1 raz na glebie w zimie pytanie?

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

zebra2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:54
Lokalizacja: EPJ

1 raz na glebie w zimie pytanie?

Post autor: zebra2008 » sob lis 05, 2011 08:43

Siema 1 zima na gwincie i stwierdzilem ze nie bede podnosil auta bo i tak tyl jest max w gore a wiecej nie pojdzie
Zastanawiam sie jak to bedzie w zime czy sie dojedzie do roboty jakies 30 km ??
macie jakies rady jak jezdzic w zime zeby nie bylo wpadki



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

1 raz na glebie w zimie pytanie?

Post autor: Kowal_ » sob lis 05, 2011 08:53

Nie jeździć po zaspach, gdy długo mrozi i pada śnieg omijać jednokierunkowe (bryła lodu na środku między kołami), starać się dość regularnie dłubać w nadkolach śnieg - przy glebie znacznie łatwiej się tam zbiera, a do tego jak zrobi się półokrągła zamarznięta bryła to trudno ją usunąć i może uszkodzić plastikowe elementy i/lub ranty nadkoli.

Jak nie poruszasz się po nieodśnieżanych w ogóle drogach to dojedziesz wszędzie.


330KM/450Nm

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

1 raz na glebie w zimie pytanie?

Post autor: Shmatan » sob lis 05, 2011 10:45

Dla mnie to też pierwsza "zglebiona" zima więc zapytam - jak wygląda poprawa/pogorszenie właściwości jezdnych z racji utwardzenia zawieszenia w zimie? jest taka różnica jak w lecie? mniejsza?



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

1 raz na glebie w zimie pytanie?

Post autor: Kowal_ » pn lis 07, 2011 08:07

Shmatan, na suchym mokrym bez zmian raczej. Szczerze to nie wiem jak będzie się zachowywało auto posiadające ABS/ESP bo na glebie jeździłem tylko MK2 przez kilka zim. Wydaje mi się, że w teorii auto powinno być np. na nieubitym śniegu, błocie posniegowym bardziej stabilne bo działa na podłoże bardziej stały nacisk (zawias tak nie pracuje), natomiast w praktyce różnice są chyba kompletnie nieodczuwalne w zwykłej codziennej jeździe. Podejrzewam, że dopiero jakieś szczegółowe testy mogły by wykazać co się polepsza, a co pogarsza w takich warunkach.


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

1 raz na glebie w zimie pytanie?

Post autor: feniks » pn lis 07, 2011 09:42

Shmatan pisze:jak wygląda poprawa/pogorszenie
przy miękkim śniegu/mokrym bez zmian-może troszkę lepiej auto się klei,
natomiast jak masz dość sztywne zawieszenie to przy zbitym sniegu/lodzie robi się ciekawie, zdecydowanie wolniej się jedzie i telepie jak taczką, czujesz jak każde koło się odrywa :satan:


Obrazek

Awatar użytkownika
szczep
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 09:35
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

1 raz na glebie w zimie pytanie?

Post autor: szczep » sob lis 19, 2011 10:22

Shmatan, auto o wiele lepiej reaguje i czuć od razu każdy poślizg z którego o wiele lepiej się wychodzi niż na serii



Awatar użytkownika
Wegiel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1207
Rejestracja: pn lis 08, 2004 02:22
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

1 raz na glebie w zimie pytanie?

Post autor: Wegiel » sob lis 19, 2011 14:19

Wystarczy zadać sobie pytanie po co jest Gwintowane zawieszenie? Więc jego obniżenie i usztywnienie spowoduje, że auto będzie o wiele bardziej stabilne oraz przyczepne. Zazwyczaj stosuje je się w rajdach samochodowych a czemu nie w seryjnych autach otóż dlatego,że auto seryjne ma być autem komfortowym dla posiadacza miękkim i płynnym. Producent nie bierze pod uwagę,że kupując Golfa mam zamiar jeździć szybciej na zakrętach i mieć bardziej stabilne auto i mniej komfortowe. Jeżeli masz już gwint na zimę warto podnieść go w górę a dolną część gwintu wyczyścić i zakleić dobrze taśmą izolacyjną aby po zimie nie było niespodzianek, że będzie zapieczony i nie ruszysz go w dół.


Obrazek
Był Golf III 1.8 G-STYLE ----------- Był Passat B5 1.8T AirRide ----------- Jest Audi typ43

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości