Air Ride - INFO Ogólne

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Zaba91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 290
Rejestracja: sob lip 11, 2009 14:26
Lokalizacja: Słupsk/Bydgoszcz
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: Zaba91 » pt gru 12, 2014 08:24

szczyku, nie uruchomisz na tym aira. Będziesz albo cały czas dmuchać powietrze do poduch albo spuszczać


Jadźka:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=497693
VW it's not a hobby, this is passion...
Obrazek

szczyku

Re: Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: szczyku » pt gru 12, 2014 11:04

Nawet jak zastosuje dwa na koło?



Awatar użytkownika
Mk2Wro
Forum Master
Forum Master
Posty: 1174
Rejestracja: pt paź 10, 2008 11:44
Lokalizacja: DTR
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: Mk2Wro » pt gru 12, 2014 14:43

Witam Panowie by nie wertować 190 stron w poszukiwaniu odpowiedzi pytam czy znacie kogoś bądz ktoś z Was dorobił by dla mnie okucia pod moje poduszki ?



karolmop
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt gru 12, 2014 16:37

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: karolmop » pt gru 12, 2014 23:03

Co do zaworów, o które ktoś niedawno pytał - nie beda pasować do instalacji Air Ride. Te rysunki na naklejce sa bardzi intyicyjne i mowia wszystko o zaworze. wybraz sobie, ze podpinasz zasilanie (butle) do jednego króćca, a miech do innego (trzeci zostaje wolny, bo sluzy do odpowietrzania poduchy) i patrzysz na stralki. jak jest T to znaczy, ze droga zamknieta. strzalka pokazuje gdzie powietrze bedzie przeplywac. Kwadraciki to połozenia, stany pracy zaworu. ten ma 2-pompowanie/odpowietrzanie układu.

W tym zaworze mialbys tak, ze poduszka byla by pompowana caly czas, a butla zamknieta lub butla odpowietrzana, a miech by byl zamkniety (kombinowałem z innym podłaczeniem króćców i nic nie wychodzi).

Żeby dobrze pracowało zawór musi mieć na schemacie:
-w jednym kwadraciku T i T na przeciw siebie, a na drugim oba połączone strzałka (4 lub8 takich do układu)
-zawór 5/3 (5króćców, 3połozenia, przy czym środkowe jest zamkniete- wszędzie T). do układu 2 lub 4.


Jest to mój pierwszy post na tym forum i myślę, że przy tak rozbudowanym temacie przyda się krótki istruktaż podstaw pneumatyki :D



Awatar użytkownika
Piter_NS
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: pn sie 23, 2004 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: Piter_NS » ndz gru 14, 2014 01:23

Można tez zastosować zawory 3/3 (3 króćce i 3 położenia) ale dostać takie zawory jest bardzo trudno w sensownej cenie


Kupię części lub całe NSU 1000,1200,TT,TTS,Prinz
Obecnie - Golf MK2 Westmoreland, BBS RS, Airride, CarPC oraz NSU 1000C
Poprzednio - Golf MK2 GTi - Wolfsburg Edition

karolmop
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt gru 12, 2014 16:37

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: karolmop » ndz gru 14, 2014 14:40

Stosując zawór 5/3 działa on tak, jakby się używało 3/3, bo 2 wejścia trzeba zaślepić, ale dostępność 5 drogowych jest chyba lepsza niż 3drogowych.



Awatar użytkownika
yolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt gru 20, 2011 12:20
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: yolek » ndz gru 14, 2014 18:56

Obrazek[/quote]

Chciałbym zapytać o podłączenie: Czy wystarczy tylko poprowadzić plus w której miejsce zaznaczone na rysunku czy dodajemy też minuś gdzieś ? Bo zastanawiam się i nie mogę dojść do porozumienia czy podajemy też minus czy wystarczy samo zasilanie?


Przeszłości nie da się zmienić, ale przyszłość wygląda całkiem nieźle. Jest pełna nieskończonych możliwości.



Seat Cordoba 2001 (sezon 2011r.) - Sprzedane
Honda Civic 1996 (sezon 2011 & 2012) - Sprzedane
Mercedes Benz A208 Cabrio (sezon 2013-
Vw Jetta Mk2 86' (sezon 2015-

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: MAPET » ndz gru 14, 2014 20:16

kolego dajes z + i - a nie jak napisales 2x +12


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

karolmop
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt gru 12, 2014 16:37

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: karolmop » pn gru 15, 2014 18:08

Elektropneumatyki jeszcze nie przerabialem, kweista czasu, ale na logike- musisz podpisac + i - do cewki. -dajesz do masy, a + od zasilania, zalezy jak chcesz sobie to rozwiązac.



Awatar użytkownika
yolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt gru 20, 2011 12:20
Lokalizacja: Bełchatów

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: yolek » czw gru 18, 2014 18:53

Mam pytanie dlaczego po naładowaniu butki osuszacz mi popuscza powietrze ? Jest nowy nic nie było ruszane a mimo to od gdzieś sobie sam popuszcza. dodam że po upływie +/- 2h nie mam wgl ciśnienia w butli.


Przeszłości nie da się zmienić, ale przyszłość wygląda całkiem nieźle. Jest pełna nieskończonych możliwości.



Seat Cordoba 2001 (sezon 2011r.) - Sprzedane
Honda Civic 1996 (sezon 2011 & 2012) - Sprzedane
Mercedes Benz A208 Cabrio (sezon 2013-
Vw Jetta Mk2 86' (sezon 2015-

karolmop
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt gru 12, 2014 16:37

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: karolmop » czw gru 18, 2014 19:25

My ci nie powiemy gdzie masz nieszczelność, bo jasnowidzami nie jesteśmy :) napompuj butle na max i sluchaj, czy gdzies nie syczy. nie wiem jak wyglada twoj osuszacz, ale u mnie w szkole na pracowni pneumatycznej na moim stanowisku wlasnie osuszacz syczal i okazalo sie, ze ta srubka od spuszczania byla slabo dokrecona i puszczalo. ja nie to powazniejszy problem,ale muszisz probowac metoda prob i bledow



Awatar użytkownika
yolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt gru 20, 2011 12:20
Lokalizacja: Bełchatów

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: yolek » czw gru 18, 2014 23:48

Dobra ogarnąłem nieszczelność gdzie była, jednak mam kolejny problem. Nowiutke zaworki 1/4 cala, podłączyłem działało aż do dziś zobaczyłem że jak opuszczam to fajnie mi zamyka zaworki do końca a jak podniosę to leci na maksymalne ciśnienie nie mam możliwości zatrzymania i upuszcza mi odrazu tzn jak by nieszczelny był zaworek i wypuszcza sobie powietrze raz mocniej jak słabiej. Czego to może być wina ? Wydaję mi się jak by cewka do końca nie zamykała.


Przeszłości nie da się zmienić, ale przyszłość wygląda całkiem nieźle. Jest pełna nieskończonych możliwości.



Seat Cordoba 2001 (sezon 2011r.) - Sprzedane
Honda Civic 1996 (sezon 2011 & 2012) - Sprzedane
Mercedes Benz A208 Cabrio (sezon 2013-
Vw Jetta Mk2 86' (sezon 2015-

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: MAPET » pt gru 19, 2014 00:12

mozliwe ze zabrudzony zawor i przycina sie


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

karolmop
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt gru 12, 2014 16:37

Air Ride - INFO Ogólne

Post autor: karolmop » pt gru 19, 2014 00:16

wczesniej w tym temacie ktos mial podobny problem i mowil, ze wszyskto sie poprawilo po oczyszczeniu i smarowaniu



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości