zmiana ecu z 16bit na 012xx golf 3

Wszystko o sterownikach silnika. Standalone, komputery oryginalne, itp...

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

zmiana ecu z 16bit na 012xx golf 3

Post autor: miras 33 » wt mar 08, 2016 01:13

czesc w moim golfiku robiłem modyfikacie silnika turbo gtb i temu podobne na sterowniku 16bit .Ale robienie korekt bym wolał po kablu robic no i wiadomo na edc15 jest możliwość uruchomienia LC.Pytanie trzeba zegary przekładac na takie od tego komputera edc15 czy moje orginalne da się podłonczyc ? ustaliłem pszepływka jest inna map na dolocie klapa gaszenia ale pytanie czy to zadziała z moimi zegarami i wogule czy ktoś to robił???
z góry dziękuje za podpowiedź
Ostatnio zmieniony wt mar 08, 2016 22:18 przez miras 33, łącznie zmieniany 1 raz.


mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

zmiana ecu z 16bit na 012xx golf 3

Post autor: darwaz » wt mar 08, 2016 01:54

A możesz jeszcze raz napisać? Tym razem powoli, dokładnie i bez chaosu? Opisz dobrze o co Ci chodzi. Czytam już 3-ci raz to co napisałeś i nie rozumiem prawie nic.
Masz 16 bitowy komputer msa15 a chcesz mieć edc15 z możliwością flashowania przez złącze obd?



miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

zmiana ecu z 16bit na 012xx golf 3

Post autor: miras 33 » wt mar 08, 2016 22:01

sorki za bałagan ale tak dokładnie mam 16bit a chciałbym edc15 012xx i nie wiem czy ten sterownik zadziała w tym aucie?
ustaliłem ze jest inna przepływka inny map sensor i dodatkowo klapa gaszenia w dolocie
nie wiem czy da się podłączyć moje orginalne zegary


widze ze nie tylko ja nie moge spac w nocy


mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

zmiana ecu z 16bit na 012xx golf 3

Post autor: darwaz » śr mar 09, 2016 00:46

I zupełnie inne złącze. Musisz zrobić swap całej wiązki ECU z silnika AFN od passata b5, one miały edc15 na pompie vp37. Przekładasz całą wiązkę i wszystko będzie działało. No i przy okazji immo off. O zegarach Ci nie powiem z doświadczenia ale wydaje mi się że bez problemu. Cała reszta tak jak napisałeś, Map sensor nie jest w ECU tylko na kablu, przepływka idzie od passata b5, klapy nie podłączasz i kasujesz we wsadzie, albo i nie jak Ci się nie chce, nic się nie stanie.



miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

zmiana ecu z 16bit na 012xx golf 3

Post autor: miras 33 » śr mar 09, 2016 21:06

no właśnie co z tymi zegarami?


mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

zmiana ecu z 16bit na 012xx golf 3

Post autor: darwaz » czw mar 10, 2016 14:47

A w czym widzisz problem? Zegary z całą wiązką analogowych czujników zostawiasz, wywalasz immo ze sterownika EDC15 bo bez zmiany zegarów na nowsze nie będzie działało. Jedyne 4 kable które łączą komputer msa15 z zegarami to piny nr 2, 9 , 43 i 26 . Te piny w komputerze edc15 mają kolejno numery 2,9,43 i 48 . Jedyna różnica jest w pinie 48 bo ma inny numer niż w msa15(nr 26) i ten pin to lampka grzania świec żarowych, cała reszta ma te same numery i tak to podłączasz i musza zegary działać. Wsadzaj ten sterownik i nie marudź :) , w volkswagenie da się wszystko włożyć od wszystkiego i będzie działało.



miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

zmiana ecu z 16bit na 012xx golf 3

Post autor: miras 33 » czw mar 10, 2016 22:35

darwaz pisze: Zegary z całą wiązką analogowych czujników zostawiasz, wywalasz immo ze sterownika EDC15
takiej info potrzebowałem jutro bende miał schematy pinologi a teraz siedze i szukam wiąchy dzięki za pomoc dam znac co i jak
pozdrawiam


mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line

turpik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt lut 06, 2009 15:36
Lokalizacja: DBL
Kontakt:

zmiana ecu z 16bit na 012xx golf 3

Post autor: turpik » ndz mar 13, 2016 09:42

ja obcialem stara wtyczke z msa15 i przylutowalem nowa pod edc15vm da sie wszystko uruchomic oprocz kontrolki grzania swiec zarowych. immo off robisz po kablu i jak wszystko dobrze zrobiles to powinien od szczala odpalic



Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

zmiana ecu z 16bit na 012xx golf 3

Post autor: DaroS » czw mar 24, 2016 21:37

Robiłem taką modyfikację w Toledo1 AFN poprzez wykonanie przejściówki pod ECU 012. Do dołożenia jest wiązka od MAP. Licznik ori z Toledo działa bez problemów.


Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro

miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

zmiana ecu z 16bit na 012xx golf 3

Post autor: miras 33 » pt kwie 01, 2016 22:14

map zostanie usunięty cel mocy 220 -240 na początek teraz jest 180hp apetyt rosnie sprzęgło zaczyna popuszczać jest juz kewlar na pułce


mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line

zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: zmiana ecu z 16bit na 012xx golf 3

Post autor: zgredd » pn kwie 04, 2016 00:11

Chyba Ci się pomyliło z MAF czyli przepływką, map sensor musi zostać przy takim zamiarze krzesania mocy.



miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

Re: zmiana ecu z 16bit na 012xx golf 3

Post autor: miras 33 » czw kwie 07, 2016 23:29

zgredd pisze:Chyba Ci się pomyliło z MAF czyli przepływką, map sensor musi zostać przy takim zamiarze krzesania mocy.
tak przejęzyczenie

zakupiłem ecu ale problem z zakupem wiązki jak ktoś coś ma to prosze o kontakt na pw


mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line

turpik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt lut 06, 2009 15:36
Lokalizacja: DBL
Kontakt:

zmiana ecu z 16bit na 012xx golf 3

Post autor: turpik » ndz kwie 10, 2016 09:47

a od czego wiazki szukasz?



miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

zmiana ecu z 16bit na 012xx golf 3

Post autor: miras 33 » ndz kwie 10, 2016 11:32

wiązka od ostatnich tdi octavia leon itd tdi euro3
sterowniki 012XX - są oparte o PSOP 29F400 te sterowniki można programować po kablu

AGR-90KM
038906018D
038906018DF 4motion
038906018BL
038906012K

AHF-110KM
038906018J
038906018BM
038906012L

ALH-90KM
038906018AE
038906012GK

ASV-110KM
038906012AP
taki opis znalazłem generalnie ma być wiązka od vp i 121 pin


mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line

ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości