Golf MK2 16VT

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wrcnator
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 19, 2014 21:36
Lokalizacja: Opole, Kup

Golf MK2 16VT

Post autor: wrcnator » pn sty 12, 2015 20:40

Guten morgen wszystkim! :-)
Chciałbym się dowiedzieć parę rzeczy od was forumowiczów.
Posiadam Golfa mk2 i rzecz jasna zaczynam powoli małymi krokami projekt. Golf narazie sobie postoi a ja zaczerpnę trochę doświadczenia od was.
SWAP - 2.0 16V 9A . Stoi u mnie ładny silniczek którego mam zamiar włożyć do Gofera. Co mógłbym zrobić jeśli chodzi o ten silnik? Jakie przeróbki + strojenie.
Kolejny golf który ma 140km ? Jakoś mnie to nie zachęca, wolałbym dojść do 200km a jest to raczej możliwe.
Ja na dzień dobry podziękuję uturbianiu silnika, aż tak wysokich finansów nie mam przy sobie.
Słyszałem od niektórych ludzi którzy robili takie projekty niektórzy skończyli ( w zasadzie to nie liczni) a raczej większość nie skończyła i powiedzieli że nie ma potrzeby wsadzania turba, chyba że masz trochę hajsu.
Porozmawiałem z kolegą i doradził mi kompresor ale koszta też są wysokie ale także mówił o np. lżejsze sprzęgło dać i koło zamachowe, sportowy kolektor + wydech, strojenie, sportowe wałki rozrządu które dają większy przyrost mocy i momentu obr. itp. itd.
Mi szczerze mówiąc podoba się uturbianie silników lecz jednak ten HAJS trzeba tam włożyć.
Nie wiem czy uturbiac czy to co wymieniłem na gorze.
Co wy byście poradzili jeśli chodzi o takiego swapa i ingerencje w silnik?
Pozdrawiam! :smoke: Wiki :D


Golf mk4 GTI 1.8T by Rico

" Katuj swe auto mówili, będzie fajnie mówili. Mieli rację :D "

hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

Golf MK2 16VT

Post autor: hak64 » wt sty 13, 2015 09:38

wrcnator pisze:lżejsze sprzęgło dać i koło zamachowe, sportowy kolektor + wydech, strojenie, sportowe wałki rozrządu
Policz sobie koszt i wtedy się okaże, że tubo wyjdzie taniej (używka) przy bardziej prawdopodobnym sukcesie (efekcie).


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
wrcnator
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 19, 2014 21:36
Lokalizacja: Opole, Kup

Golf MK2 16VT

Post autor: wrcnator » wt sty 13, 2015 13:05

Policz sobie koszt i wtedy się okaże, że tubo wyjdzie taniej (używka) przy bardziej prawdopodobnym sukcesie (efekcie).
Myślisz? Też się zastanowilem nad tym i raczej będę uturbiac. Mam turbosprężarke K03s ale i tak raczej będę nowa kupował. Ile mocy moglbym uzyskac po calkowitym uturbieniu silnika? :chytry:


Golf mk4 GTI 1.8T by Rico

" Katuj swe auto mówili, będzie fajnie mówili. Mieli rację :D "

hak64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 13:23

Golf MK2 16VT

Post autor: hak64 » wt sty 13, 2015 14:13

wrcnator pisze:SWAP - 2.0 16V 9A .
Z tego silnika da się wycisnąć ponad 200 kucy, problemem będzie jego trwałość. Jeśli zrobisz to w granicach rozsądku (do 170 KM), to nie powinno być problemów. Ja tam wolę się nie wypowiadać na tematy modów w golfach MK I i II. Dla mnie to profanacja klasyka. lata temu miałem Scorpio 2,9 z napędem na 4 łapy i z oryginalnego silnika generującego moc 150 KM, wycisnąłem 320. Szybko się jednak okazało, że auto nie nadaje się do normalnego użytkowania (mało wydajny układ chłodzenia, smarowania). Inna rzecz, że te silniki nie grzeszyły oszczędnością w spalaniu i o ile oryginał zadowalał się 12 litrami, to po modyfikacjach łykał ponad 20 i to przy delikatnym operowaniu gazem.


specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
wrcnator
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 19, 2014 21:36
Lokalizacja: Opole, Kup

Golf MK2 16VT

Post autor: wrcnator » wt sty 13, 2015 16:27

Z tego silnika da się wycisnąć ponad 200 kucy
No zestroic nie ma problemu i idzie nawet ITB z podwojna przepustnica ale ja wole turbo takzee.. Turbosprezarka i inne duperele dadza mi nawet ponad 300 chce zyskac jak najwiecej mocy ale musze wiedziec np. jaka najlepiej do tego dac turbosprężarke itp. O wytrzymałość sie nie boje ;)


Golf mk4 GTI 1.8T by Rico

" Katuj swe auto mówili, będzie fajnie mówili. Mieli rację :D "

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Golf MK2 16VT

Post autor: RasPL » śr sty 14, 2015 21:44

poczytaj forum bo tematów o turbo/itb/kompresor jest dośc by zasiegnac wiedzy. Wsadzić turbo nawet nowe do starego silnika to w 90% skończy się porażką. Kolega wyżej napisał z grubsza że to wydaje się tylko takie proste tylko potem codzien pojawiają się kłopoty. Mocny silnik to nie tylko blok głowica i kolektor pod turbo ale każdy z układów istniejących w aucie i uwierz że bez przygotowania całości na tip top będziesz się bujal od problemu do problemu, pisał posty a na końcu wymiękniesz.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Golf MK2 16VT

Post autor: jeryk10 » śr sty 14, 2015 23:21

wrcnator, Jeśli oscylujesz ponad 300 to uwierz taki motor musi być zrobiony na igle , dołożenie turbo do benzyny to nie problem ,sztuką jest zrobienie zęby to jeździło bezawaryjnie .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Golf MK2 16VT

Post autor: bugalon » sob sty 17, 2015 21:07

W głównym dziale speed opisane krok po kroku jak uturbić 16V w podwieszonym temacie - ale po co to czytac, lepiej przywalic nowy temat nie ?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
wrcnator
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 19, 2014 21:36
Lokalizacja: Opole, Kup

Golf MK2 16VT

Post autor: wrcnator » czw sty 22, 2015 23:23

Dobra zrozumiałem, przemyślimy sprawę :chytry:
W głównym dziale speed opisane krok po kroku jak uturbić 16V w podwieszonym temacie - ale po co to czytac, lepiej przywalic nowy temat nie ?
Również zrozumiałem lecz po to jest forum żeby popisać trochę z ludźmi i się trochę integrować ;) Jeśli paru użytkowników chciało dodać komentarz tzn. że się zainteresowali tematem i podzielili się swoją opinią i wiedzą :) OK temat zakończony, dziena :bigok:


Golf mk4 GTI 1.8T by Rico

" Katuj swe auto mówili, będzie fajnie mówili. Mieli rację :D "

Awatar użytkownika
fill89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr paź 22, 2008 18:18
Lokalizacja: Budzisko/Suwałki

Golf MK2 16VT

Post autor: fill89 » pn mar 30, 2015 13:08

Moja sugestia jest taka, lepiej sprzedaj ten silnik kup 1.8T np AUG wstaw i zacznij jeździć i jak nie wymiękniesz z samozaparciem to masz prostą drogę do uzyskania tych 300km. Sam podobnie kombinowałem i najprostsza i najtańsza droga do tych 300km to właśnie 1.8T szlak jest przetarty wielokrotnie więc nie bedzie trudno. Potem dobre opony i możesz śmigać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości