Strona 1 z 1

Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

: śr maja 18, 2011 23:39
autor: Tomaso007
Witam.

Zakładam ten temat, ponieważ chcę przerobić w swoim golfie układ zasilania z gaźnika pierburg 2ee na monowtrysk z golfa mk3 1.8 abs ( MONOMOTRONIC ) i bardzo prosiłbym osoby mające pojęcie o tego typu swapach o POMOC.
W moim golfie siedzi silnik o poj. 1.8 JN (90 KM) z audi 80 b3 (była na mechanicznym wtrysku K-Jetronic) z głowicą od 1.8 RP - bo orginalna głowica z JN ma inne otwory pod kolektor(elipsy) - więc kolektor pod gaźnik/monowtrysk by nie podeszedł i dlatego wymieniłem z RP.
W chwili obecnej jest tam 1.8 na gaźniku 2ee :banghead:

Próbowałem założyć monowtrysk z seata toledo (monojetronic) jednak nie wiem czemu nie było sygnału na pompy(po przekręceniu stacyjki pompy nie chodziły) a pompy + i - podłączyłem pod piny kostki M1 i M2 no i dołożyłem przekaźnik ale nic z tego pompy nie chodziły i musiałem je podłączyć na krótko. Poza tym podczas jazdy jak był jeszcze gaźnik to na 2 biegu mogłem do 100wy ciagnąc a na tym monowtrysku gdy przekroczyło minimalnie 80 to zaczęło mu czegoś brakować i nie chciał dalej isć. Zaznaczam od razu, że wszystkie podciśnienia były prawidłowo podłączone według schematu znalezionego w necie a będąc u kolegi przypatrzyłem sie na podciśnienia i było tj u mnie podłaczone.

dlatego z tego wszystkiego ponownie wróciłem do gaźnika niestety....


Ale nie poddaję się, bo zdobyłem wszystkie graty od mk3 1.8 abs monomotronic, czyli wiazka, komp, monowtrysk, aparat zapłonowy, kwadratowa cewka, pompy mam z seata (ciśnienie dają takie jakie powinny - ok. 1.3 bara), pucha filtra też z seata do mk 2 podejdzie wraz z rurą gumową od wtrysku...
W tym przypadku steruje skalą obrotów i kątem wyprzedzenia zapłonu komputer, czyli prawdopodobieństwo tego, że coś z układem podciśnieniowym jest nie tak jest wykluczone.

Mam mały problem mianowicie mimo kostek białych F, G1, G2 no i kostki od wycieraczek są dwie malutkie kosteczki - czerwona i zielona no i wychodzą z pęku kabli jeszcze 2 kabelki, które tj. te 2 małe kostki nie wiem gdzie podłączyć :(
Obrazek
czerwona kosteczka - wchodzą do niej 2 kabelki - żółto zielony który idzie od kostki G1/3-ponoć od sterowania przekaźnika pomp(patrząc na schemat: http://www.golf3.pl/topics28/skrzynka-b ... t12501.htm" onclick="window.open(this.href);return false; powinien w pinie G1/3 być kabel czerwono żółty,który jest od starowania przekaźnika pomp paliwa a w kostce tej jest żółto zielony) i żólto niebieski, który idzie do wewnątrz wiazki. CO Z TYM ZROBIĆ????


Obrazek
Tu jest ta zielona kosteczka, do której idą kabelki - zielony i niebieski z pęku kabli wiązki. Co z tym??? DOWIEDZIAŁEM SIĘ, ŻE ONA TO KOSTKA OD KLIMY CZYLI JEST PUSZCZONA LUZEM... no to ok...


Obrazek
Tutaj są te 2 nieszczęsne kabelki ( biało-szary i biało-niebieski/błękitny), które nie wiem dokąd szły.. :/ za to wiem, że idą do kompa.
Nie miałem dojścia by dojrzeć gdzie mają swoje miejsce bo zbyt dużo mi zajmował czasu demontaż tego wszystkiego na szrocie a chciałem wyciągnąć to wszystko w miarę sprawnie i szybko... dlatego liczę na Waszą pomoc forumowicze... :pub:


Obrazek
tu widać dwa kable.. który to masa, a który idzie do sondy lambda??????


