Strona 1 z 3

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

: ndz wrz 23, 2012 15:40
autor: DjExit
Witam. Poruszam temat chyba powszechnie znany ale jak do tąd nie udzielono na to prostej odpowiedzi. Mój samochód to MK3 TDI z silnikiem 1Z, 94r wersja specjalna Pink Floyd. Oryginalnie siedzi sterownik 028 906 021 AF, na pewno jest immobilizer. Sterownik podmieniłem na 028 906 021 BF czyli 16 bitowca z 2,5Atm MAP Sensorem w celach wiadomych. Niestety samochód odpala i po sekundzie gaśnie, czyli oczywista oczywistość - Nie zaadaptowany immoilizer. Co ja mogę z tym zrobić ? Nie mam Pinu do immo. Mam kabel VAG KKL (najtańszy znany jako "niebieski") oprogramowanie to nie problem. Mam także wiedzę, doświadczenie i narzędzia elektroniczne, lutownica, programator równoległy to nie problem. Muszę to jakoś uruchomić, czy zaadaptować immo czy je całkiem wyłączyć, tylko jak to zrobić ?

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

: ndz wrz 23, 2012 16:02
autor: palio
Można adaptować immo za pomocą vag-coma. U mnie była podobna sytuacja. Adaptujemy immo pod konkretny ECU. 5 min roboty.

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

: ndz wrz 23, 2012 16:51
autor: DjExit
Problem rozwiązałem szybciej niż mi się wydawało. Na przyszłość jak ktoś będzie szukał prostej i jednoznacznej odpowiedzi:

Po zmianie ECU wystarczy wykonać następująca procedurę:
Potrzebujemy vag-com i najtańszy "niebieski" kabelek VAG KKL
- Łączymy się z Immobilizerem (25)
- Adaptacja (10)
- Kanał 00 wartość 0 (domyślna)
- Testujemy, jak nie wywali żadnego "Ale" to Zapisujemy
- Przekręcamy kluczyk do pozycji 0, i próbujemy ponownie zapalić :)


Nie potrzeba żadnego PINU ani innych dziwnych kodów.

Pozdrawiam :)

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

: pn wrz 22, 2014 22:31
autor: VWT3SYNCRO
WITAM CO TO znaczy najtańszy ''niebieski'' kabelek KKL ??? czy to chodzi o kabel komputer diagnostyczny a gniazdo OBD ?

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

: wt wrz 23, 2014 10:47
autor: DjExit
Szukaj w Allegro "vag usb kkl" i masz tego mnóstwo. Pozdrawiam

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

: wt wrz 23, 2014 23:09
autor: VWT3SYNCRO
rewelacja wielke dzięki

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

: wt paź 21, 2014 06:19
autor: VW_seller
obojetne jaki kabel może byc .usb/com i vag com w pełnej wersji

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

: wt sty 27, 2015 01:13
autor: skalim1
Sprawa wygląda identycznie gdy w poprzednim ECU nie mam immo a chcę założyć 16bit?

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

: wt sty 27, 2015 07:25
autor: VW_seller
jak nie ma immo i nie za adoptujesz nie odpali . jak ma immo w tym starym i wkladasz 16bit z immo po adaptacjach odpali

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

: wt sty 27, 2015 08:13
autor: skalim1
Na starym nie mam immo i nie chcę mieć, wystarczy jak kupię 028906021AT i dezaktywuję w jakiś sposób vagiem czy muszę wylutować pamięci i je przeprogramować?
Swoją drogą.... jaki 028906021AT ma MAP SENSOR? 2,5 bar? Brać takie ECU czy jest coś bardziej wartościowego polecenia?

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

: wt sty 27, 2015 11:08
autor: DjExit
Bierz z końcówką "BF" sprawdzony 16bit z 2,5Barowym MAP sensorem.

Re: [MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

: wt sty 27, 2015 12:54
autor: skalim1
Okej, biorę BF. Co robię z nim dalej? Wystarczy w VCDS zrobić adaptacje i imo nie będzie działało czy muszę przeprogramować kości? Mogę spokojnie używać ten ECU do 1Z czy nadaj się on tylko pod VNT?

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

: wt sty 27, 2015 13:15
autor: DjExit
Ja montowałem go do 1Z na turbinie z WG i było niemal "plug&play", musiałem jedynie zaadaptować immobilizer vagiem. Co do immo to nie wiem, da się pewnie wyłączyć bez bawienia się programatorem. Najwygodniej było by zamontować nowy ECU wraz z pasującym immo, tak często sprzedają w komplecie.

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

: wt sty 27, 2015 21:39
autor: skalim1
Etka pokazuje że BF zastąpiono GG, może taki lepiej wziąć?