Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Wszystko o sterownikach silnika. Standalone, komputery oryginalne, itp...

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » czw maja 06, 2010 08:59

bolec66 pisze:To może specialiści się wypowiedzą,
dla silnika ASV jak podlewamy paliwem, byłem u tunera zrobiłem program teraz patrze na logi i wydaje mi się że program jest zrobiony zbyt bezpiecznie..
wyszła słaba moc bo tylko 133PS,
paliwem jest podlane 51mg ale tylko do 3900, potem już mam dawkę 50, 49,48 przy 4400rpm.. a widziałem logi kumpla u którego paliwem jest podlane do samego końca 51mg do 4500, czy dlatego wyszła tak słaba moc u mnie że dawka paliwa jest zachowawcza dane przez tunera?
Patrz na napięcie nastawnika, a nie dawkę. Bez tykania mapa nastawnika dla 51mg i 42mg w ASV daje tyle samo paliwa.
Ostatnio zmieniony czw maja 06, 2010 08:59 przez goodhope, łącznie zmieniany 1 raz.



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » czw maja 06, 2010 10:43

goodhope pisze:Patrz na napięcie nastawnika, a nie dawkę
Dokładnie.
goodhope pisze:Bez tykania mapa nastawnika dla 51mg i 42mg w ASV daje tyle samo paliwa.
Tak, natomiast dotyczy to jedynie okolic maksymalnych obrotów.



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » czw maja 06, 2010 17:30

bolec66 ma dylemat od 3900
wystarczy.



andru80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw maja 06, 2010 19:19
Lokalizacja: Łańce

Post autor: andru80 » czw maja 06, 2010 20:00

A mi tak zrobiono moda ze było podlane 51mg juz od 1400 obr i do końca.Auto rwało ale aż sie wszystko trzęsło łącznie z podłogą pod nogami i zaczołem kombinować co jest.Tu z pomocą przyszedł kolega anderllh i zaczeliśmy omawiać wszystkie zmodyfikowane mapy.Okazało sie ze dostałem moda sportowego gdzie wszystko było pociągniete na max i dało sie zauważyć pewne nie logiczne zmiany co by mówiło że poprostu soft był robiony metodą kopiuj-wklej.Tutaj duży ukłon dla autora tematu za bezinteresowną pomoc,za zamieszczone informacje.Mogę z czystym sumieniem powiedzieć że facet zna sie na rzeczy.Mam w tej chwili wgrany soft który kolega robił i czuć że jest zrobiony z głową.Autko zbiera się bardzo dobrze,mniej pali i nic sie nie trzęsie przy przyspieszaniu.Mam poczucie bezpieczeństwa jadąc tym autem że nie przekręce silnika bo mam 0mg na końcu obrotomierza a nie tak jak w tamtym 51mg.Mapa ciśnienia doładowania też jest całkowicie zmieniona,okazało sie że jakbym na tamtym sofcie pociągnoł go przez autostradę w niemczech to turbo spłynełoby mi do wydechu. Wychodze z założenia że nikt nie urodził się z wiedzą i umiejetnościami w temacie chip tuningu.Każdy od czegoś zaczynał i pewnie również od fejsów made in china także nie rozumiem niektórych wypowiedzi.Wiem natomast że jak juz ktoś sie naje i obrośnie w piórka to zaczyna robić delikatnie mówiąc niestarannie.Jestem tego przykładem,przykładem jak zrobić na szybko byle zarobić i nieprzejmować sie długo takie auto pochodzi.Pewnie nie wszyscy robią w ten sposób ale są tacy,czego nie potrafie zrozumieć.



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » ndz maja 09, 2010 14:02

Korekcja dawki rozruchowej silnika

Kształt mapy może różnić się w zależności od wersji sterownika, przykładowo może wyglądać tak:

Obrazek

Opis osi:
X- temperatura silnika (płynu chłodzącego) wyrażona w Kelwinach [*K] m=0.1
Y - obroty silnika [1/min]
Z- dawka paliwa [mg] m=0.01
*, gdzie m=mnożnik

Po odpowiednim opisaniu funkcji:

Obrazek
Obrazek

X- temperatura silnika [*C] (dla wygody będziemy posługiwać się stopniami Celcjusza, a więć *K-273)
Y-obroty silnika [1/min]
Z-dawka paliwa [mg]

Korekta polega na zwiększeniu ilości wtryskiwanego paliwa dla ciepłego silnika (T>15*C), przy obrotach rzędu 0-250 1/min.