Obrazek
to jest chyba od spryskiwaczy szyby przedniej. Co z tym zrobić, bo w mk2 jest to inaczej zrobione...???????????

Obrazek
Ta mała kosteczka(widać, że było coś majstrowane) to jest od czujnika wstecznego - to ok- się inną kostkę wprawi by pasowało do swego miejsca w mk2 ale co zrobić z tą kostką gdzie idą 3 kable??? Od czego ona jest??? Od elektronicznego prędkościomierza????


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/183 ... 3c38c.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wiazka z mk3 1.8 abs z kompem.



Jeszcze raz bardzo proszę Was o pomoc. Za odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, które napisałem powyżej z góry dziękuję.

Bardzo mi zależy na tej przeróbce, bo wiem, że na monowtrysku poprawi się kultura pracy, elastyczność i wyciągnę pełne 90 KM z tego motoru a mam już dość nierównych obrotów.. nie wspomnę o rozruchach zimą....

Pomóżcie :pub: :)

Pozdrawiam


Tomek

Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

: pn cze 06, 2011 13:19
autor: Tomaso007
Niestety widzę, że nikt mi nie chciał pomóc.. to poradziłem sobie sam. Jak się okazało to zielona kostka jest od klimy, czerwoną kostkę musiałem usunąć a kabelki połączyć ze sobą, bo te kable są od sygnału z kompa na pompy. Kabelek niebiesko biały jest od elektr.prędkościomierza czyli puszczony luzem...a szaro biały od złącza diagnostycznego - lini K. Do sondy lambda idzie fioletowy kabel a ten czarny to masa - ekran sondy.

Swap się udał ale nie chodzi obrotomierz. Poza tym nie wiem dlaczego ale chodził pięknie na benzynie jak i na LPG ale coś się zje....o i nie chce chodzić poprawnie na benzynie :( Dodaje mu gazu a on jakby się zamulał i nie chodzi na wolnych obrotach.. :( POMOCY!!! Czego to wina i czemu obrotek nie chodzi?????

Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

: pn cze 06, 2011 15:03
autor: toffic
do obrotomierza musisz pobrać sygnał inaczej, niż jest to zrobione w instalacji z ABSa

Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

: wt cze 07, 2011 13:38
autor: Tomaso007
Czyli...??? :bajer:

Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

: pn cze 13, 2011 09:32
autor: rysiektr
obrotek mk2 bierze sygnał z cewki a w mk3 z halla, dlatego Ci nie chodzi, obrotek
Co do zamulania to na LPG chodzi ok??

Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

: pn cze 13, 2011 09:40
autor: Tomaso007
Czyli gdzie mam, jaki kabel (i skąd) podłączyć by działał obrotek??
rysiektr pisze:Co do zamulania to na LPG chodzi ok??
Powiem tak,
Coś mu bije:/ Czasami chodzi równiutko na benzynie a nie trzyma wolnych obrotów(jak się depnie to idzie normalnie do odcięcia - problem jedynie z jałowymi)- faluje i po pewnym czasie gaśnie a na lpg pracuje ok :) Po za tym zauważyłem większe spalanie lpg po tej przeróbce..... Palił 20/100 ale już pali 10/100 :)
Mixer był żle zamontowany - nad plastikową podkładką a powinien być pod nią no i musiałem wyregulować trochę inst. lpg na parowniku i na śrubce między nim a mikserem.
Wcześniej chodził lepiej niż na benie ale palił 20/100.
To, że nie chodził poprawnie na benie to była wina zewnętrznej pompy paliwa. Po wymianie ok. Nadal nie chodzi obrotek, bo nie wiem jak podłączyć :/

Ogólnie swap się udał :pub:

Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

: pt wrz 09, 2011 11:37
autor: Tomaso007
Pany..

CZY MOŻE MI KTOŚ NAPISAĆ DOKŁADNIE JAK PODŁĄCZYĆ OBROTOMIERZ??????? :grrr: :helm: :grin:

Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

: sob wrz 10, 2011 08:02
autor: jeryk10
Prosze http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=389971" onclick="window.open(this.href);return false;