Strona 1 z 1

Rozpórka tylko na przód?

: śr gru 14, 2016 19:00
autor: PiterMK95
Siemka, mam gwint ta technix z nieb. sprężynami (jeszcze nie zamontowany) i bd musiał kupić rozpórkę, gwint będzie na przód i tył to rozpórkę kupić na przód i tył najlepiej? słyszałem jeszcze o rozpórce na wahacze, warto?
I jeszcze pytanie bo rozpórkę zakłada się na kielichy, niektórzy wiercą dziury i przykręcają rozpórkę( chodzi o przód) ale ponoć lepiej przyspawać jest, czy to prawda? I na tył tak samo bd musiał zrobić?
Będzie gwint bo dostałem do swapa ale nie chce też kolosalnej gleby myślę tak nad -40 max 60.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi :)

Rozpórka tylko na przód?

: czw gru 15, 2016 14:25
autor: Polech
Rozpórka kielichów nie jest warunkiem koniecznym założenie gwintu. Dlaczego piszesz, że będziesz musiał kupić rozpórkę?

Rozpórka tylko na przód?

: czw gru 15, 2016 14:31
autor: PiterMK95
Twarde zawieszenie to i kielichy ucierpia. Słyszałem przypadki że kielichy się przesuwają albo i pękają nawet bez rozporek

Rozpórka tylko na przód?

: śr gru 21, 2016 20:01
autor: piotrek233
PiterMK95 pisze:Twarde zawieszenie to i kielichy ucierpia. Słyszałem przypadki że kielichy się przesuwają albo i pękają nawet bez rozporek
Jeżyli auto stare, rdza chrupie to nawet rozpórka nie pomoże. Jeżdżę już chyba 4 rok na gwincie- mocna gleba, szerokie 18, ciśnienie w kołach po 3,0
Nic się z budą nie dzieje.

Rozpórka tylko na przód?

: śr gru 21, 2016 20:03
autor: PiterMK95
To proste pytanko :D co daje rozpórka w takim razie?
z tego co ja wiem to żeby na zakrętach było sztywniejsze :D

Rozpórka tylko na przód?

: śr gru 21, 2016 21:21
autor: piotrek233
Rozporka ma usztywnić auto. W zakrętach auto lepiej się prowadzi. A w środku plastiki mniej trzeszczą.

Rozpórka tylko na przód?

: śr gru 21, 2016 22:00
autor: PiterMK95
No i dlatego chcę rozporke xd
I chodzi mi czy lepiej wiercic czy spawac?

Rozpórka tylko na przód?

: pt gru 23, 2016 09:59
autor: Polech
Jeżeli masz leciwą budę, która już dostała za swoje to każde dodatkowe usztywnienie karoserii wpłynie na trakcję i zminimalizuje wyginanie całej konstrukcji. Rozpórki kielichów będą miały na to wpływ. Jest to pierwszy etap usztywniania karoserii, kolejny to klatka ale to już jest inna bajka. Proponuję założyć gwint i zobaczyć co się będzie działo. Jeżeli uznasz, że rozpórka jest konieczna zawsze możesz założyć.