[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
peacenotwar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: pn sty 07, 2013 19:31
Lokalizacja: Łódzkie / Głowno

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

Post autor: peacenotwar » śr lip 17, 2013 16:29

Jak dobrze położyć tył w mk4 na gwincie?
Przeszukałem już duużo tematów, polskich i zagranicznych stron, ale odpowiedzi nie znalazłem.
Oczywistością jest wywalenie regulacji spod gwintu, ale to nie daje zadawalających efektów.
Jedyny pomysł jaki mi przyszedł na myśl to dorobienie sprężyn w jakimś zakładzie. Bawił się ktoś w coś takiego? Ile taka impreza może kosztować? Czy może jest inny sposób na położenie dupki w tym niewdzięczniku :chytry:

Ewentualnie springi z mk5 lub mk6 (podobno pasują)

PS
jest to możliwe, bo ruskie ładnie kładą mk4 na gwincie (nie airride)


Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

Post autor: Shmatan » czw lip 18, 2013 07:59

Poluzować i dokręcić belkę na kołach, skrócić odboje (nawet do 1 bałwanka) albo założyć springi z innego gwintu - proporcje podkładki do sprężyny zmieniają się w zależności od producenta.

Jednak po wyciągnięciu podkładki/podstawy spokojnie można schować seryjną oponę 2cm w nadkolu, więc stawiam browar że siedzisz na odbojach.



Awatar użytkownika
peacenotwar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: pn sty 07, 2013 19:31
Lokalizacja: Łódzkie / Głowno

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

Post autor: peacenotwar » czw lip 18, 2013 15:16

Czasami sam siebie zaskakuje jak głupi bywam ;) dzięki, dziś skrócę odboje.
Myślisz, że z przodu na gwincie mts też jest potrzeba ich skracania? Obecnie -6 -7cm względem serii.


Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

Post autor: Shmatan » pt lip 19, 2013 01:25

peacenotwar, na FK przy skręceniu do końca z zostawionymi helperami musiałem 1/3 odboja usunąć żeby było na styk, rozsądnie trzeba by jeszcze 1/3 usunąć.



Dragokite
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt sty 22, 2013 01:38
Lokalizacja: Dublin

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

Post autor: Dragokite » sob lip 20, 2013 22:20

Dużo daje poluzowanie i skręcenie belki? ile mniej więcej zejdzie jeszcze w dół?



Awatar użytkownika
peacenotwar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: pn sty 07, 2013 19:31
Lokalizacja: Łódzkie / Głowno

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

Post autor: peacenotwar » ndz lip 21, 2013 23:21

Skrócenie odbojów tył dało jakiś 1cm. Praktycznie nie widać różnicy. Szukam kolejnego sposobu w takim razie ;)


Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

Post autor: Shmatan » pn lip 22, 2013 12:41

Dragokite, coś daje, mimo tego co niektórzy mogą napisać. Poza tym tuleje nie zuzywają się wtedy tak szybko.

peacenotwar, a ile obciąłeś? może dalej siedzi na odboju?



Dragokite
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt sty 22, 2013 01:38
Lokalizacja: Dublin

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

Post autor: Dragokite » pn lip 22, 2013 19:15

Dzieki wielkie, ja wogole mam 18stki koła i mi nawet nie siedzi na odboju, mam tez wyciągnięty gwint z tylu i zastanawiam sie co zrobic zeby jeszcze troche zejsc.



Awatar użytkownika
peacenotwar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: pn sty 07, 2013 19:31
Lokalizacja: Łódzkie / Głowno

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

Post autor: peacenotwar » wt lip 23, 2013 09:58

Shmatan, na pewno nie :-( Odbój się skrócił z 8cm. Czas szukać innych sprężynek.


Obrazek

Dragokite
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt sty 22, 2013 01:38
Lokalizacja: Dublin

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

Post autor: Dragokite » pn lip 29, 2013 19:39

Ja już rozwiązałem swój problem z gwintem, okazało się zupełnie przez przypadek bo spojrzałem na karton po gwincie że został mi przysłany gwint od mk5 zamiast do mk4 ale już jest wszystko w normie tył siedzi tak jak powinien a jeszcze zostało trochę regulacji na gwincie :D



Awatar użytkownika
peacenotwar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: pn sty 07, 2013 19:31
Lokalizacja: Łódzkie / Głowno

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

Post autor: peacenotwar » wt lip 30, 2013 09:56

Dragokite, czyli od mk5 z tyłu są dłuższe sprężyny?


Obrazek

Dragokite
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt sty 22, 2013 01:38
Lokalizacja: Dublin

Re: [mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

Post autor: Dragokite » wt lip 30, 2013 14:39

Tak dokładnie sa dłuższe i to nawet sporo bo około 10cm i troche szersze niz te od mk4, ty z tego co patrzyłem u ciebie w temacie masz MTSa a ja mam FK i ja patrzyłem jaka jest roznica miedzy sprezynami z gwintu FK i JOMa no to roznica była bardzo duza.



Awatar użytkownika
peacenotwar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: pn sty 07, 2013 19:31
Lokalizacja: Łódzkie / Głowno

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

Post autor: peacenotwar » śr lip 31, 2013 23:02

Dragokite, a które były niższe?

Kolejnym sposobem na położenie trochę jest zalanie do pełna :D


Obrazek

Dragokite
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt sty 22, 2013 01:38
Lokalizacja: Dublin

[mk4] Glebienie tyłu na gwincie.

Post autor: Dragokite » czw sie 01, 2013 00:13

Czytaj uważnie napisałem że mam gwint FK a gwint JOMa był od MK5 czyli teraz sobei odpowiedz na pytanie :) zresztą odpowiedzi już udzieliłem dokładnie na samym początku poprzedniego posta:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości