amortyzatory do mk4 1.9 TDI 115km b4 czy b6 a może coś inneg

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
_TIGER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 19:35
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

amortyzatory do mk4 1.9 TDI 115km b4 czy b6 a może coś inneg

Post autor: _TIGER » pn mar 02, 2009 14:54

Witam wszystkich forumowiczów :)

Mam pytanie jakie amory najlepiej założyć do mojego auta Golf mk 4 1.9 TDI 115 KM, patrzyłem na oferty i jest tego sporo. Bilstein b4 czy b6??? A może coś innego polecicie??? Co sądzicie o KYB??? Zależy mi na komforcie jak również dobrym trzymaniu w zakrętach.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 15:27 przez _TIGER, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
marco96
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn gru 01, 2008 20:24
Lokalizacja: 60KM(PS) od LUBlin"a
Kontakt:

Post autor: marco96 » pn mar 02, 2009 18:14

jak na twoje wymagania to wybralbym gazowego bilsteina b6...moim zdaniem nieco lepszy od kayaby...ale i drozszy...no i ladnie usztywni troche zawieszke...


Mój GoffriQ TURBO'KLACZ MK3 1,9TDI 1Z BON JOVI

www.metamorfoza-zana.pl ...zapraszam...

Awatar użytkownika
_TIGER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 19:35
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: _TIGER » pn mar 02, 2009 18:58

no są droższe a b4 to w zasadzie połowa ceny b6, a zo mi da założenie b6 jak nie zmieniam sprężyn i zostaje seria...???
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 19:03 przez _TIGER, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marco96
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn gru 01, 2008 20:24
Lokalizacja: 60KM(PS) od LUBlin"a
Kontakt:

Post autor: marco96 » pn mar 02, 2009 19:07

_TIGER pisze:no są droższe a b4 to w zasadzie połowa ceny b6
bo b4 jest tylko olejowy czy gazowo-olejowy nie pamietam juz dokladnie ale wkazdymbadzrazie nie tak twardy jak gazowy b6, ale b6 to juz bez porownania sie trzyma...kayaby gazowe tez sa ok...ale wybor nalezy do ciebie i od twoich zasobow portfelowych...bo na b6 to troszke kaski trzeba....


Mój GoffriQ TURBO'KLACZ MK3 1,9TDI 1Z BON JOVI

www.metamorfoza-zana.pl ...zapraszam...

Awatar użytkownika
_TIGER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 19:35
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: _TIGER » pn mar 02, 2009 20:39

b4 ponoć są gazowe tylko i wyłącznie wiec luzik... a jak mają sie do tego sprezyny...


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=250481

Awatar użytkownika
marco96
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn gru 01, 2008 20:24
Lokalizacja: 60KM(PS) od LUBlin"a
Kontakt:

Post autor: marco96 » pn mar 02, 2009 21:02

_TIGER pisze:b4 ponoć są gazowe tylko i wyłącznie wiec luzik... a jak mają sie do tego sprezyny...
na serie springi mozesz bez problemu zakladac to niema nic do rzeczy...
ale nie zgodzilbym sie ze b4 sa tylko i wylacznie gazowe...
bilstein;;
b2-olejowe
b4-gazowo-olejowe
b6-gazowe
b8-do sprezyn progresywnych(lekkie obnizenie,kity itp.)
b12-do sportowych zawieszen

moge sie mylic,wiec jesli tak to niech mnie ktos poprawi, ale tak czytalem...


Mój GoffriQ TURBO'KLACZ MK3 1,9TDI 1Z BON JOVI

www.metamorfoza-zana.pl ...zapraszam...

Awatar użytkownika
_TIGER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 19:35
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: _TIGER » pn mar 02, 2009 22:33

To jeśli te b4 sa olejowo gazowe to chyba nie za dobrze, lepiej w takiej sytuacji KYB bedzie lepsza... bo cena nie za wilele wyższa, generalnie zależy mi na cenie jak i jakości... jak mialem mk3 jeździłem na b2 przez 4 lata i były ok... sam juz nie wiem :/


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=250481

Awatar użytkownika
marco96
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn gru 01, 2008 20:24
Lokalizacja: 60KM(PS) od LUBlin"a
Kontakt:

Post autor: marco96 » pn mar 02, 2009 22:56

_TIGER pisze:To jeśli te b4 sa olejowo gazowe to chyba nie za dobrze, lepiej w takiej sytuacji KYB bedzie lepsza... bo cena nie za wilele wyższa, generalnie zależy mi na cenie jak i jakości... jak mialem mk3 jeździłem na b2 przez 4 lata i były ok... sam juz nie wiem :/
powiem tak jesli zalezy ci na dobrych amorach i cenie to bierz gazowe kayaba, te dwie firmy sa naprawde porownywalne jakosciowo choc cenowo niezawsze...ja w poprzednim autku mialem co prawda tylko olejowe kayaba ale naprawde sa wytrzymale...no ale wybor nalezy do ciebie...

[ Dodano: 02 Mar 2009 21:59 ]
oczywiscie gazowe kayaba jesli chcesz utwardzic troche zawieche a jesli juz sie rozmysliles to bierz b4 olrjowo-gazowe.... :grin:


Mój GoffriQ TURBO'KLACZ MK3 1,9TDI 1Z BON JOVI

www.metamorfoza-zana.pl ...zapraszam...

Awatar użytkownika
Marcin126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt mar 18, 2005 00:28
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Marcin126 » wt mar 03, 2009 01:52

Od tych bredni , ktore tu wypisujecie az glowa boli :panna: , kazdy amortyzator ma w sobie olej nie ma amortyzatorow bezolejowych, czy to b2, b4, b6, b-sto dwadziesciapiec. Chcesz serie to kupujesz jakiegos sachsa, bilsteina b4, kyb excel-g, alko obojetnie na co masz chec i pieniadze, masz wiecej kasy , chcesz cos o lepszych parametrach przy seryjnych sprezynach to masz z popularnych bilsteina b6, koni special.



Awatar użytkownika
_TIGER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 19:35
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: _TIGER » wt mar 03, 2009 10:05

Wiesz możesz pisać, że bzdury ale ja się właśnie kompletnie na tym nie znam i dlatego założyłem post :) dzięki za pomoc i rade!!!


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=250481

Awatar użytkownika
marco96
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn gru 01, 2008 20:24
Lokalizacja: 60KM(PS) od LUBlin"a
Kontakt:

Post autor: marco96 » wt mar 03, 2009 17:18

Marcin126 pisze:Od tych bredni , ktore tu wypisujecie az glowa boli :panna: , kazdy amortyzator ma w sobie olej nie ma amortyzatorow bezolejowych, czy to b2, b4, b6, b-sto dwadziesciapiec. Chcesz serie to kupujesz jakiegos sachsa, bilsteina b4, kyb excel-g, alko obojetnie na co masz chec i pieniadze, masz wiecej kasy , chcesz cos o lepszych parametrach przy seryjnych sprezynach to masz z popularnych bilsteina b6, koni special.
hehehe...kolego spokojnie bo ci zylka peknie...a tak apropo to juz nie mowi sie o tych znikomych zawartosciach oleju np w jakichkolwiek gazowych amorach bo kazdy glupek nawet wie ze nawet bzy...ać sie na sucho raczej nieda... :helm: hehehe...i bez urazy..pozdro...


Mój GoffriQ TURBO'KLACZ MK3 1,9TDI 1Z BON JOVI

www.metamorfoza-zana.pl ...zapraszam...

Awatar użytkownika
Marcin126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt mar 18, 2005 00:28
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Marcin126 » wt mar 03, 2009 19:42

Po pierwsze nie jestem twoim kolega, a po drugie takie teksty zostaw dla siebie
a tak apropo to juz nie mowi sie o tych znikomych zawartosciach oleju np w jakichkolwiek gazowych amorach bo kazdy glupek nawet wie ze nawet bzy...ać sie na sucho raczej nieda... :helm: hehehe...i bez urazy..pozdro...


:rotfl:

znikome ilosci oleju :okej: z mojej strony EOT nie ma co sie klocic z ekspertem.



Awatar użytkownika
_TIGER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 19:35
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: _TIGER » śr mar 11, 2009 01:43

Poniosły Was emocje :helm:


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=250481

yetigd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn paź 20, 2008 11:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: yetigd » czw kwie 16, 2009 09:10

Troche informacji od producenta:

Obrazek

BILSTEIN B2 Öl - olej
Simply good
Czasem trzeba nieco zwolnić, aby optymalnie opanować sytuację. Oferując amortyzator olejowy BILSTEIN B2, dajemy korzystną alternatywę nowych amortyzatorów wysokiej jakości w umiarkowanej cenie. Również jako część zamienna do samochodów wyposażanych seryjnie w amortyzatory olejowe ten czarny amortyzator stanowi opłacalną inwestycję.

BILSTEIN B4 Gas - gaz
Allways better
Oryginał przewyższa każdą kopię. A jako konstruktor pierwszego jednorurowego amortyzatora gazowego produkowanego seryjnie, w oparciu o system "de Carbon" , oryginały produkujemy od 1954 roku. Zdobyte przez lata know-how oraz stale rozwijane możliwości innowacyjne, stanowią o jakościowej przewadze "czarnych" amortyzatorów Bilstein. Przewaga ta polega przede wszystkim na większym bezpieczeństwie dla użytkownika w trudnych sytuacjach na drodze: hamowanie, omijanie przeszkód, zmianach obciążenia, niekorzystne warunki drogowe itp. Amortyzatory gazowe Bilstein B4 Gas oferujemy do prawie każdego pojazdu jako część zamienną w jakości pierwszego wyposażenia.

