Strona 1 z 1

Frankenstein

: pn lis 03, 2014 15:25
autor: romoren
Witam

Proszę o opinie, odpowiedź na pytanie.

Czy kombinacja silnika VW 1.6 (np PN) z Głowicą 1.8/2.0 16V ( KR, ABF ) jest możliwa ? i czy możliwe było by to z użyciem bloku silnika od 1.6 Diesel-a ( np JR ) . Chce zbudować silnik do 1600 ccm do sportu. Lub jakie inne modyfikacje mogące podnieść osiągi proponujecie ?

Auto to Golf 2.

Frankenstein

: śr lis 05, 2014 13:06
autor: RasPL
jest to możliwe tylko tłoki z 8V z głowicą 16V dają bardzo niski stopień sprężania. Tłoki do wymiany.

Frankenstein

: śr lis 05, 2014 15:43
autor: remekmk2
RasPL, mniej więcej jaki st sp???

Frankenstein

: śr lis 05, 2014 16:38
autor: romoren
Od czego zastosować tłoki ? niestety nie mogę zwiększyć pojemności.

// możemy w razie czego - ostro posadzić głowicą i podciąć tłoki

Frankenstein

: śr lis 05, 2014 18:14
autor: remekmk2
Można w granicach rozsądku :rotfl:

Frankenstein

: śr lis 05, 2014 23:22
autor: RasPL
nie liczyłem ale pewnie okolice 7:1 nie można ostro "posadzić głowicą" bo głowicy 16V nie da sie za mocno splanować, a podciac tłoki to już wogóle nie rozumie żeby dostać jeszcze niższy stopień sprezania ? może tłoki z 1.6D,TD dało by się jakoś przerobić ale ja takich rzeczy nie robiłem więc tylko zgaduje.

Frankenstein

: czw lis 06, 2014 14:28
autor: tom cio
Z góry mówię że nie wiem czy te silniki są w ogóle podobne ale może ktoś widział/porównywał tłoki starszych 1.6 z nowszymi 1.6 16v? Może takie by podeszły?

Frankenstein

: czw gru 11, 2014 17:58
autor: szymonKuc
1.6 20V albo 1.6 16v AFH
moim zdaniem najlepsza opcja w tej pojemnosci.