Strona 41 z 42

Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

: wt paź 08, 2013 11:11
autor: toffic
żeby zwiększyć skutecznie moc w SR trzeba najpierw przerobić układ chłodzenia w większości silników, sprawdzone wielokrotnie w praktyce :bajer:

Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

: wt paź 22, 2013 21:58
autor: hubos21
Panowie poruszę taką kwestię wiem, że to trochę sprzeczne z ideą tego wątku ale czy wkładając ITB da radę, żeby auto śmigało na LPG oczywiście, sekwencja?

Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

: wt paź 22, 2013 22:23
autor: Lucki
da rade ale trzeba troszke rzezby. Najlepiej z seryjnego kolektora podstawki pospawac pod gazniki. Robisz nawierty i heja :-)

Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

: śr paź 23, 2013 19:16
autor: hubos21
czy przy ITB odległość przepustnic od głowicy wpływa na Nm w dolnym zakresie, bo wiadomo, że krótszy kolektor w 16V to słabszy dół

Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

: pt paź 25, 2013 12:50
autor: toffic
Trzeba przede wszystkim inaczej ustawić wałki i do tego soft też mocno inny, niż przy "normalnym' silniku

Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

: pt paź 25, 2013 13:07
autor: hubos21
zmieniałem nie dawno silnik, do tego dostał trochę nowych gratów i nowe uszczelki z ASO i teraz mi go szkoda a troszkę mocy by się przydało a po wykresie widać, że silnik zyskał na środku i na dodatek zawsze coś innego niż SWAP na 1.8T :P

Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

: czw lis 28, 2013 13:29
autor: Siwy
Pany, mam w MK3 ABF-a z Ibizy Cupry 97r. Jak go zmodzic zeby wykrecic 200KM? Jakie mniej wiecej to sa koszta?

Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

: ndz gru 15, 2013 19:58
autor: Centek_15
Siemka.
Mam do Was pytanko.
Otóż posiadam Toledo 1L z silnikiem 2.0 ABF. Po rozwierceniu przepustnicy wypluł na hamowni 159KM. Jednak reszta dolotu jest ori.
Planuję go zmodyfikować: na przepustnicę dać powerrurę 77mm, rozwiercić wkład filtra z boku przy błotniku, w puszce usunąć żeberka, zamknąć wlot ciepłego powietrza, doprowadzić zimne powietrze spod zderzaka, pozbyć się jakichkolwiek schodów na połączeniach i ogólnie porobić to tak aby cały dolot od początku do końca miał ~77mm.
Czy po takich modyfikacjach będzie potrzebna jakaś korekta softu? Bo jak wiadomo więcej powietrza=więcej paliwa i sam nie wiem czy sterownik sobie dobierze dawkę czy będzie trzeba jechać na jakąś korektę.

(PS: tym bardziej nad tym myślę bo mam bardzo blisko do zakładu w Czechowice-Dziedzice, zaledwie 5-6km) :)

Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

: pn gru 16, 2013 17:35
autor: remax2
To podjedź do GTO ,na pewno po korekcie będzie lepiej bo bez niej to pewnie nic nie zauważysz .

Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

: pn gru 16, 2013 19:47
autor: Centek_15
Mi nie chodzi o dodanie mocy, chociaż byłoby miło :D celuję w clean look. Chodzi o to, że jak po modach dolotu będzie go dławić, to będzie potrzebna korekta u speca. A to generuje $$$. Ile by kosztowała taka korekta?

Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

: śr sty 01, 2014 21:00
autor: reserved
Taka korekta pewnie ze 300 zł wyjdzie, w zależności od zaawansowania.

Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

: sob kwie 19, 2014 15:38
autor: MarlMan
Witam
Planuje wsadzić do swojej II 1.8 16V ADLa i myślę nad następującymi modami:

- wałeczki z KR (bo posiadam takie czy lepiej sprzedać i poszukać z ABFa w tym wypadku bo nie wiem czy standardowe ADLowskie nie są lepsze)?
- dolot KR (też posiadam, tu pytanie czy w ogóle spasuje i przepustnica zagra P&P bo się różnią)?
- porting głowicy
- puszka z dziurami plus filtr K&N
- porting przepustnicy
- pompa paliwa z większym ciśnieniem
- pompa olejowa z większym ciśnieniem
- zestrojenie silnika plus komp z odcinką na 7500 (tu pytanie o koszt czegoś takiego?)
- wydech portki standard pierwszy tłumik z ABF'a, rurka zamiast kata i końcowy z GTi 16V

Mam pytanie jaki mogę uzyskać przyrost mocy, jakie modyfikacje jeszcze mogę zastosować (mało budżetowe)?:> I czy wszystkie mają sens?:>

Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

: pn lip 21, 2014 19:05
autor: Blondyn85
Hej, mam pytanko bo nie mogę jednoznacznie znaleść na forum.
Mam 9a w cabrio na digi. Co mu zapopdac zeby fajnie chodzil??
glowa z kr + wałki czy moze glowa z 9a i tylko walki??
rozwiercona przpustnica czy lepsza bedzie np z kr??
filtr jest stozek w tym mies lub w przyszłym dedykowane barany + przelot i ostatni tylko nie wiem czy 2 czy 2,25??
i na koncu pewno soft ale co zrobić przed żeby nie wywalac kasy w bloto??
I nie chodzi mi o to zeby wydac 5 klockow i wyciagnac max z tego silnika tylko zeby troche go podciagnac:))

Dzieki za odp

Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

: pn lip 21, 2014 20:36
autor: RasPL
Za 5k zł nie wyciagniesz nawet 1/10 możliwości tego silnika. Za 5k mozesz silnik wyremontować od A-Z i trochę $$$ powinno zostać :helm: Ja mam 9A z głowicą KR, wałki narazie KR ale z czasem zmienie na 2 wydechowe narazie muszę program ogarnąć do kupy. Wydech i dolot trzeba do wolnossącego sobie policzyć. Co do przepustnicy można szukać jakiejś innej, z duzego silnika jakieś BMW itp bo trzeba tylko switche przełożyć i nie ma problemu z TPS. Na koniec program. I po tym i porobionej głowicy zobaczysz koło 170KM.