Kolektor ssący KR 50mm w PL

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

Kolektor ssący KR 50mm w PL

Post autor: mleko1984 » śr lip 30, 2014 09:53

Witam,
Mam zamiar włożyć na dniach kolektor ssący z KRa 50mm na głowicę PL. Podobno głowica PL i KR różni się grubością kanałów i teraz pytanie czy otrzymam jakiś wymierny efekt zakładając ten kolektor w PLu. Chcę go założyć z kilku powodów:
-mam wałki ABF
-grubszy wydech niż standard, dopasowany do kolektora wydechowego 4-2-1 no i posiadam taki kolektor
-digifanta z odcięciem na 7200 RPM

Ludzie często wspominają, że po założeniu tego kolektora tracą dół ale moc max w wyższym zakresie obr idzie do góry. Zastanawia mnie też czy podobny efekt będzie na digifancie i czy może po umiejętnym przestrojeniu map paliwa/zapłonu uda się zniwelować słaby dół ? Mam też opcję kupienia głowicy KRa od sprawdzonego kolegi, sama głowica nie jest droga ale pewnie trzeba ją oddać do testów, powymieniać uszczelniacze, planowanie, docieranie gniazd itd no i koszt robi się całkiem spory nie wspominając już o nakładach pracy. Pewnie kupię ale będzie leżeć i czekać, aż do auta trafi blok z 9a i wtedy będzie kompleksowy remont :)



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Kolektor ssący KR 50mm w PL

Post autor: bugalon » czw lip 31, 2014 09:32

Głowice od KR i PL są takie same (obie sa na szerokich kanałach ssacych). Kolektor nie pogorszy dołu na tyle że to jakoś mega poważnie odczujesz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

Kolektor ssący KR 50mm w PL

Post autor: mleko1984 » czw lip 31, 2014 10:09

Hej dzięki bugalon za zainteresowanie tematem. Kiedyś ktoś pisał, że głowice są identyczne a ktoś inny tłumaczył, że jednak nie są takie same... no to teraz już nie wiem :) i nie mam za bardzo możliwości tego sprawdzić. Ale zdam się na twoją wiedzę :D Na bank obydwie głowice mają inne wałki ale to już mnie nie dotyczy...



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Kolektor ssący KR 50mm w PL

Post autor: RasPL » ndz sie 03, 2014 15:12

bo nie zawsze są takie same, ja w PL z 90r miałem na wąskich kanałach a uszczelka była orginalna z 89r więc wątpię żeby ktoś podmienił głowicę.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

Kolektor ssący KR 50mm w PL

Post autor: mleko1984 » ndz sie 03, 2014 22:55

A jak rozróżnić głowicę na wąskich i szerokich kanałach ? Kolektor już jest na aucie i bez specjalnego strojenia widać, że jest lepiej a dolny zakres obrotów praktycznie bez zmian, było warto a po dokładnym wystrojeniu map paliwa i zapłonu będzie lepiej ale to zrobie za jakiś czas:) Do montażu kupiłem oczywiście dwie uszczelki: środkowa na kanały 50mm i ta dolna standardowa, pasująca do KRa i PLa i u mnie paswoała idealnie. Czy rozmiar tej dolnej usczelki mówi coś o zastosowanych kanała w głowicy ?



luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

Kolektor ssący KR 50mm w PL

Post autor: luckash » pn sie 04, 2014 07:29

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 8&start=56" onclick="window.open(this.href);return false; tu zaglądnij ;)



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

Kolektor ssący KR 50mm w PL

Post autor: mleko1984 » pn sie 04, 2014 16:55

Dzięki za linka, ciekawy temat. No zdecydowanie jest u mnie wersja na szerokich kanałach bo też zrobiłem fotkę jak ściągałem kolektor i porównując grubość przegród między kanałami na jeden cylinder widać zdecydowaną różnicę. Pamiętam, że ktoś pokazywał na tym forum przekrój kanałów w KR i PL ale wzdłóż i też się między sobą różniły... może ktoś przez pomyłkę porównywał KR z 9A... W każdym bądź razie po założeniu większego kolektora auto napędza się do większych prędkości zdecydowanie. Także warto zmienić kolektor ssący na grubszy w PLu :) Na moim odcinku testowym gdzie wykręcałem 180km/h teraz jestem blisko 200 i to jest do poprawienia bo widzę po wskaźniku AFR, że mam za bogatą mieszankę, jednak od tygodnia (jeszcze przed zmianą kolektora) pojawił się u mnie problem z dawkami paliwa i wciąż go nie rozwiązałem. Podejrzewam pompę paliwa...

Znalazłem te fotki z forum ale innego, i to jest porównanie 9A z KR/PL
http://images29.fotosik.pl/110/a2df283b74697659.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images28.fotosik.pl/109/edeb00b87332f863.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Także sprawa jest już jasna....



Awatar użytkownika
jagood
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt lis 15, 2005 17:42
Lokalizacja: TczeVW
Kontakt:

Kolektor ssący KR 50mm w PL

Post autor: jagood » śr wrz 10, 2014 00:01

Pytanie przy okazji: Czy założenie kolektora od KR w przypadku 9A ma sens skoro i tak kanały są węższe na głowicy, jak widać na przekrojach?. Czytałem kilka wątków gdzie takowy zakładano na głowę 2.0. Pytam bo mogę mieć taki kolektor.


VW Jetta A1 2.0 16V (9A)

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości