Proszę o ocenę turbiny

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rotkeh
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
Lokalizacja: Zamość/Grójec

Proszę o ocenę turbiny

Post autor: rotkeh » wt lip 26, 2016 21:01

acid69 pisze:Turbina jest z AWX czyli większa i ma prawo mieć większą turbodziurę,ale zwłoka jest spora i idzie jakby chciała a nie mogła. To wygląda trochę podobnie jak jazda z przytkanym (ale nie do końca) dolotem
Wracając do serii musiałbyś też włożyć turbinę seryjną , wtedy wszystko powinno się pokrywać z mapą w sterowniku . Mapa N75 dostosowana jest do seryjnej turbiny, dlatego wysterowanie jest na niższym poziomie niż w serii. Ty masz większą turbinę , inne parametry -inna charakterystyka pracy.
acid69 pisze:Czyli... co ? Trzeba regulować turbo (skrócić sztangę), czy szukam dziury w d...e.
Zakładając większe turbo powinieneś dostosować mapę zaworu N75 w sterowniku silnika. Zauważ że wartości wysterowania N75 dla seryjnej turbiny przy max obrotach dochodzi do 77% u Ciebie nie porywa się w ogóle . Powinieneś wracając do serii pozostawić mapę N75 dostosowaną do większej turbiny , lub seryjna turbawka wraca do auta .
A te różnice na N18 wynikają z innej konstrukcji zaworka i przypadkiem pokrywają się z mapą w pewnym zakresie obrotów.

Dla porównania mapka z AXR dla N75 dostosowana do seryjnej KKK
Obrazek


Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7

acid69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lut 26, 2007 14:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Proszę o ocenę turbiny

Post autor: acid69 » śr lip 27, 2016 14:08

Dziękuję za cenne uwagi rotkeh w sprawie N75.
Czyli, żeby sprawdzić ten mój N75 czy dobrze pracuje nie należy się do końca sugerować wysterowaniem z logu powyżej, ale włożyć na jego miejsce inny pewny, dobrze pracujący zawór N75 (mam golfa AXR, więc sprawa jest prosta), zrobić logi turbiny i porównać wysterowanie. Jeśli będzie podobne do poprzedniego należy wnioskować, że N75 z passata jest sprawny. Lub zlogować golfa w 011 i do niego następnie zapiąć N75 z passata i ponownie zlogować 011 i porównać - chyba dobrze myślę. Choć nie wiem , która zamiana da pewniejszą wiedzę o stanie zaworu. Nie chcę zmieniać/sprawdzać dwóch rzeczy na raz bo nie dojdę co było/jest nie tak, tylko po kolei upewniać się, że poszczególne elementy są sprawne ( w tym wypadku N75).
Dziękuję jeszcze raz, bo przyznam uznałbym mój zawór za zepsuty, a tak wcale być nie musi.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Proszę o ocenę turbiny

Post autor: Sztomel » pt lip 29, 2016 21:15

N75 musi pracować prawidłowo - obojętnie przy jakiejkolwiek turbosprężarce ze zmienną geometrią kierownic spalin. Jeśli on jest wadliwy to tuner Ci o tym powie.
acid69, masz zupełną rację w dalszej części Twojego opisu i tylko tym się sugeruj.


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9208
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Proszę o ocenę turbiny

Post autor: wesol » pt lip 29, 2016 23:41

Nie ma wirusa-jest seria. Turbo źle nie wstaje ale awx to nie jakaś wielka locha jak gtb22 by późno wstawać. Unię asz wstaje i osiąga zadane przy 1650 obr dalej minimalny overbost który jest zbijany. Tu jest problem z wysterowaniem. Może gruszka zardzewiala a może geo szwankuje.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości