świece żarowe

Wszystko o sterownikach silnika. Standalone, komputery oryginalne, itp...

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

stefanello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw mar 03, 2011 07:33

świece żarowe

Post autor: stefanello » pn sty 09, 2012 08:57

Witam, Sharan 115km+chip, takiego kupiłem(mam go trzy lata) nie wiem kto robił program.Jedzie ok. spalanie ok. tylko że od chwili zakupu mam problem ze świecami żarowymi, grzeją tylko ułamek sekundy, odpinanie czujników itp,itp nie poprawia tego faktu.Wydłużanie czasu Vagiem nic nie pomogła choć wartość daje się zmienić i zapisać jedyne co pomaga to ...podmiana sterownika silnika, mam drugi od paska 130-tki, tylko wiadomo nie jedzie jak należy.Co należy teraz zrobić czy jest ktoś w stanie zajrzeć w ori program i tam zmodyfikować czy drugi sterownik ale znowu chip? :banghead:



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

świece żarowe

Post autor: toffic » pn sty 09, 2012 10:15

Da się spokojnie zmienić w programie czas grzania świec



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

świece żarowe

Post autor: anderllh » pn sty 09, 2012 14:11

masz problem z rozruchem zimnego silnika, bo nie rozumiem dlaczego zależy Ci na dłuższym grzaniu świec?


Diagnostyka
Chiptuning

stefanello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw mar 03, 2011 07:33

Re: świece żarowe

Post autor: stefanello » pn sty 09, 2012 15:24

anderllh pisze:masz problem z rozruchem zimnego silnika, bo nie rozumiem dlaczego zależy Ci na dłuższym grzaniu świec?
???
A no właśnie, przy większych mrozach trzeba hełtać kilka, kilkanaście sekund.
Jestem z okolic kielc, zna ktoś (poleca) kogoś kto mi to zrobi? Przy czym podkreślam że wydłużanie czasu grzania świec Vagiem w grupie 12 nie pomaga.



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

świece żarowe

Post autor: michszym11970 » śr lut 01, 2012 15:49

stefanello pisze:Przy czym podkreślam że wydłużanie czasu grzania świec Vagiem w grupie 12 nie pomaga.
Rozumiem, że czas grzania sprawdzałeś na zaciskach świec miernikiem lub kontrolką?


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

stefanello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw mar 03, 2011 07:33

świece żarowe

Post autor: stefanello » ndz lut 05, 2012 09:30

Tak, żarówką sprawdzalem ale napisałem w poście przecież że po podmianie drugiego sterownika świece grzaly normalnie kilka może 5 do 8 sekund tylko że ster jest od 130tki i auto nie jechało jak tża.Ale ze znajomym elektronikiem spróbowaliśmy zrobić hybrydę mianowicie przelutował mi jakiśtam scalak z tego od 130 do mojego kompa i normalnie :okej: świece grzaly , ale mrygala spiralka na zegarach i po podpięciu Vaga wyskoczyl bląd nie pamiętam ani kodu ale mniej więcej coś że nieprawidlowe kodowanie po skasowaniu błędu (Vag comem nie dalo się go skasować ,kolega ma chyba Launch-a) czar prysł świece znowu nie grzeją kilku sekund tylko tak jak wcześniej napięcie na nich pojawia się na ulamek sekundy dlatego też kolega stwierdził że on już nic nie jest w stanie zrobić i raczej trzeba coś programowo wykombinować. Odłączanie czujników nic nie zmienia.



michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

świece żarowe

Post autor: michszym11970 » ndz lut 05, 2012 23:59

W takim razie rzeczywiście wygląda na to, że ten tuner popełnił jakiś błąd modyfikując program, zmienił niewłaściwe wartości lub "ruszył" jakieś inne mapy. Myślę, że jedynym wyjściem będzie jeszcze raz zrobić chip na bazie oryginalnego wsadu AJM (bo taki masz silnik). Udaj się do jakiegoś dobrego tunera, przedstaw mu problem, być może będzie wiedział gdzie jest "pies pogrzebany" i poprawi Ci to za jakieś przyzwoite pieniądze. W najgorszym wypadku, jak wcześniej wspomniałem świeży chip.


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości