Strona 1 z 5

Chłodnica oleju do mk2 G60

: wt wrz 15, 2009 13:10
autor: teczka
Witam czy nie bedzie problemu podczas instalacji takiej chlodnicy oleju z mk1 gti do mk2G60:

Obrazek

Zamierzam własnie zamontowac sobie takie cos gdyz temp. oleju siega prawie 100stopni a czasem jak sie przybutuje to i ponad. Zapytam wiec czy warto montowac to do mk2G60 i dlaczego fabryka nie montowała takich rzeczy.

: śr wrz 16, 2009 08:49
autor: bugalon
fabryka tego nie montowala bo zamiast tego masz wymiennik ciepla woda-olej w podstawce filtra. Mk1 GTI czegos takiego nie mialo dlatego stosowali tą chłodniczkę. Utrata lepkości nawet najslabszego Lotosa występuje dopiero ponad 120 stopni więc naprawdę nie ma potrzeby stosować dodatkowych chłodnic.

Problemu z zamontowaniem mial nie będziesz, no może filtr Ci sie zaprze o wsmocnienie przednie ale to zawsze mozna podciąć albo kupić niższy filtr.

: śr wrz 16, 2009 13:27
autor: teczka
No tak lecz czy takie temp nie wpływaja źle na prace silnika? Wiem że silniki PG zawsze mocniej sie grzały niż inne dlatego chce wiedzieć czy warto montować takie cus czy dac sobie spokój.

: śr wrz 16, 2009 18:07
autor: melon
Jak masz to montuj.
Pytanie tylko czy przez taką chłodniczke oleju ciśnienie oleju nie spadnie.

: śr wrz 16, 2009 18:54
autor: teczka
No własnie tak tez o tym pomyslałem teraz i mysle ze dam sobie z tym spokój:smoke:

: śr wrz 16, 2009 20:33
autor: slonek69
dlaczego ciśnienie oleju ma spaść? jeżeli już to tylko na chwilę przy załączniu się termostatu, a tego wskażnik nie zanotuje

ja filtr oleju miałby się zaprzeć o w wzmocnienie przednie skoro ta podstawa jest niższa niż ORI z wodną chlodniczką oleju

: śr wrz 16, 2009 20:49
autor: melon
slonek69 pisze:dlaczego ciśnienie oleju ma spaść? jeżeli już to tylko na chwilę przy załączniu się termostatu, a tego wskażnik nie zanotuje
"Wydaje mi się" ,ze moze spaśc dlatego ze olej bedzie miał dłuzsza droge do pokonania niz standardowo.

Z drugiej zaś strony wcale nie musi spaść bo olej moze sie tak rozchdzic w podstawie swoimi kanałami ,ze nie bedzie to miało wpływu na cisnienie na głownych elementach.Nie wiem jaka dokładnie jest droga oleju dlatego też gdybam :okej:

: śr wrz 16, 2009 23:12
autor: DaroS
Jak masz sprawny zestaw (wszystko szczelne, termostat sprawny) to zakladaj. Temp. kolo 100'C oleju to nic zlego. U mnie ze sprawnym ukladem chlodzenia itp. temp oleju przy normalnej jezdzie wynosi w granicach 88', a przy butowaniu dochodzi do 100'C.

: pt wrz 18, 2009 01:17
autor: lukas.g60
DaroS, to strasznie mało.Ja przy butowaniu mam nawet 130,ale moze dlatego ze moj niebieski :grin:

: pt wrz 18, 2009 07:10
autor: morfeusz86r
taaa , a różowe osiągają 200*C

: pt wrz 18, 2009 22:53
autor: lukas.g60
morfeusz86r, z twojej fotki wnioskuje ze mk3 masz rózowe :green_fuck:

: sob wrz 19, 2009 07:23
autor: morfeusz86r
nie, tylko tłumik mam różowy, reszta beżowa :grin:

: wt wrz 22, 2009 22:03
autor: Karol G60
U mnie w golfinie to przy normalnej jezdzie temp. oleju wynosi 116-118 przy bucie nawet 130 .... z drugiej strony w audi sa wskazniki przeciez do 170 chyba... tez myslałem o takiej chłodnicy z mk1 w koncu cos daje... do KR miałem taka wstawiona to tem była nizsza niz tylko z chłodnica woda-olej....

: wt wrz 22, 2009 22:41
autor: lukas.g60
Karol G60, twój tez rózowy ??