Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: OsteR9019 » ndz sty 05, 2014 21:33

witman pisze:może volkswagen nie pozwalał na jakieś ingerowanie w ich fabryczną naklejkę.
A co gdyby przyjechał na gwarancję z powodu uszkodzonego systemu abs? powiedzieliby że nie naprawią bo go nie powinno być, a fabrycznie przecież by był?
Naklejka jest przeznaczona tylko i wyłącznie dla rozwiązania country, skrzynia biegów o oznaczeniu AXR była montowana tylko w tym modelu. Więc jeśli przewidzieli skrzynie biegów to czemu nie abs? Osobiście nie widzę powodu by zostawiać montaż absu steyrowi, przecież to nie wymagało by żadnych przeróbek, ewentualnie dłuższe przewody (które spokojnie można podwiązać do transportu). Poza tym golfy do steyra przychodziły z naklejkami na drzwiach http://www.vwgolfcountry.net/blog/?page_id=2" onclick="window.open(this.href);return false; więc raczej ich los był przesądzony.
W briefie z Niemiec był tylko golf syncro informacja np o kole zapasowym na stelażu była zawarta w uwagach.
Jeśli byś chciał podważyć autentyczność mojej naklejki to poza skrzynią jest jeszcze kod 3FS oznaczający "Vinyl-coated convertible top (folding top) powered" po naszemu zwijany dach.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

witman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw lis 22, 2012 21:30

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: witman » pn sty 06, 2014 18:16

Nie chodzi mi o autentyczność tej naklejki.Chodzi mi o to,że jeśli montażem abs-u zajmował się steyer,to nie będzie informacji o tym systemie na fabrycznej etykiecie,bo niby z jakiej racji vw miałby umieszczać zmiany przeprowadzone przez zewnętrzną firmę tuningową,na swojej fabrycznej naklejce,skrzynia biegów AXR była montowana w Wolsburgu,więc to zrozumiałe,że jest wyszczególniona w specyfikacji,taki prosty przykład:na tym forum jest trochę ludzi zajmująch się modyfikacjami golfów,myślisz,że Wolsburg powinien zamieszczać info o tych modach na fabrycznych naklejkach,tym samym biorąc odpowiedzialność za wszystko co inni czyli tunning-owcy z zewnątrz zmienią w ich aucie?.To samo z nazwą,z fabryki wychodził vw golf syncro CL i taka nazwa widnieje na etykiecie,żeby po modach steyera auto wracało jeszcze do macierzystej fabryki,na jakieś dalsze prace przy nim,wtedy pewnie na naklejce dodano by nazwę "Country".



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: jhosef » pn sty 06, 2014 22:37

witman, niestety trochę to nadinterpretujesz. Wszystkie części Country mają numery VW i są oficjalnie produktami VW a nie jakiejś niby firmy tuningowej. To nie był twór firmy tuningowej jak wypusty ABT czy cuś a wyrób VW z rozłożonym na dwa etapy procesem produkcyjnym. Na dwa etapy gdyż widocznie za ciężko było modyfikować dla kilku tysięcy aut istniejącą linię produkcyjną.
Całe wyposażenie było montowane w VW, jedynie rama pomocnicza w steyera. Nie ma możliwości aby ABS był zakładany poza VW u nich bo cały ABS jest poza modyfikacjami wprowadzonymi w st. Układ hamulcowy różni się jedynie długością elastycznych przewodów hamulcowych bo mają prawie pół metra czy jakoś tak.

Po co więc zostawiać zewnętrznej firmie montaż (a wcześniej demontaż starego) układu hamulcowego.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: OsteR9019 » wt sty 07, 2014 19:46

witman pisze:Nie chodzi mi o autentyczność tej naklejki.
Odebrałem to tak że twierdzisz iż na mojej naklejce jest za mało informacji, bo nie ma Country. Poszukałem trochę i na niemieckim forum twierdzą że country nie miał absu. Znalazłem też artykuł z wersją chrom i pompa hamulcowa wygląda na zwykłą.

Teraz tylko pytanie do czego dążysz? Że syncro musi mieć abs? Na pewno nie musi. Czy steyr grzebał coś przy hamulcach? Według mnie nie, po prostu to by było głupie.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: bugalon » czw sty 09, 2014 02:00

Kazdy golf syncro po 87 ma abs w standardzie. Miec oczywiscie nie musi - zawsze mozna sobie to zdemontowac przeciez :) Czy country nalezy do grupy syncro w mniemaniu VW? Tego nie wiem. Wyglada na to ze tak (bo w etce to jedna grupa modelowa niby). Pytanie czy wyposazenie standardowe dla golfa country i golfa syncro jest traktowane z jednego klucza. Jak widac po powyzszej dyskusji - nie. I nie ma sie co dziwic bo golf Rally tez jest w tej samej grupie modelowej w etce a wyposazenie standardowe na pewno ma "nieco bogatsze" niż zwykły syncrak.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: jhosef » czw sty 09, 2014 09:13

A Syncro jakim modelem jest oznaczane?
U mnie na wlepkach produkcyjnych (nie z bagażnika a znajdach we wnętrzu) jest to 1G12 jako model.



BEARR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn sty 31, 2005 19:25
Lokalizacja: Rybnik

Re: Z 1.3 na G60 syncro co potrzeba?

Post autor: BEARR » czw sty 16, 2014 21:25

16vg60 pisze:
bugalon pisze: 2. W kazdym golfie syncro od roku juz 87 jest i korektor i abs, tylko pierwsze z 86 roku wersje wychodzily bez absu, zrywaly napędy i abs zostal w kolejnych latach (od 87) wprowadzony jako standard. Sam korektor albo nie hamuje dobrze tylem, albo blokuje kola - w fabryce o tym wiedzieli :)
to dziwne bo moj jest z 86r i ma ABS,ja osobiscie nigdy nie spotkalem sie z syncro bez ABSu
wcale nie dziwne,mój MK2 syncro z roku 88 też nigdy nie widział ABS-u
podobnie Country,nie miały ABS-u,a wyposażenie wnętrza (nawet opcjonalne)było nawet na owe czasy raczej ubogie


moja stajnia VAG:
Golf mk2 syncro
Golf mk3 syncro variant
Seat Marbella

ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości