Zawieszenie do Golfa IV

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
maciek1431
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: wt sie 25, 2009 19:23
Lokalizacja: Lubuskie FSW
Kontakt:

Zawieszenie do Golfa IV

Post autor: maciek1431 » sob lut 20, 2010 20:02

Witam mam pytania związane z zawieszeniem ,tylko zaznaczam nie mam wcale pojęcia na temat zawieszenie ,no krucho mam z kasą i więc w tym roku mam zamiar kupić felgi 17” i zawieszenie ,i tu mam pytanie jak kupie felgi i będę chciał kupić zawieszenie -40/-40 będzie widać różnice (mile widziana fotka abym wiedział jak wygląda ) i tak myślę o gwintowanym ale jak to się ustawia ten gwint bo jak przyjdzie pora na zmianę na zimowe opony to też muszę mieć opony 17?? i jak to jest z tym ustawieniem gwintu że to widać że jest dobrze ustawiony ,wiem że na pewno jak to czytacie to się śmiejecie ale no wolałbym wiedzieć na czym to polega i czy to się opłaca ,a zaznaczę mam golfa IV 1,9TDI ale był silnik SDI ,nie wiem czy to jest istotne ale napisałem dla jasności za odpowiedz dzięki myślę że odpowiecie na te pytania ,a wiem że znacie się na tym super


Od Kołyski Aż Po Grób Jedna Wiara Jeden Klub - VWGOLF
http://moto.allegro.pl/felgi-bbs-z-oponami-15-4x100-i2171795066.html
http://moto.allegro.pl/kleber-195-65-r15-i2171794219.html

Awatar użytkownika
szakulvip
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 603
Rejestracja: pt sty 02, 2009 23:09
Lokalizacja: WP
Auto: Audi a4 b8
Kontakt:

Post autor: szakulvip » sob lut 20, 2010 20:12

na temat gwintu było sporo... poszukaj troszkę a na pewno znajdziesz.


Obrazek

Awatar użytkownika
maciek1431
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: wt sie 25, 2009 19:23
Lokalizacja: Lubuskie FSW
Kontakt:

Post autor: maciek1431 » sob lut 20, 2010 20:55

szakulvip pisze:na temat gwintu było sporo
a to zgadza się sporo tego jest i szukałem ale mi chodzi tylko jego działanie ,a tam już piszą jaką firmę wybrać i ile na glebę dać itp. no za dużo mi nie pomogłeś , czekam na bardziej znających się na ten temat bo wiem że jest paru obytych w tym


Od Kołyski Aż Po Grób Jedna Wiara Jeden Klub - VWGOLF
http://moto.allegro.pl/felgi-bbs-z-oponami-15-4x100-i2171795066.html
http://moto.allegro.pl/kleber-195-65-r15-i2171794219.html

Tomek77-89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: wt lip 01, 2008 21:51
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Tomek77-89 » sob lut 20, 2010 23:15

Jeśli nie będziesz miał za dużo gotówki to kup cały kit -35 np MTS-a
Co do gwintu nigdy nie miałem. Na forum w dziale nasze auta jest masa fotek aut które są na kicie -43. U mnie w temacie również. Pozdro



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » ndz lut 21, 2010 01:16

nie ma filozofii krecisz nakretkami w gore auto idzie w gore krecisz w dol idzie w dol...


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
maciek1431
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: wt sie 25, 2009 19:23
Lokalizacja: Lubuskie FSW
Kontakt:

Post autor: maciek1431 » ndz lut 21, 2010 01:45

MAPET pisze:nie ma filozofii krecisz nakretkami w gore auto idzie w gore krecisz w dol idzie w dol...
łał tyle to ja też wiem i jest jakiś klucz specialny ale skąd wiesz że po lewej stronie jest tak samo jak po prawej tyle samo obniżony to się obniża stopniami czy jak ,no sory że tak pytam no ale nie znam się na tym
Tomek77-89 pisze:Jeśli nie będziesz miał za dużo gotówki to kup cały kit -35 np MTS-a
ja jak kupuje to raz a porządnie ale z jakimiś granicami cenowymi mnie interesuje -40/-40 tylko nie widzałem jeszcze golfa IV na takim zawieszeniu szukałem na MK4 ale lipa


Od Kołyski Aż Po Grób Jedna Wiara Jeden Klub - VWGOLF
http://moto.allegro.pl/felgi-bbs-z-oponami-15-4x100-i2171795066.html
http://moto.allegro.pl/kleber-195-65-r15-i2171794219.html

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » ndz lut 21, 2010 04:51

maciek1431, nie badz bezczelny kolego, bo daleko nie pojedziesz. Pytasz jak to dziala to ci Mapet napisał. Nie ma sprawdzonej metody zeby bylo równo, albo liczysz obroty na obu stronach albo suwmiarka mierzysz jak kto woli.

jak klikniesz link w ponizej z moim mk4 znajdziesz zdjecia porownujace serie i sprezyny -35 , aczkolwiek samych sprezyn z doswiadczenia nie polecam bo zle sie auto prowadzi z seryjnymi amorkami.
a co do wielkosci kola nie musi byc 17 na zime wazne zeby kolo (felga z opona) mialo podobny rozmiar do letniego. Ja mam lato 17 z opona 215/40 i odpowiednik zimowy mam 15 z opona 195/65.


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
maciek1431
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: wt sie 25, 2009 19:23
Lokalizacja: Lubuskie FSW
Kontakt:

Post autor: maciek1431 » ndz lut 21, 2010 13:18

zajac pisze:maciek1431, nie badz bezczelny kolego, bo daleko nie pojedziesz. Pytasz jak to dziala to ci Mapet napisał
no tak to prawda napisał ale bardzo ogólnie a mi chodziło szczegółowo ja jestem kulturalny :grin: :grin: zajac, wielkie dzięki za odpowiedz


Od Kołyski Aż Po Grób Jedna Wiara Jeden Klub - VWGOLF
http://moto.allegro.pl/felgi-bbs-z-oponami-15-4x100-i2171795066.html
http://moto.allegro.pl/kleber-195-65-r15-i2171794219.html

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » wt lut 23, 2010 03:42

ja od lat stosuje pomiar od dolu gwintu co jest na amorku i tyle
pol mm tu roznicy nie zrobi to nie musi byc az tak precyzyjne...
latwiej tak mierzyc niz na ilosc obrotów nakretki


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
KriSSo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt lut 08, 2005 02:00
Lokalizacja: Zachpomorskie
Kontakt:

Post autor: KriSSo » śr lut 24, 2010 10:33

maciek1431 pisze:ale skąd wiesz że po lewej stronie jest tak samo jak po prawej tyle samo obniżony to się obniża stopniami czy jak
Każdy amortyzator w zestawie nagwintowany jest symetrycznie, czy raczej przednie identycznie i tylne identycznie (np w mk3). To ważne, bo dzięki temu nie musisz mierzyć stopni itd. Natomiast najprościej jest zmierzyć suwmiarką odległość nakrętki podpierającej sprężynę albo od początku nagwintowania amortyzatora, albo od końca (czy raczej od dołu jak napisał Mapet). Ustawiasz nakrętki w obu amortyzatorach (lewym i prawym) w tej samej odległości od końca gwintu (od dołu) i masz praktycznie ustawione właściwie auto na tej osi. Na tej samej zasadzie ustawiasz tył.
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 10:35 przez KriSSo, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości