacje w mk4?
Czytalem ze w mk3 taka wymiana nie stawiala oporow.
Prosze o porade gdyz moj 1.4 jest juz na wykonczeniu (na nastepne 1.4 niechce wymianiac bo za slabe) sprzedawac tez niechce zeby kogos na mine nie ladowac, a i z budy jestem zadowolony.

Czy przy takiej wymianie trzba jeszcze chamulce,zawias, komputer zmieniac ?

Z gory dzieki za rade.

Pozdro

: ndz lut 07, 2010 18:26
autor: Maxelerty
Odświeżę temacik.
Kiedyś czytałem na jakimś forum, że silnik 1.4 16V od 1.6 16V różni się tylko materiałem z jakiego został wykonany. Jeden żeliwny a jeden aluminiowy. Czy jest to prawda?
Widzę po aukcjach na allegro że skrzynia biegów jest ta sama. Ktoś się orientuje czy to prawda. Czy jest możliwość SWAP`a ?

: sob lut 20, 2010 19:56
autor: Kocyk_tcz
:blush:

: sob lut 20, 2010 20:25
autor: Tomek gd
Kocyk_tcz pisze::blush:
niema to jak bystra wypowiedz w temacie :rotfl:

a tak na serio robil to ktos?

: pn lut 22, 2010 16:05
autor: BANIEK100
Cześć!! Podłączam się do pytania kolegów wyżej. Ta informacja jest dla mnie bardzo istotna ponieważ dwa dni temu walnął mi rozrząd w czasie jazdy. Prawdopodobnie będę musiał wymienić cały silnik. Co się z tym wiążę wolałbym wsadzić 1,6 16V niż z powrotem 1,4 16V. Jakby ktoś posiadał informacje na temat tego swapu to będę bardzo wdzięczny :)

: pn lut 22, 2010 17:39
autor: vik316
a tam nie jest bezkolizyjny?? wystarczy sam pasek zmienić wtedy

: pn lut 22, 2010 21:42
autor: Tomek gd
cos widze ze nikt niezna tematu. Poszukuje i wyszlo mi ze glowica ATN podobno pasuje :
http://allegro.pl/item917721732_vw_golf ... zalin.html

tylko drogie sa te 1.6 16v do golfow :( do passata B5 za 1.6 8V dalem 1200zl z wymiana i od 2 lat smiga jak ta lala zero wyciekow, brak widocznego spalania oleju.

[ Dodano: 22 Lut 2010 20:54 ]
duzym + takiej zmiany jest to ze masz okolo 100 kucy zamiast 75 a OC placisz dalej jak za 1.4 bo zeby to udowaodnic na oko, musial by niezly znawca zajrzec pod maske ;) wiec niebiescy i przeglady nie straszne :D

: czw lut 25, 2010 00:12
autor: gregorreda
znam temat 100% miesiąc temu przebudowałem 1,4 akq na 1,6 aus
założyłem dół silnika (blok z tłokami) od 1,6 reszta została od 1,4 głowica osprzęt włącznie z komputerem , skrzynie są takie same
Nie pasowały :
1.śruby głowicy, skrzyni,wspornika osprzętu od głowicy wymieniłem resztę skróciłem blok 1,4 jest aluminiowy a 1,6 żeliwny
2. czujnik położenia wału , w uszczelniaczu jest inne mocowanie (ewentualnie uszczelniacz od 1,4)

po złożeniu pojechałem go zchamować wyszło tylko 83,4 km ale aż 153Nm

mam przygotowane części do dalszej przeróbki tj.
1.aluminiowy kolektor od leona z wtryskami
2 przepustnica od audi a6 1,8 t (na linkę )
3.wydech od mk4 1,8t

mam nadzieje że wycisnę 110 120 km

boje się o sterownik czy zrobi wystarczającą korektę , obecnie jest ok , różnica w czasie jazdy jest spora
:helm:
korektę ewentualnie zrobię na lpg

: czw lut 25, 2010 00:17
autor: Tomek gd
moment bardzo fajny wyszedl.

: czw lut 25, 2010 00:19
autor: gregorreda
jaki kod silnika ma twój 1,4 ?????????????
:bajer:

: czw lut 25, 2010 00:22
autor: Tomek gd
akq czyli akuku :grin:

[ Dodano: 24 Lut 2010 23:24 ]
duzo czasu zajela taka przerobka??

: czw lut 25, 2010 00:29
autor: gregorreda
masz w opisie akq czyli taki jak mój z przepustnicą na linkę i sterowni magneti marelii więc osprzęt nie pasuje ale wszystko w VW można przerobić :bigok:

[ Dodano: 24 Lut 2010 23:31 ]
jestem mechanikiem i robiłem własne auto w piątek po pracy wstawiłem do garażu a w sobotę wieczorem jazda próbna

: czw lut 25, 2010 00:37
autor: inozbik
Można wrzucić bez problemu głowice z 1.6 do 1.4? Rozumiem że zwiększy się nieco pojemność.. Bardzo ciekawe, jestem ciekaw czy ktoś to robił i czy efekt jest zadowalający ;)

: czw lut 25, 2010 00:44
autor: Tomek gd
gregorreda pisze:masz w opisie akq czyli taki jak mój z przepustnicą na linkę i sterowni magneti marelii więc osprzęt nie pasuje ale wszystko w VW można przerobić :bigok:

[ Dodano: 24 Lut 2010 23:31 ]
jestem mechanikiem i robiłem własne auto w piątek po pracy wstawiłem do garażu a w sobotę wieczorem jazda próbna
a ile tak orientacyjnie bys mnie skasowal (robocizna + graty) bo jestem zainteresowany, tyle ze u mnie trzeba by jeszcze wszystkie uszczelniacze zrobic ( pali olej)