16v turbo poraz kolejny

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Jędrzej
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: pt mar 11, 2011 21:49

16v turbo poraz kolejny

Post autor: Jędrzej » sob lip 27, 2013 19:06

Czytam od paru dni co i jak, ale nigdzie nie ma wszystkiego w jednym temacie. Mam mk3 GTI, ale 8v AGG, ale jednak już te 116 koni się znudziło. W garażu stoi KR 16v i mam teraz okazję kupić Audi 2,2 turbo na graty. Co z tych trzech silników mogę skonstruować? Wiem, że tłoki z 2,2 odprężą KR, ale obawiam się, że głowica już jest doprężona na max i raczej za mało odpręży. Wyczytałem, że można rozwiercić KR pod tłoki 9a, wtedy znowu może być za dużo odprężone, ale można splanować blok. Kolektor dolotowy z przepustnicą mogę wykorzystać z 2,2turbo amputując jedno kolanko. Czy tak samo jest z kolektorem wydechowym? . Wał może być z KR, ale korbowody dać z Audi. Czy turbo z Audi będzie odpowiednie? No i nie wiem jaki układ wtryskowy jest w Audi? Digi? Czy też mogę elektrykę z audi wykorzystać? Silnik chcę poskładać sam i potem wysłać auto do strojenia. Celuję co najmniej 220 KM.



Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

16v turbo poraz kolejny

Post autor: remekmk2 » ndz lip 28, 2013 22:31

daj namiary na tą motorownie z 2,2 ja ją kupię bo ty nie wiesz co z nią zrobić :rotfl:
korby i tłoki z audi, oba kolektory, wtryski i turbo(jeśli k26) też.


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

Jędrzej
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: pt mar 11, 2011 21:49

Re: 16v turbo poraz kolejny

Post autor: Jędrzej » pn lip 29, 2013 09:22

Może i nie wiem co z tym zrobić, ale się dowiem i zrobię. Może ktoś nie wie jak dobrze szukać :helm: .



Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

16v turbo poraz kolejny

Post autor: remekmk2 » pn lip 29, 2013 23:32

może ktoś wie czego dokłanie szukać bo tu nie chodzi o byle jakie 2,2t z audi.
ale skoro tak dobrze szukasz to może znajdziesz jakiś dla mnie :hmm:


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

swap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 12:24
Lokalizacja: gostyń Wielkoplska
Kontakt:

16v turbo poraz kolejny

Post autor: swap » sob sie 10, 2013 21:06

na gratach z audi powinno byc okolo 300km do strojenia to raczej digi z g60 temat juz bardzo dobrze znany przez wyjadaczy na ebay.de mozna trafic chipy pod takie mody
tak jak napisane wyżej kolektory przerobisz i tloki korby p&p



Awatar użytkownika
vurion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 11:21
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

16v turbo poraz kolejny

Post autor: vurion » sob sie 10, 2013 22:41

Dobra rada. Zamiast Audi 2.2T kup kompletny swap 1.8T. Też mam 16v i kombinowałem jak uturbić albo założyć kompresor i na razie dałem sobie spokój bo nie mam tyle pieniędzy :banghead: .

Jak chcesz to:
-wywal warsztat z bagażnika i graty niepotrzebne ze środka, chociażby same fotele kubełkowe potrafią odelżyć auto
-jeździj na 1/4 baku PB
-nisko profilowe dobre opony na 14" cala do 15 max i dobij do opon na 2.6-2.8
-przelotowy układ wydechowy + końcowy np supersprinta
-rozwiercona przepustnica
-poprawiony dolot powietrza + dolot zimnego, grodz i izolacja kolektora od cieplej pokrywy zaworów
-większe wtryski PB
-krótka skrzynia CBA lub 2Y / CBA na grubym a 2Y na cienkim walku
-głowica, powiększone gniazda zaworów
-przesunięty limiter
-ewentualnie jakis wirus kompa
-paliwo PB 95 lub Shella Racing

ps co masz na myśli stoi? Jeździłeś już na tym silniku czy zadajesz pytania zapobiegawczo przed swapem??? Jeśli z silnikiem wszystko ok to będzie spora różnica między 8v a KR'em + dodatkowe zmiany..
viewtopic.php?f=73&t=930" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony ndz sie 11, 2013 09:34 przez vurion, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
! x3 V x2 W <3 !

Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

16v turbo poraz kolejny

Post autor: remekmk2 » ndz sie 11, 2013 09:07

tak jak pisałem wyżej z 2,2t potrzebujesz: tłoki, korby,wtryski,oba kolektory:) układ sterujący digi 1 i tyle w temacie. moc w zależności od t i jego kondycji do 280KM.


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

16v turbo poraz kolejny

Post autor: remekmk2 » ndz sie 11, 2013 10:49

zapomniałem jeszcze o izolacji kolektora od głowicy. jeśli zoataniesz przy kol 50 to jakiś ekran i uszczelki np teflonowena styk z głowicą i na śr montarzowych dod. porting głowicy. złożysz wszystko i spr kompresję jeśli nadal będzie za duża to kanapka pod głowicę lub rozwiert---> 1,9.

możesz podać co to dokładnie za silnik???


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

Awatar użytkownika
vurion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 11:21
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

16v turbo poraz kolejny

Post autor: vurion » ndz sie 11, 2013 11:01

remekmk2 pisze:możesz podać co to dokładnie za silnik???
Używaj opcji edytuj swoje posty bo robi się śmietnik oraz czytaj wszystkie posty.
Jędrzej pisze:Mam mk3 GTI, ale 8v AGG, ale jednak już te 116 koni się znudziło. W garażu stoi KR 16v i mam teraz okazję kupić Audi 2,2 turbo na graty. Co z tych trzech silników mogę skonstruować?
vurion pisze:Jak chcesz to:
...
-poprawiony dolot powietrza + dolot zimnego, grodz i izolacja kolektora od cieplej pokrywy zaworów
-głowica, powiększone gniazda zaworów + strojenie bo inaczej będzie więcej palił tak się doinformowałem :bajer:
...
Jędrzej pisze:Mam mk3 GTI, ale 8v AGG, ale jednak już te 116 koni się znudziło
Załóż skrzynie od 1.8. Mój ojciec ma taką w swoim, jeździ na 14'nastkach i jest dym :)

Zrób sobie rachunek sumienia przede wszystkim....

1.8T kupisz kompletnego za ok 3tys znacznie taniej niż uturbianie KR'a więc sprzedaj jakiś silnik lub 2 i kup 1.8T albo R32 wyjdzie znacznie taniej. Ja tego nie zrobiłem bo marzyłem od lat o tym darciu jak to mój mechanik powiedział "ryja" spod maski ABF lub VR6. Z ekonomicznego punktu widzenia kupiłem ABF. Przesiadka z GTi 8v z krótką skrzynią na 16v to duża różnica. A 16v ma spory potencjał do podkręcania. Pomyśl racjonalnie, to twoja decyzja. Ja wybrałem ABF'a z opcją, że kiedyś coś wpadnie pod maskę jeszcze i gula sobie postanowiłem nie robić tylko cieszyć się tym co mam, a uwierz mi jest dużo osób co chciało by mieć chociaż takie AGG pod maską.


Obrazek
! x3 V x2 W <3 !

Awatar użytkownika
toudi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1490
Rejestracja: śr lut 02, 2005 09:28
Lokalizacja: dabrowa gornicza
Kontakt:

Re: 16v turbo poraz kolejny

Post autor: toudi » ndz sie 11, 2013 20:04

ja po paru latach doszedlem do wniosku ze cisniecie kasy w abfa niema sensu. wyda sie 10tys i co 250koni tylko. bede chcial turbo to podmienie abfa na 1.8t. gdzie mozna kupic ta przekladke dzielenia dolotu zeby sie nie grzal??


[img]http://picasaweb.google.com/malecsc/Plaza#5541992316378824242[/img]

Awatar użytkownika
vurion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 11:21
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

16v turbo poraz kolejny

Post autor: vurion » ndz sie 11, 2013 21:26

Dokładnie!

To trochę da "tudi" ale trzeba go dodatkowo odizolować jakimś kocem bądź taśmą od pokrywy zaworów... Ja już niebawem pokaże co wymyśliłem :los2: Na razie jeszcze pomysł w głowie bo nie mam czasu go zrealizować :-x viewtopic.php?p=6222304#p6222304" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapraszam do mojego tematu :helm: I pisz do toffica w kwestii ceny :)


Obrazek
! x3 V x2 W <3 !

Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

16v turbo poraz kolejny

Post autor: remekmk2 » ndz sie 11, 2013 23:24

vurion, chodziło o to by zdradził jaką motorownie na okazję kupić od 2,2 audi.
co do izolacji kolektora od pokrywy to można kocem ale nawet podwójny ekran z izolacją już pozwala uzyskać kilka stopni. gdzieś w necie widziałem firmę która dorabia uszczelki z teflonu w tej kwesti nie pomogę bo ja swoje teflony kupiłem razem z kolektorem.

vurion, co to twoich sugestii to co ty jesteś mod??? czy nood. chociaż moje wypowiedzi są zagmatwane i trochę popełniam błędów :banghead: to przynajmniej dotyczą się tematu. jakbyś nie zauważył to temat i pytanie brzmiało następująco:
Mam mk3 GTI, ale 8v AGG, ale jednak już te 116 koni się znudziło. W garażu stoi KR 16v i mam teraz okazję kupić Audi 2,2 turbo na graty. Co z tych trzech silników mogę skonstruować?
moim skromnym zdaniem odpowiedz na to nie powinna brzmieć:
Zrób sobie rachunek sumienia przede wszystkim....
wiesz jaka jest różnica między 1,8t z mk4 od 16vt ???
1,8t może mieć każdy :rotfl:


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

Awatar użytkownika
vurion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 11:21
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

16v turbo poraz kolejny

Post autor: vurion » pn sie 12, 2013 00:29

Domyśliłem się o co Ci chodziło ale robisz chłopakowi niepotrzebnie nadzieje, a on sam nie jest zainteresowany tematem. Zadał pytanie i sobie dyskutujemy, nawet na pewno nie zdaje sobie sprawy ile to wszystko kosztuje. Podkładki z bakelitu robi toffick. Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem mod czy nood ale większość z tych modyfikacji które wymieniłem mam i wypróbowałem, nie mam aby dolotu zrobionego i glowicy rozwierconej wraz z przepustnica oraz nie mam najprawdopodobniej wirusa a jeśli by to nic nie dawało bym o tym nie wspominał bo by mi było wstyd ale napisze Ci w tajemnicy, żee magnetyzer ponoć daje +15% mocy :hmm: :helm: .....
remekmk2 pisze:Zrób sobie rachunek sumienia przede wszystkim....
wiesz jaka jest różnica między 1,8t z mk4 od 16vt ???
1,8t może mieć każdy
A co? Powinien kupić audi 2.2T i bez tego rozrachunku nie mieć kasy na przeróbki? Jedno to mieć chęci zrobić coś drugie to wykonać i płacić. To najlepsza rada dla takiej osoby. Spójrz ile razy się on wypowiedział a nawet nie udzielił odpowiedzi na pytania które mu zadaliśmy. od 27lipca do 29 aby 2x.... Ostatnia wizyta:11 sie 2013 16:15 a my sobie tu piszemy i tracimy czas. :jaja:
1.8T może mieć każy i o to chodzi a T już masz i niewielkim stosunkowo nakładem można nieźle taką jednostkę podkręcić, a uturbiać 16v na pewno przekroczy cenę za kompletny swap z 1-2x.
Opuszczam ten temat. Pozdro

ps Mam traktor C-328 chcę go przerobić na 4cyl oraz 16v aby potem dorzucić turbo. Wyczytałem, że trzeba akumulatory 2 dołożyć do napędzania turbiny. Jakie to żałosne, że i ja na samiutkim początku ludziom też tak głowę zawracałem :rozpacz: teraz nauczyłem się szukać pytań i odpowiedzi które inni zadali na forum oraz wylewam sobie 1 albo 2 wiaderka zimnej wody na leb zanim podzielę się jakimś problemem.
Ostatnio zmieniony pn sie 12, 2013 00:44 przez vurion, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
! x3 V x2 W <3 !

Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

16v turbo poraz kolejny

Post autor: remekmk2 » pn sie 12, 2013 00:42

ja to wszystko wiem i mogą się dowiedzieć wszyscy którzy prawidłowo na tym fotum potrafią używać szukajki.
ja również dołączę się do kolegi i opuszczę temat :bigok:
ostatni OT
w poszukiwaniu mocy kupujemy bama w poszukiwaniu radości z tworzenia i posiadania czegoś innego robimy 16vt.


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości