Strona 1 z 1

Nominalna wysokość głowicy w PG

: pt lis 04, 2016 18:55
autor: TiTeK
Witam. Zna ktos moze nominalny wymiar głowicy w PG tzn wysokość od płaszczyzny przylegania pokrywy zaworow do płaszczyzny styku z blokiem?
Mam pewien problem ze spalaniem stukowym, glowica u mnie byla juz dwa razy planowana a nie wiiadomo ile razy byla juz wczesniej zbierana i ile. Być może konieczne bedzie odprężenie przekładką ale puki nie wiem jaki jest wymiar nominalny to nie wiem też jak grubą zrobić przekładke. Nie chce wymieniać glowicy bo jest po portingu i wymianie gniazd i zaworow na wieksze wiec szkoda mi jej. Silnik jest dość pomodzony i nie chce tez zmniejszac doładowania ani cofać zapłonu bo spadnie moc. Wiec jesli ktos zna ten wymiar to byłbym wdzięczny za info.

Nominalna wysokość głowicy w PG

: pt lis 04, 2016 19:48
autor: LoLs
jutro postaram się zmierzyć w miarę dokładnie jak się uda moja jeszcze w seri

Nominalna wysokość głowicy w PG

: pt lis 04, 2016 21:07
autor: TiTeK
Ani razu nie sciągana?

Nominalna wysokość głowicy w PG

: sob lis 05, 2016 09:34
autor: RasPL
Wysokosc glowicy mierzy sie przez dziurę śruby glowicy przy cylinder 1. W sam naprawiam jest podany wymiar. Pozatym masz za malo paliwa lub za duzo zaplonu jak na stan obecny silnika.

Nominalna wysokość głowicy w PG

: sob lis 05, 2016 19:50
autor: TiTeK
Ok. Teraz juz przynajmniej wiem jak poprawnie zmierzyc glowice. Wtryski mam BOSCH 0280150431 czerwone z Saaba + regulowany reduktor ciscnienia paliwa wysterowany na 4bary wiec wydajnosc ok 400ccm moze wiecej, w programie wydluzone czasy wtrysku. Narazie cofnąłem zapłon lampą na 0 tak zalecił GTO do czasu az nie zrobi korekty ale wspominał o tym ze bardzo mozliwe ze glowa juz za duzo razy była zbierana i dlatego pojawiaja sie stuki. I teraz pytanie czy warto zrobic przekladkę czy tylko zapłon w programie skorygować? Program robiony na paliwie 100+ i n a takim jest jeżdżone caly czas.

Nominalna wysokość głowicy w PG

: ndz lis 06, 2016 22:13
autor: wojtek_sari
Jeśli dobrze pamietam to 132mm, ale ręki nie dam. Ja mam sciagniętą głowę o 0,6mm i blok o 0,1 dałem przekładkę 1,5mm i ciekawi mnei co wyjdzie ze stukowym przy strojeniu. Po czym obstawiasz stuk?

Nominalna wysokość głowicy w PG

: ndz lis 06, 2016 23:52
autor: TiTeK
Po tym ze rozdupcyło tłoki i pierścienie, pozatym słychać przy większym pałowaniu.

Nominalna wysokość głowicy w PG

: ndz lut 19, 2017 20:58
autor: darwaz
Odgrzewam kotleta :)

Pomierzyłem sobie głowicę przy okazji tego że mi pękła szpilka kolektora i musiałem ją wyjąć. Haynes podaje minimalny wymiar głowy 132,6mm (ktoś może potwierdzić że to prawda? ) a ja mam 131,34 . Auto przed zdjęciem głowicy jeździło super, stuku nie słyszałem, wszystko było ok. Jeszcze nie mierzyłem płaskości głowicy, ale jak mi wyjdzie że jeszcze trzeba ją planować to już będzie kiepsko. Dodatkowo kompletuję zestaw bartka na stage4 i się boję że jak zjadę z wymiarem jeszcze trochę to mi zacznie na nim stukać i będę zmuszony lać 100+. Ktoś miał podobny problem?

Nominalna wysokość głowicy w PG

: śr lut 22, 2017 16:18
autor: darwaz
Kupiłem kolejną głowicę, Ma wymiar 132,5 (do zebrania 0,1) chyba już wyższej w Polsce nie kupię :) Oddałem do obróbki i się dowiedziałem z zakładu że sporo głowic PG robili i największy wymiar jaki spotkali był 133mm i się zdarzał kilka razy więc chyba można uznać że taki właśnie był nominał.