Strona 1 z 1

Kompresor "eaton" zamiast g60?

: wt wrz 29, 2009 08:39
autor: kyzrej89
Witam ludziska znalazłem takie oto ogłoszonko na allegro LINK i zastanawia mnie ten tekst :
Z silnika został wymontowany kompresor g60, który nie cieszył się zbytnią trwałością.
Na jego miejsce trafił kompresor Eaton z Mercedesa, który *#cenzura#* się nie zawodnością i pięknym dźwiękiem pracy.
. Czy taki mod jest "zdrowy" dla silnika? I ile w tym prawdy,że ten kompres jest "lepszy" od g60...?

: wt wrz 29, 2009 09:49
autor: teczka
Proponuje posłuchać na youtube dźwieku Eatona chodzi jak wiertara. Sam chciałem montować kiedyś eatona do PG ale na szczęście wybiłem sobie to z głowy i teraz jestem szczęśliwym posiadaczem G60 :bigok: . Trzeaba tylko odpowiednio dbać o kompresor i cieszyć sie jego moca :grin: . Eatony wymagaja mniej wkładu finansowego ale jeśli chodzi o prace zdecydowanie jak dla mnie wygrywa G60. Ludziska pakują takie kompresory np od mietków. Jak sie kolega bliżej wczyta były juz takie tematy. Do zamontowanie trzeba bedzie przerobic łapy mocujące, pozdro600

: pt paź 09, 2009 10:44
autor: Ladro
Nie trzeba przerabiać.Miałem zamontowanego eatona w łapę od G tą od strony koła pasowego.A po prawej łąpy orginalniej nie było tylko bardzo proste mocowanie w postaci kilkunastocentymetrowego słupka.

: wt cze 08, 2010 11:48
autor: saliczek
Mam pytanko odnośnie tego Eatona , czy po zamontowaniu trzeba jechać na jakieś strojenie? ile kosztuje eaton i jakiego modelu szukać , a może ktoś ma na sprzedaż ? i czy rzeczywiście jest taki bezawaryjny ? Sprawa dosyć pilna bo zmieliło mi G niestety :(

: wt cze 08, 2010 21:22
autor: xxMAXIMxx
Eaton pompuje 0,6 bara a G60 0,8 bara, zatem skład mieszanki jest inny. Pasowało by jechać na remap Digi (choć nie jest to konieczne jeśli się uprzesz), poza tym eaton działa na zasadzie dmuchawy Roots'a więc faktycznie odpowiednio smarowany jest praktycznie bezawaryjny. Wałki równoległe osadzone są jak w G60 na łożyskach wyskokoobrotowych i one mogą się sypać.

EDIT: Ludzie montują Eatona M62 zamiast G60.

: wt cze 08, 2010 22:35
autor: saliczek
a jest możliwość żeby eaton dmuchnał około 1 bara , tak jak G60 na kółku 62mm , wstawiony mam ostry wałek , chip i kółko z Dbilas-a ale niestety coś prawdopodobnie zostało zassane przez G i zostało zmielonekonkretnie , dlatego teraz zastanawiam sie nad Eatonem

: śr cze 09, 2010 17:22
autor: xxMAXIMxx
Saliczek, jak najbardziej masz rację, tel że ja mówiłem o serii. Nie zmienia to faktu, że zarówno G jak i Eaton mają drastycznie zmniejszoną żywotność na małych kółkach napędowych.

Kompresor "eaton" zamiast g60?

: czw sty 23, 2014 20:44
autor: Dominikf4
ma ktoś zdjecia jak to jest zamontowane??

Re: Kompresor "eaton" zamiast g60?

: pt sty 24, 2014 00:45
autor: Ladro
Obrazek


Obrazek

Obrazek

Tak to wyglądało kiedyś u mnie.Taki przyjechał z DE.

Lepiej wsadzić z merca 2.3

Kompresor "eaton" zamiast g60?

: wt kwie 21, 2015 16:32
autor: devil1
Ladro powiedz ten kompresor co miałeś zamontowany to m45? Dawał radę? Nie orientujesz się czy m62 podejdzie też pod oryginalną łapę od G?

Kompresor "eaton" zamiast g60?

: pn maja 11, 2015 21:23
autor: FIN xxx
Mam zamontowany Eaton M45 w G60 na ostrym wałku głowicy x-flow i wydechu 60mm. Po odpowiednim przełożeniu dmuchnie 0,8 bara, ale to już jest jego max.

Kompresor "eaton" zamiast g60?

: pn maja 18, 2015 19:08
autor: RasPL
G60 przy swoich rozmiarach jest naprawdę dobrą pompą powietrza lecz awaryjnością i ilością elementów daleko mu do eatonów i wszystkich twin scroli i podobnych.
Pytanie z innej beczki jadac sobie na podciśnieniu moj eaton generuje dość duże ciśnienie na wylocie przez co musi niepotrzebnie męczyć siebie i pasek (nawet do 0.25bar na 6k RPM). badał kiedyś ktoś temat strat ? to samo dotyczyć może się g60 i każdego innego kompresora pracującego w konfiguracji z bypassem. Całość mam na średnicach 57-60mm, jedynie bypass jest orginalny z g60 i ma 38 lub 40mm. Wina bypassu czy IC ? nie mam jak sprawdzić co sie dzieje przed przepustnicą więc narazie nie mam jak wykluczyć problemu IC.