BILSTEIN B6 Sport
Improved Control
Jeden musi pokazać co ma, innemu wystarczy wiedzieć, że to ma. Chodzi oczywiście o zawieszenie sportowe. I tu "żółty" amortyzator Bilstein B6 Sport jest idealnym rozwiązaniem dla kierowców, dla których ważne są niuanse, zarówno w tradycyjnych samochodach osobowych jak i w pojazdach off-road. Nawet bez obniżania zawieszenia ten wilk w owczej skórze pokazuje swoje zęby, a przy tym wykonuje niezawodnie swoją pracę w codziennym ruchu ulicznym. Optymalna przyczepność kół, podwyższona stabilność toru jazdy, znakomita siła tłumienia. Poza walorami sportowymi Bilstein B6 Sport jest także w kwestii bezpieczeństwa najlepszym wyborem.

BILSTEIN B8 Sprint
Perfect Fit
Niżej nie oznacza automatycznie lepiej. Ponieważ to nie wygląd, lecz optymalne dopasowanie sprężyny zawieszenia do amortyzatora określa jakość zawieszenia. Dlatego Bilstein opracował specjalnie dla pojazdów o obniżonym zawieszeniu amortyzator BILSTEIN B8 Sprint. Skrócony amortyzator do zadań specjalnych i dużych obciążeń jest optymalnym uzupełnieniem do niemal każdego zestawu sprężyn, zapewniającym prawidłową pracę zawieszenia w trudnych warunkach. Szybka zmiana toru jazdy przy wysokiej prędkości jazdy i niwelowanie nierówności nawierzchni to zadania, które spełni amortyzator BILSTEIN B8 Sprint. Samochód wyposażony w takie amortyzatory nie tylko wygląda znakomicie, on przede wszystkim daje się znakomicie prowadzić w każdych warunkach.

BILSTEIN B10 Power Kit
Get the Power
Zestaw B10 oferuje atrakcyjny wygląd oraz sportowy styl jazdy w sensacyjnie korzystnej cenie. Skrócony gazowy amortyzator dwururowy pasuje doskonale do sprężyn obniżonego zawieszenia. Zwiększone bezpieczeństwo przy hamowaniu, lepsza stabilność toru jazdy i niższa skłonność do przechyłów bocznych - to gwarancja przyjemności prowadzenia tak wyposażonego samochodu przy wysokim komforcie jazdy.

BILSTEIN B12 Tuning Kit
Engineered for Performance
Dla pełnej fascynacji prowadzeniem samochodu ważne są dwa czynniki: moc i osiągi silnika oraz - przede wszystkim - jakość i sposób rozwiązania zawieszenia pojazdu. Amortyzatory wyczynowe BILSTEIN B12 - w doskonałej harmonii ze sportowymi sprężynami Bilsteina - w decydujący sposób wpływają na właściwości trakcyjne, pod- i nadsterowność samochodu.

Przy obniżeniu zawieszenia o 30-40 mm, zestaw tuningowy BILSTEIN B12 gwarantuje pewność prowadzenia samochodu, potężne rezerwy bezpeczeństwa i niewiarygodną dynamikę. Trwałośc oraz wysoki komfort jazdy to dalsze właściwości zestawu tuningowego BILSTEIN B12.


BILSTEIN B14 PSS
No Limits
Zastosowanie technologii pochodzącej ze sportu samochodowego na zwykłych drogach - to wielka przewaga Bilstein'a. Moduł zawieszenia B14 PSS to właśnie praktyczna realizacja tego założenia. Wysokość samochodu - przy jego obniżeniu o ok. 50 mm na przedniej i tylnej osi - daje się dzięki modułom BILSTEIN B14 PSS regulować w ustalonym przedziale 20 mm.

Wyjątkowo sprawna i wydajna technologia jednorurowa upside-down modułów BILSTEIN B14 PSS zapewnia jednakowe osiągi w każdej sytuacji a przy tym wiele przyjemności z prowadzenia tak wyposażego samochodu.


BILSTEIN B16 PSS9
To the Max!
Ten moduł zawieszenia to zupełnie nowa kategoria jakości, stworzona przez Bilstein'a.

Oparty na technologii jednorurowych amortyzatorów upside-down moduł zawieszenia BILSTEIN B16 PSS9 spełnia najwyższe wymagania. Wysokość samochodu - przy jego obniżeniu o ok. 50 mm na przedniej i tylnej osi - daje się dzięki modułom BILSTEIN B14 PSS regulować w ustalonym przedziale 20 mm. Ponadto, w prosty sposób, przy pomocy jednego pokrętła nastawczego można - bez konieczności demontażu - wybrać jedną z 9 charakterystyk sił tłumienia czyli profesjonalnie dopasować samochód do różnych sytuacji na drodze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości