Strona 1 z 1

czujnik Hall-a G40 w ABFie

: pn lut 18, 2013 21:54
autor: ali_z_czewy
Witam szanownych forumowiczów,
Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie...jaką role odgrywa czujnik Halla G40(w rozdzielaczu) w sterowaniu silnikiem. Po odłączeniu nie widać żadnych zmian parametrów w VAGCOMie. Wiem że na forum jest kilku specjalistów którzy stroją abfy i inne digifanty, i dla nich to pytanie to błachostka :D
Czy ma wpływ synchronizacje zapłonu w momencie odpalania silnika?
II pytanie do posiadaczy ABFów, czy wasze motorki palą od strzała czy silnik musi się obrócić 2-4 obroty?
mój pali po paru obrotach a kompresja 12,8-13bar na zimnym, ciśnienie oleju po ostrej jeździe nie spada poniżej 2,4bara, świece i układ zapłonowy perfecto.

czujnik Hall-a G40 w ABFie

: wt lut 19, 2013 04:27
autor: KaGeRo
Spróbuj odpalić bez halla
Trochę dziwne pytanie...Zależy dużo od rozrusznika, aku,itp. abf i inne 4 cyl, na pewno nie muszę tyle kręcić co np: vr6.
ogólnie temat pewnie pójdzie do zsypu

czujnik Hall-a G40 w ABFie

: wt lut 19, 2013 10:08
autor: ali_z_czewy
rozrusznik z planetarka z tdi, i polrocze aku centra. odpala idealnie równiutko na cztery gary ale dopiero po kilku obrotach.

czujnik Hall-a G40 w ABFie

: wt lut 19, 2013 12:07
autor: ali_z_czewy
wyciągnąłem aparat zapłonowy i okazało się że jest w nim masa oleju, a czujnik halla wygląda tragicznie :shock:

czujnik Hall-a G40 w ABFie

: wt lut 19, 2013 12:54
autor: Czarson
ali_z_czewy, ABF-y chyba tak maja że odpalaja po kilku obrotach, mój równiez do nich sie zalicza :helm:
rozrusznik po regeneracji i nowy akumulator mam

Re: czujnik Hall-a G40 w ABFie

: wt lut 19, 2013 13:53
autor: herbiasty
ali_z_czewy pisze:Witam szanownych forumowiczów,
Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie...jaką role odgrywa czujnik Halla G40(w rozdzielaczu) w sterowaniu silnikiem. Po odłączeniu nie widać żadnych zmian parametrów w VAGCOMie. Wiem że na forum jest kilku specjalistów którzy stroją abfy i inne digifanty, i dla nich to pytanie to błachostka :D
Czy ma wpływ synchronizacje zapłonu w momencie odpalania silnika?
II pytanie do posiadaczy ABFów, czy wasze motorki palą od strzała czy silnik musi się obrócić 2-4 obroty?
mój pali po paru obrotach a kompresja 12,8-13bar na zimnym, ciśnienie oleju po ostrej jeździe nie spada poniżej 2,4bara, świece i układ zapłonowy perfecto.
Co do odpalania: ABF tak ma, musi obrócić wałem i odpala.
Co do G40 słuzy on wlasnie synchronizacji.
ABF bez niego ma plaić i jezdzić bo i tak czyta sygnał z położenia wału, będzie tylko torszke ospały, potrafi walnąc ogniem z wydechu (naprawdę mocno), i na jałowych obrotach jak dodasz gazu to nie reaguje gwałtownie tylko na takiego muła przez ułamek sekundy.

Jak masz olej w aparacie to puścił symering, musisz zdemontować aparat (2 srubki 10mm) i go rozebrać i wydłubać ten symering, i dobrać w motoryzacyjnym. Ale olej nie powinien zakłócać pracy halla bo to zwykły magnes.

Pozdro!

czujnik Hall-a G40 w ABFie

: pt lut 22, 2013 16:57
autor: remax2
Mój też odpala po paru obrotach ,a co do czujnika Halla to właśnie z tego powodu wymieniłem aparat bo mulił strasznie ,na wolnych chodził ok ale jak np.ruszałem ze świateł i za dużo gazu wcisnąłem to potrafił zgasnąć albo strzelić w wydech no i dynamika była daleko od tego co jest teraz.

czujnik Hall-a G40 w ABFie

: sob lut 23, 2013 18:17
autor: vurion
Mój odpala po 2-3s jak jest zimny.
A jak ciepły to muszę mu depnąć w podłogę i po 4-5s dopiero odpali -_-'

czujnik Hall-a G40 w ABFie

: wt lut 26, 2013 19:34
autor: ali_z_czewy
Witam kolegów,
O-ring w aparacie wymieniony, hall g40 sprawdzony na stole jest ok.
zabrałem się za czyszczenie rozrusznika i z racji tego ze łapa silnika była już prawie odkręcona, to zajrzałem do czujnika połozenia wału.
Okazało się że, rozsypała się izolacja przy samym czujniku(to juz chyba norma bo w poprzednim ABFie tez w tym miejscu zaczęła izolacja pękać) .
Po wymianie w dalszym ciągu odpala po 1,5 -2 sekundach, ale teraz juz wiem ze to normalne :D
Jest jeden duży plus :okej:
po wymianie czujnika położenia wału znaczna różnica w kulturze pracy. Silnik nie drży, pracuje gładko i ciągnie do samej odciny bez żadnych dołków.

Odp: czujnik Hall-a G40 w ABFie

: śr lut 27, 2013 10:18
autor: herbiasty
Jak wymieniles oring to dalej bedzie olej wewnatrz. To puszcza symering na ośce.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Re: czujnik Hall-a G40 w ABFie

: pt kwie 26, 2013 17:32
autor: Rudy Hiszpan'
ali_z_czewy pisze:Witam szanownych forumowiczów,
Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie...jaką role odgrywa czujnik Halla G40(w rozdzielaczu) w sterowaniu silnikiem. Po odłączeniu nie widać żadnych zmian parametrów w VAGCOMie. Wiem że na forum jest kilku specjalistów którzy stroją abfy i inne digifanty, i dla nich to pytanie to błachostka :D
Czy ma wpływ synchronizacje zapłonu w momencie odpalania silnika?
II pytanie do posiadaczy ABFów, czy wasze motorki palą od strzała czy silnik musi się obrócić 2-4 obroty?
mój pali po paru obrotach a kompresja 12,8-13bar na zimnym, ciśnienie oleju po ostrej jeździe nie spada poniżej 2,4bara, świece i układ zapłonowy perfecto.
Odpowiem na drugie pytania.
Mój przy kompresji 12.5-13.5 pali za 3 obrotem na nowym akumulatorze. U mnie wysokie ciśnienie tylko po odpaleniu. Po nagrzaniu spada, nie pamiętam na ile dokładnie, ale w granice 1.5

czujnik Hall-a G40 w ABFie

: sob kwie 27, 2013 10:52
autor: olo-lc
W moim ABF-ie jest to samo, odpala po około 2 sekundach, czy ciepły czy zimny. Kiedyś nawet o to pytałem się tu na forum i widocznie tak musi być. Raz lub dwa razy na 100 przypadków pali od strzała, nie wiem do dzisiaj czemu tak jest.