Strona 3 z 3

Re: Silniczek krokowy

: czw cze 19, 2014 16:22
autor: FIN xxx
Karol G60 pisze:przeczyść go sprawdz jego opór ma miec od 2-10 omów,

Odświeżam temat, moj silniczek krokowy ma od 4,9 do 5,5 czy to prawidłowa wartość czy powinno być od 3,5 do 4,5?

Silniczek krokowy

: czw cze 19, 2014 17:51
autor: witman
Mi się wydaje że jego rezystancja ma się mieścić w przedziale 2-10ohm,jeśli jest dobry.Nie ma znaczenia czy ma 3,5 czy 4,5ohm,te wartości mieszczą się w granicach określonych przez producenta,a więc jest dobry,pod względem oporności.Żeby bardziej się upewnić czy praca silniczka jest poprawna,trzeba zmierzyć ampery,przy podłączonym niebieskim czujniku (tylko nie pamiętam przy jakich obrotach),powinien mieć coś koło 450mA i wahać się?pulsować?,nie wiem jak tłumaczyć ang.,fluctuate.A jak Ty tą odporność mierzysz,że Ci wychodzi od 4.9 do 5.5?,u mnie jest stała wartość 5 ohm.

Silniczek krokowy

: czw cze 19, 2014 22:07
autor: FIN xxx
Jak podepnę miernik to pokazuje około 5,4 ohma leci do 5 - 4,9 i tyle trzyma wiec chyba jest ok.
Po włączeniu zapłonu silniczek wibruje.

Na wolnych obrotach silnik się telepie, jakby dostawał za dużo powietrza, po ściśnieciu węża od krokowego (mniej powietrza) silnik chodzi równo

Silniczek krokowy

: czw cze 19, 2014 23:50
autor: witman
A śrubka z tyłu na przepustnicy,może jest zbyt mocno wykręcona albo oringu nie masz na niej,u mnie też tak było,że na wolnych silnik miał drgawki jak w agonii,już nie pamiętam ale chyba pomogło uszczelnienie wydechu i dolotu.