Po korekcie wygląda następująco:
Obrazek
Obrazek



szantis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 16, 2004 01:45
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: szantis » pn maja 10, 2010 07:21

X- temperatura silnika [*C] (dla wygody będziemy posługiwać się stopniami Celcjusza, a więć *K-273)

Hmmm chyba raczej t [ K ] = t [ °C ] - 273.15 czyli po zamianie stronami chyba inny znaczek powinien być .....;]



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » pn maja 10, 2010 09:31

anderllh...
złośliwy jesteś :chytry:

Jeszcze ktoś pomyśli , że w taki sposób należy skorygować dawkę rozruchową jak na załączonym obrazku ... i ... dzięki tobie rozwali bardzo szybciutko koło dwumasowe .



szantis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 16, 2004 01:45
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: szantis » pn maja 10, 2010 10:06

goodhope pisze:anderllh...
złośliwy jesteś :chytry:

Jeszcze ktoś pomyśli , że w taki sposób należy skorygować dawkę rozruchową jak na załączonym obrazku ... i ... dzięki tobie rozwali bardzo szybciutko koło dwumasowe .
Za dużo ?



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » pn maja 10, 2010 12:25

anderllh pisze:X- temperatura silnika [*C] (dla wygody będziemy posługiwać się stopniami Celcjusza, a więć *K-273)

Hmmm chyba raczej t [ K ] = t [ °C ] - 273.15 czyli po zamianie stronami chyba inny znaczek powinien być .....;]
Podane wartości są po korekcji,
np. 3431*0.1=343.1...343.1-273=~70*C
goodhope pisze:Jeszcze ktoś pomyśli , że w taki sposób należy skorygować dawkę rozruchową jak na załączonym obrazku ... i ... dzięki tobie rozwali bardzo szybciutko koło dwumasowe .
goodhope, prosze nie siej zamętu :bajer:
Jak pewnie sam dobrze wiesz, niektóre sterowniki posiadają "defekt" w postaci ograniczonych map startowych dla ciepłego silnika (gdzie objawia się,przy spadku sprawności pompy), gdzie później wyeliminowano ten problem . Jeżeli sądzisz,że wyżej wymienione wartości są śmiertelne dla koła dwumasowego,to wg Twojej teorii większość TDI'ków stała by w serwisach (m.in silniki PD, jak również nowsze VP)...chyba nie musze wymieniać przykładów :chytry:
...myślałem,że jak o doświadczony tuner wiesz takie rzeczy :goof:



Awatar użytkownika
alpha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr gru 27, 2006 19:13
Lokalizacja: z tąd!

Post autor: alpha » pn maja 10, 2010 12:41

goodhopema sporą wiedzę, próbwał Cie naprowadzić na dobrą droge, jak cała masa polskich "tunerów" z pierwszej i drugiej strony tego tematu....



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » pn maja 10, 2010 13:48

anderllh

Sporo wody upłynie zanim obierzesz ogłady i ..doświadczenia.

Zrób komuś korektę w takim podjechanym 10 letnim egzemplarzu na "twój sposób" a potem odpal go sobie , ciepłego. Tyknąć ledwo kluczykiem (no bo przecież teraz będzie palił z pół obrotu).

Albo ..nie rób korekty ... bo właściwie po co ... zmień kodowanie na automata, wyjdzie na to samo.

Zrozumiesz o czym mówię ...bo w tej chwili to chyba nie rozumiesz za bardzo.

p.s.
Jak pewnie sam dobrze wiesz, niektóre sterowniki posiadają "defekt" w postaci ograniczonych map startowych dla ciepłego silnika (gdzie objawia się,przy spadku sprawności pompy), gdzie później wyeliminowano ten problem .
Nie istniało nigdy coś takiego jak defekt, ale zamierzone działania, a że ktoś przedobrzył, cóż, życie. Kiedyś, trafi do ciebie jakiś kolega, po wymianie pompy, wtrysków i całej masie niepotrzebnej inwestycji ... z ciągłym problemem palenia na ciepłym i ..przejrzysz na oczy.
Żeby nie było ..rocznie poprawiam kilkaset map rozruchowych, pierwsze edc16tki 4 lata temu, pierwsze PPD 2 lata temu... jednak..jak wszystko, należy to robić z głową.
Potrafisz rozróżniać mapki, potrafisz zaczerpnąć opisy ze ściągniętych damosów, względnie z obcojęzycznego forum,... ale ciągle nie kumasz czaczy. Kiedyś zakumasz.
Wtedy pogadamy.

:pub:
Ostatnio zmieniony pn maja 10, 2010 14:10 przez goodhope, łącznie zmieniany 4 razy.



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » pn maja 10, 2010 14:30

goodhope pisze:Nie istniało nigdy coś takiego jak defekt, ale zamierzone działania, a że ktoś przedobrzył, cóż, życie. Kiedyś, trafi do ciebie jakiś kolega, po wymianie pompy, wtrysków i całej masie niepotrzebnej inwestycji ... z ciągłym problemem palenia na ciepłym i ..przejrzysz na oczy.
Czy gdziekolwiek w temacie napisałem,że jedynym rozwiązaniem poprawy rozruchu ciepłego silnika jest korekcja map startowych? Miałem napisać esej nt. statycznego kąta wtrysku, ustawienia rozrządu itd.? Jest wystarczająco dużo informacji na forum...
goodhope pisze:Zrób komuś korektę w takim podjechanym 10 letnim egzemplarzu na "twój sposób" a potem odpal go sobie , ciepłego. Tyknąć ledwo kluczykiem (no bo przecież teraz będzie palił z pół obrotu).

Albo ..nie rób korekty ... bo właściwie po co ... zmień kodowanie na automata, wyjdzie na to samo.

Zrozumiesz o czym mówię ...bo w tej chwili to chyba nie rozumiesz za bardzo.
Nie we wszystkich sterownikach jest możliwość przekodowania na automat, poza tym przy takim zabiegu pojawiają sie dodatkowo problemy związane z pracą silnika :bajer:
Z fabryki wychodziły egzemplarze z mapami rozruchowymi (u których wg Ciebie koła dwumasowe powinny "bardzo szybciutko się rozwalić") i przejedżają kilkastet tysięcy km bez problemu...
goodhope pisze:Potrafisz rozróżniać mapki, potrafisz zaczerpnąć opisy ze ściągniętych damosów, względnie z obcojęzycznego forum,... ale ciągle nie kumasz czaczy. Kiedyś zakumasz.
Wtedy pogadamy.
Wiem,że nie daje Ci spokoju myśl, że ktoś na na forum bezinteresownie dzieli się wiedzą. Starasz się podważyć moje kompetencje, jak zresztą robisz to wobec wielu innych użytkowników, tego czy innego forum. :grin:



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » wt maja 11, 2010 09:56

szukasz dziury w całym,

Wali mnie to co wypisujesz na forum, pod warunkiem że to co piszesz nie mija się z prawdą.

Ta sama bzdura powtórzona 100 razy, zaczyna przybierać postać urojonej prawdy.
Z czymś takim staram się walczyć.

Ciągle nie kumasz czaczy i próbujesz brnąć w zaparte z tą nie wiedzą, cementując ją kolejną bzdurą.

Nigdy ! ... VW nie wyprodukował auta z kołem dwumasowym, które dostaje podczas ciepłego rozruchu dawkę od 0 obrotów.

Problem nie leży w pompie, jej wydatku, ustawieniu kąta etc. Bo problem nie tyczy się wyłącznie pomp vp37, ale także VP44, PD boscha jak i siemensa ..., dobrze byś to wiedział, gdybyś potrafił zinterpretować parametry i zmiany jakie wnosisz.
Ostatnio zmieniony wt maja 11, 2010 09:59 przez goodhope, łącznie zmieniany 2 razy.



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » wt maja 11, 2010 14:29

goodhope pisze:szukasz dziury w całym,

Wali mnie to co wypisujesz na forum, pod warunkiem że to co piszesz nie mija się z prawdą.

Ta sama bzdura powtórzona 100 razy, zaczyna przybierać postać urojonej prawdy.
Z czymś takim staram się walczyć.

Ciągle nie kumasz czaczy i próbujesz brnąć w zaparte z tą nie wiedzą, cementując ją kolejną bzdurą.

Nigdy ! ... VW nie wyprodukował auta z kołem dwumasowym, które dostaje podczas ciepłego rozruchu dawkę od 0 obrotów.

Problem nie leży w pompie, jej wydatku, ustawieniu kąta etc. Bo problem nie tyczy się wyłącznie pomp vp37, ale także VP44, PD boscha jak i siemensa ..., dobrze byś to wiedział, gdybyś potrafił zinterpretować parametry i zmiany jakie wnosisz.
Nie moge już słuchać wypowiedzi nt stopionych tłoków, rozwalonych kół dwumasowych czy urwanych wirników turbosprężarek...itd. :grin:

Jesteś pewien tego,że żadne auto z fabryki nie wyjechało z mapami startowymi, podającymi dawke od 0 obr/min dla ciepłego silnika :chytry:
A co np. powiesz o silniku ALH, skrzynia manualna, nr sterownika 038906012M?
Nie idź w zaparte, bo jak widać TY mijasz się z prawdą... :goof:

goodhope, niech każdy z nas robi swoją robotę, przedstawiliśmy swoje argumenty, ocenę kto z nas ma rację pozostawiam innym...
Także :pub:


Diagnostyka
Chiptuning

ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości