Strona 5 z 8

Ustawienie zaplonu

: sob wrz 07, 2013 10:04
autor: toffic
Alex360 pisze:Zostawiłem wszystkie inne sprawy i wziąłem się za przedzwanianie pinów ECU i jak się okazało jakiś ,,czarodziej'' pomylił wtyczki Switcha przepustnicy z COPOT-em. Wtyczki są identyczne a na dodatek ta od Switcha jest dłuższa co mogło zmylić mechanika.
Kolega Rafał twierdzi że to mogło być przyczyną mojego problemu -Digi zgłupiał..
Jak najbardziej mogło być to przyczyną, ECU jeśli nie "widzi" poprawnego sygnału z czujnika IAT (jest razem z COpotem) nie pozwala przejsć do trybu serwisowego.
BTW te wtyczki różnią się kolorem, nie przez przypadek :jezor:

Ustawienie zaplonu

: sob wrz 07, 2013 19:24
autor: witman
niedowiary,tyle czasu walczyłem z tym silnikiem i nic nie pomogło,dziś po przeczytaniu posta o zamianie wtyczek,nie mając innych pomysłów sprawdziłem u siebie i okazało się że też te wtyczki mam zamienione,już są we właściwych gniazdkach i auto ożyło.

Re: Ustawienie zaplonu

: sob wrz 07, 2013 20:54
autor: Alex360
witman pisze:niedowiary,tyle czasu walczyłem z tym silnikiem i nic nie pomogło,dziś po przeczytaniu posta o zamianie wtyczek,nie mając innych pomysłów sprawdziłem u siebie i okazało się że też te wtyczki mam zamienione,już są we właściwych gniazdkach i auto ożyło.
Mam cichą nadzieję że moje G też ożyje, ale jak to mówią nadzieja matką głupich :)

Ustawienie zaplonu

: sob wrz 07, 2013 22:42
autor: witman
Ale matka kocha swoje dzieci :grin: ,myślę że pomoże.U mnie był jeden wielki bajzel.Obroty falowały,silnik przerywał,na czwórce 4,5 tys.obrotów nie przekraczał,na piątce zwalniał,a przepiąłem te dwie zafajdane wtyczki i wszystkie objawy chorobowe ustąpiły,teraz tylko zapłon ustawię z lampą,no i ten copot,lampę mam to zapłon sam ustawię ale nie wiem gdzie w białym lub okolicach ten copot mógłbym wyregulować.

Re: Ustawienie zaplonu

: sob wrz 07, 2013 22:49
autor: Ladro
Ustaw copot na 450 ohm.Dobrze ,że się udało zagadkę rozwiązac.Witamin pisałem Ci kiedyś w smsie lub jak dzwoniłem o tym by wziąść miernik w rękę i ze schematem elektrycznym sprawdzić wiązkę.To że miałeś zamienione wtyczki wyszło by bardzo szybko ,a tak miałes pare miesięcy walki.

Ustawienie zaplonu

: sob wrz 07, 2013 23:20
autor: witman
Te parę miesięcy nieważne,ważne jest to,że znowu,gdy wszyscy wokół mnie bezradnie rozkładali ręce,nie poddałem się i dziś los dał mi nagrodę..,no nie los,tylko Alex360 opisując ten przypadek z zamianą wtyczek.Dzięki.ps.,a wie ktoś może czy jest gdzieś opis przekaźników,tylko nie co czemu służy,tylko numery przekaźników,bo nie wiem czy u mnie niektóre przekaźniki mają odpowiednie numery,przydałby mi się taki rysunek skrzynki z odpowiednimi przekaźnikami.

Ustawienie zaplonu

: sob wrz 07, 2013 23:41
autor: Ladro
Skrzynkę przekażniów masz rozpisaną na stronie http://www.corrado.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false; dział elektryka.

Ustawienie zaplonu

: ndz wrz 08, 2013 00:34
autor: witman
Ale nie ma tam w tym schemacie przekaźników,tego o co pytałem.Jeszcze raz:chodzi mi o przykładowo:"15-Radiator cooling fun after run control (E 3, C 3)-Sterowanie obiegiem wody po wyłączeniu silnika".No i wszystko niby jasne,jest opis miejsca dla przekaźnika,tylko przydałaby się jeszcze informacja o samym przekaźniku-o jakim numerze przekaźnik,będzie właściwy do włożenia w te przykładowe miejsce.Bo to chyba nie wszystko jedno czy włożymy tam np.,przekaźnik nr67 czy przekaźnik nr.151 powiedzmy.I taka rozpiska mnie interesuje-o jakich nr przekaźniki można montować w dane miejsca w skrzynce.

Ustawienie zaplonu

: ndz wrz 08, 2013 09:43
autor: slawko333
BTW te wtyczki różnią się kolorem, nie przez przypadek :jezor:
toffic, moglbys sprecyzowac ktory kolor do czego?

Ustawienie zaplonu

: ndz wrz 08, 2013 09:53
autor: toffic
Biały krańcówki, czarny COpot

Ustawienie zaplonu

: ndz wrz 08, 2013 14:02
autor: LukiMK2.
Witam,
mam taki problem z G60 na turbinie . gdy chce ustawić zapłon na te 6 stopni, w dolocie słychać jak turbina zaciaga powietrze tzn załącza sie.. i po odłączeniu na przykład krokowca albo niebieskiego czujnika problem zninka auto pracuje równo itp jak by zabogata mieszanka dopalała sie jeszcze w turbinie napędzając ja w inne pozycji zapłony tego nie ma ale podczas jazdy przy doładowaniu brakuje mu mocy szarpie strzela na ciepłym silniku.( domyślam sie ze to wina zle ustawionego zapłony) czujnik nowy sonda lambda tez,

moze to wyć wina końcówki turbiny? nieszczelności w wydechu?

Ustawienie zaplonu

: ndz wrz 08, 2013 14:16
autor: toffic
LukiMK2. pisze:moze to wyć wina końcówki turbiny? nieszczelności w wydechu?
Raczej złego wystrojenia po tym co piszesz

Ustawienie zaplonu

: ndz wrz 08, 2013 15:12
autor: LukiMK2.
tez mi to przeszło przez głowę ale wcześniej było ok, problem zaczol sie po ponownym wsadzeniu silnika bo zmieniałem sprzęgło i skrzynie .
ale tk chyba bedzie najlepiej niż kopac na ślepo.

Ustawienie zaplonu

: ndz wrz 08, 2013 17:10
autor: Ladro
A nie pomyliłeś podciśnień z tyłu przepustnicy? Dwa krućce sa na tyle do górnego wężyk co idzie do kompa ,dolny to już inne podcisnienie.