Strona 1 z 1

Brak znaku na kole zamachowym, PG G60

: śr wrz 30, 2015 14:00
autor: anem
Witam. Nie znalazłem podobnego tematu wiec zakładam nowy. Silnik jak w temacie a mój problem to brak znaku 6 st który powinien znajdować się na kole zamachowym. Zanim wyciągnę silnik i będę go szukał na stole chciałem zapytać czy miał już ktoś podobny przypadek? Corrado z 89r, silnik seria, koło przeszukane 3 razy i za cholerę nie mogę zlokalizować tego znaku 6 st, natomiast 0 jest pięknie wybite.

Brak znaku na kole zamachowym, PG G60

: śr wrz 30, 2015 22:50
autor: wojtek_sari
U mnie tez nie było, jak dobrze pamiętam - 6st jest 3,5 ząbka od znaku "0" ale niech potwierdzi jeszcze ktoś kto jest pewien ilości zębów.

Re: Brak znaku na kole zamachowym, PG G60

: pt paź 02, 2015 13:45
autor: anem
Może ktoś podpowie chociaż ile zębów ma fabryczny zamach?

Brak znaku na kole zamachowym, PG G60

: sob paź 03, 2015 17:01
autor: RasPL
Tez nie mam znaku ato dlatego ze zamach z tdi go nie ma. Jak dobrze pamietam to 6st wypada na 2.5 zeba.

Brak znaku na kole zamachowym, PG G60

: sob sty 02, 2016 21:10
autor: wojtek_sari
Więc tak, zamach z G60 o nr 037 105 273C ma 132 zęby, znak -6st jest około 2,5 zęba od znaku "0"

Obrazek
Obrazek

Brak znaku na kole zamachowym, PG G60

: pt maja 26, 2017 22:19
autor: TiTeK
Odgrzewam temat :)
Panowie wszystko ładnie, pięknie i według waszej porady mozemy ustalić punkt -6st na kole jesli mamy punkt 0, ale w moim przypadku jest wiekszy problem :) moje koło po odelżeniu nie ma wogole znaków :/ ani 0 ani -6. Gość z rozpędu stoczył znaki a ja przed załozeniem koła tego nie zauwazyłem, teraz wlasnie próbuje sobie lampą ustawić zapłon a tu zonk, nie ma znaków. Nie usmiecha mi sie zrzucac znowu skrzyni wiec moze macie jakiś pomysł jak ustalic dokładnie punkt 0. Na kole pasowym i na plastikowej oslonie rozrządu są znaki ale wydają mi sie mało dokładne.

Brak znaku na kole zamachowym, PG G60

: pt maja 26, 2017 23:27
autor: wojtek_sari
Znak na kole pasowym musi pokryć się ze znakiem na kole od walka pośredniego. Wtedy będziesz miał pewny znak na kole zamachowym.

Brak znaku na kole zamachowym, PG G60

: sob maja 27, 2017 07:34
autor: RasPL
Napewno nie tak jak piszesz.

Musisz wykrecic swiece i ustawic tlok cyl 1 w gornym polozeniu choc w 8V bedzie to ciezko zrobic bo nie ma jak zmierzyc. Potem sprawdz rozrzad czy jest ok. Jak nie to trzeba poprawic pasek. Jak jest ok to lampa z regulacja kata i na kółku walka rozrzadu ustawisz zaplon.

Brak znaku na kole zamachowym, PG G60

: sob maja 27, 2017 08:20
autor: TiTeK
W takim razie musze sobie pochytać lampę z regulacją kąta bo moja jest bez regulacji i spróbować to w ten sposób ustawić.

Brak znaku na kole zamachowym, PG G60

: sob maja 27, 2017 09:06
autor: wojtek_sari
Te on chce wyznaczyć pkt 0. Ustawianie rozrządu pomijam bo nie musi nawet brać w tym udziału. GMP uchwyci ale bez dokladnych pomiarow minie się o ząbek i zaraz będzie kolejny temat że nie da się ustawić zapłonu.
Każda serwisowka podaje ze znak na kole pasowym musi pokrywać się że znakiem walka pośredniego, wtedy w okienku pojawia się pkt 0, więc jednoznacznie wiadomo że musi być analogiczny, potem dopiero ustawiamy znak walka rozrządu z głowicą i napinamy pasek. Nie da się źle przekręcić ani koło zamachowego, ani kolka na wale, ani nawet koła walka pośredniego. To sie poprostu musi udac i prostszej drogi nie widzę. Potwierdzić może sprawdzając po wszystkim GMP.

Brak znaku na kole zamachowym, PG G60

: sob maja 27, 2017 12:41
autor: RasPL
Przeciez walkiem posrednim mozna sobie krecic jak sie chce. Znak na nim jest zeby ustawic ten walek bo jest on jednoczesnie wałkiem balansujacym zmniejszajacym drgania silnika na poduszkach.

Tloki musza byc w gmp i wtedy zestawic trzeba walek rozrzadu i posredni. Zablokowac wal by nie uciekl ani o 1mm napiac rozrzad. Kolko rozrzadu lekko ucieknie przy napinaniu. Po napieciu mazakiem zaznaczyc na nim i pokrywie zaworów kreche. To jest 0stopni. Potem lampa ustawic -6

Brak znaku na kole zamachowym, PG G60

: sob maja 27, 2017 12:53
autor: wojtek_sari
wałkiem kręcisz jak chcesz, ale jego znak jest zawsze w tym samym miejscu i jesli pokrywa sie ze znakiem na kole pasowym to masz "0", GMP jes do dupy bo w martwym połozeniu koło ruszysz o trzy ząbki a pomiar się nie zmieni.

Obrazek

Brak znaku na kole zamachowym, PG G60

: sob maja 27, 2017 15:04
autor: RasPL
Zdejmij pasek. Zakrec walkiem posrednim. Znaki sie nie zgrywają a wał dalej jest w gmp. Tym sposobem nie da sie okreslić GMP tak samo jak nacieciem na obudowie rozrzadu i kropka. Robisz wysokosciomierz, wtykasz zamiast swiecy i krecisz az jest max u góry. To jest GMP. Tlok chwile pozostaje w gmp przy tak krotkiej korbie wiec trzeba znalesc kiedy jest max i kiedy opada po srodku tego jest gmp.

Brak znaku na kole zamachowym, PG G60

: sob maja 27, 2017 15:34
autor: wojtek_sari
Nie czaisz nijak. Dwa punkty wyznaczają pkt zero jesli sie zgraja to jest 100% pewności. Jeśli nie zgraja to tylko 50%.
Analogicznie ustaw sobie na seryjnym kole znak 0 i zakrec walkiem posrednim jak chcesz... ciągle będzie zero ale jeśli nie masz zera to czym byś nie krecil to pewnosc masz zerową... GMP oszuka co najmniej na trzy zeby, więc jechać nie będzie.
W drugą jednak stronę do prawidłowego ustawienia rozrządu potrzebujemy 0, znak z kółka głowicy i znak z koła walka pośredniego. Znak na kole walka pośredniego ustawiamy wg obudowy lub znaków jak na rysunku powyżej. Więc do jasnej anielki analogiczne jest że musi być 0 na zamachu. Przerobione to przez miesiąc więc mam 100% pewności.
Zrobi jak chce. Ale jak już zrobi to tylko potwierdzi ze przy zgranych pkt ma zero w okienku :D